کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : دو شنبه 8 ارديبهشت 1394 ا 21:46
نویسنده :علی آرمین



تیم آذربایجان با شکست روسیه با حساب 4 بر 4، عنوان سوم را کسب کرد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی 2015 لس آنجلس با ارایه کشتی های بسیار دیدنی و جذاب 5 بر 3 مقابل امریکا میزبان این رقابت ها به پیروزی رسید تا برای چهارمین سال پی در پی به مقام قهرمانی دست یابد، آذربایجان هم با غلبه بر روسیه با حساب 4 بر 4 با امتیاز فنی ( 16 بر 15 ) روی سکوی سوم ایستاد.

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir تیم ایران در حالی توانست امریکا را با تمام ستاره هایش شکست دهد که در یکی 2 کشتی داوری ها کاملا یک طرفه بود و در کل مسابقه هم در شرایط مساوی همواره نخستین اخطار به کشتی گیران فعال تر ایرانی داده می شد.

نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است :

  ۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی 5 (برنده) - تونی راموس 5

  رحیمی یک کشتی پر افت و خیز با کشتی گیر آماده آمریکایی داشت و هر دو کشتی گیر از هم امتیاز می گرفتند که رحیمی در نهایت به دلیل داشتن   امتیازات درشت تر برنده کشتی شد و یک برد حساس را نصیب ایران کرد.

  61 کیلوگرم: بهنام احسان پور 9 - کلمن اسکات 7

  در شروع کشتی احسان پور در سرپا رقیبش را به پل زد که حریفش هم رو کرد و احسان پور را به پل برد. داوران ابتدا رای 4- 4 را اعلام کردند که   با اعتراض امریکایی ها این رای به 5 بر صفر تغییر کرد که مشخص نشد حداقل آن یک نمره اضافی از کجا آمد، چون ایرانی ها که اعتراض نکرده   بودند جریمه شوند.

   رای درست اجرای فن اول در این کشتی 4 بر 2 به سود احسان پور بود که حریف را به پل زد و بعد خودش هم به پل رفت ، باید 4 امتیاز می   گرفت  و 2 امتیاز از دست می داد.

در دقیقه چهارم احسان پور از بالا حریفش را به پل زد، اما داوران به جای 4 امتیاز، دو امتیاز به او دادند.

با این وجود حملات منطقی احسان پور ادامه یافت تا اینکه دستش با حساب 9 بر 7 مقابل حریف عنوان دار خود بالا برود.

کیلو گرم: مسعود اسماعیل پور 1 - برنت متکالف 3

مسعود اسماعیل پور که برای نخستین بار در یک مسابقه رسمی در این وزن کشتی می گرفت بدون اینکه کشتی تهاجمی را به نمایش بگذارد 3 بر یک نتیجه را به حریف واگذار کرد.

۷۰کیلوگرم: حسن یزدانی 3 - نیکولاس مارابل 1

یزدانی یکی از بهترین کشتی های این مسابقه را گرفت و توانست با قدرت و بدون اشتباه با حساب 3 بر یک مارابل برنده جردن باروز را شکست دهد.

در این کشتی یزدانی هم مانند احسان پور اجازه نداد کشتی از دستش خارج شود و تغیین برنده به دست داوران بیافتد و آنقدر حمله کرد تا در نهایت برنده کشتی شد.

کیلو گرم: مرتضی رضایی قلعه 0 - جردن باروز 10

رضایی در کشتی با جردن باروز تحت تاثیر نام حریفش قرار گرفته بود در فاصله 4:30 ثانیه 10 امتیاز از دست داد و بازنده مسابقه شد، در این کشتی باروز کاملا به کشتی و رضایی مسلط بود و اجازه ندهد وی عرض اندام کند.

۸۶کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار 12 - کلیتون فاستر 2

جوکار با وجود اینکه در همان ابتدای کشتی خاک شد و 2 امتیاز از دست داد با زیر گیری و اجرای 2 درختکن زیبا و ارایه یک کشتی کاملا تهاجمی فاستر امریکایی را با حساب 12 بر 2 شکست داد.

۹۷کیلو گرم: محمدحسین محمدیان 3 - جیک وارنر 3 ( برنده )

محمدیان در یک کشتی برابر و حتی برتر تا 3 ثانیه به پایان کشتی موفق شده بود وارنر را شکست دهد که در یک لحظه گرفتار حمله و بارانداز او شد و 2 امتیاز از دست داد تا کشتی را با حساب 3 بر 3 واگذار کند.

۱۲۵کیلوگرم: کمیل قاسمی 3 - زاک ری 1

در حالی که همه انتظار مبارزه کمیل قاسمی با دلاگنف را داشتند، مربیان آمریکا زاک ری جوان گمنام، اما بسیار پر زور خود را مقابل قاسمی قرار دادند ، قاسمی با وجود اینکه به خاطر دریافت اخطار کم کار تایم اول را یک بر صفر عقب افتاد، در تایم دوم 3 امتیاز کسب کرد تا در پایان با نتیجه 3 بر یک دستش در برابر زاک ری بالا برود و تیم ایران هم با این برد توانست با حساب 5 بر 3 تیم امریکا را شکست دهد.

کلید واژه : جام جهانی کشتی آزاد 2015 – لس آنجلس



ارسال شده در : شنبه 8 فروردين 1394 ا 13:27
نویسنده :علی آرمین



ارسال شده در : جمعه 7 فروردين 1394 ا 15:57
نویسنده :علی آرمین

لالوویچ: اميدواريم كشتي با كمربند از سال 2018 به طور همزمان در كنار مسابقات جهاني برگزار شود

عیسی مومنی با رأی اعضای کنگره به عنوان رئیس جدید کشتی با کمربند آسیا انتخاب شد.

به نقل از سايت فدراسيون كشتي، نخستین کنگره کشتی با کمربند آسیا زیرنظر اتحادیه جهانی کشتی(uww) و. با حضور نناد لالوویچ رئیس فدراسيون جهانی کشتی  و نمایندگان 17 کشور همزمان با جام جهانی کشتی فرنگی، درسالن کنفرانس خانه کشتی تهران برگزار شد.

در اين كنگره  زنو زنوف نائب رييس بلغاري فدراسيون جهاني و ريئس شورای كشتي اروپا، روديكا ياکشي از تركيه مسول كميسيون پرورش و توسعه فدراسيون جهاني، گينتاس از ليتواني مسئول كشتي با كمربند جهان، رسول خادم رييس فدراسيون كشتي و عيسي مومني مسئول كشتي سنتي وساحلي كشورمان حضور داشتند. 

در ابتداي اين نشست لالوویچ از فدراسيون ايران به عنوان تاثيرگذارترين و منظم ترين عضو فدراسيون جهاني نام برد و از رسول خادم در حمايت از فدراسيون جهاني كشتي قدر داني کرده و افزود: توسعه گونه هاي مختلف كشتي بدون ياري ايران بسيار دشوار خواهد بود.

وی گفت: امیدوارم كشتي با كمربند را از سال ٢٠١٨ به طور همزمان در كنار مسابقات كشتي قهرماني جهان برگزار کنیم.

در ادامه این جلسه: با رأي گيري از اعضای شركت كننده در اين كنگره، عيسي مومني به مدت 4 سال به عنوان ريئس جديدكشتي با كمربند آسیا انتخاب شد، مومني پیش از این نیز به عضويت كميسيون كشتي ساحلي جهان درآمده بود.

در اين جلسه بگز از مغولستان به عنوان معاون پرورش و توسعه و ذكيروف از تاجيكستان مسول كميته داوران و عمر مختار أمبولي از هند به عنوان دبير كميسيون كشتي با كمربند اسيا انتخاب شدند.

همچنین  با توافق أعضا مقرر گرديد در خلال برگزاري كشتي قهرماني ٢٠١٥ جهان سه عضو ديگر به منتخبين كميسيون كشتي با كمربند اسيا اضافه شود. تنظيم پروتكل همكاري در جهت رشد و توسعه كشتي با كمربند در كنگره فوق نشان از تلاش فدراسيون جهاني به رشد همزمان گونه هاي مختلف كشتي در سراسر جهان دارد.



ارسال شده در : جمعه 7 فروردين 1394 ا 15:55
نویسنده :علی آرمین

در هيچ كشور صاحب كشتي در جهان به اندازه ايران، استعداد وجود ندارد

اما در هيچ كشوري هم به اندازه ايران استعداد به هرز نمي رود

استعدادها در كجا كشف مي شوند ؟  در خانه ؟

عزيز اله اطاعتي

در تاريخ 12 مهرماه 1389 مطلبي در خصوص بي توجهي به استعداديابي و كشتي پايه در همين سايت يعني اخبار كشتي ايرانwww.iwn.ir منتشر شده بود كه يكي دو روز پيش دنبال مطلبي مي گشتم به طور تصادفي به آن برخوردم، مرور كه كردم، ديدم پس از نزديك 5 سال با اينكه به قول معروف كار دست كاربلدها افتاده،‌ اما تغييري درصورت مساله ايجاد نشده است،‌ چراكه هنوز تشكيلات مشخصي براي كشف،‌ جذب،‌ پرورش وحفظ استعدادهاي بي شمار در رده پايه وجود ندارد.

با اينكه تقريبا همه امور فدراسيون كشتي از فيلتر فرايندهاي ابداعي رسول خادم كه خالي از ايراد هم نيست، مي گذرد،‌ استعداد يابي ،‌ آموزش ، برنامه ريزي در رده پايه هنوز بدون فرايند مانده اند.

در واقع نتايج جام جهاني كشتي فرنگي و دست خالي كادر فني تيم ملي بزرگسالان اهميت تلنگر سال 89 سايت اخبار كشتي را نشان داد و بار ديگر اين مهم را نيز گوشزد كرد كه اگر روند كنوني دوباره به همان منوال ادامه يابد، كار از اين هم بدتر خواهد شد.

با هم نگاهي به مطلب مورد نظر مي اندازيم :

سه مسابقه اخير كشتي فرنگي و آزاد نوجوانان و آزاد جوانان در سنندج و تهران بار ديگر اين واقعيت را نشان داد كه ما در كشتي پايه استعدادهاي خام فراواني داريم، مشكل اين است استعداد ياب نداريم تا آنها را كشف و جذب كند. 
اگر كمي دقيق تر روند حركت رو به جلو كشورهاي صاحب كشتي را مورد بررسي قرار دهيم، متوجه خواهيم شد كه در هيچ يك از اين كشورها حتي روسيه به عنوان سرآمد كشتي جهان، به اندازه ايران استعداد و سرمايه هاي اوليه وجود ندارد، اما متاسفانه اين واقعيت را نيز بايد بپذيريم كه در هيچ كدام از اين كشورها نيز به اندازه كشورما استعداد ها به علت نبودن استعدادياب هاي مجرب و علاقه مند به هرز نمي روند.

آمار و ارقام موجود چند سال اخير در ارتباط با كشتي نوجوانان و جوانان نشان مي دهند بسياري از استعدادها كه اگر در همان شكوفايي اوليه به وسيله مردان كارآمد گمارده شده از سوي فدراسيون كشتي شناسايي مي شدند، مي توانستند در صورت آموزش صحيح به پشتوانه هاي قابل بحث مبدل شوند، به علت بي توجهي و ديده نشدن حتي به رده جوانان هم نرسيدند و در كمترين زمان يا سر از رشته هاي ديگر درآورند و يا اينكه از خير ادامه حضور در كشتي منصرف گشتند، اين يعني همين وضعيت كنوني بدون پشتوانه بودن.

سووال اينجاست كه اعضاي كميته استعداد يابي فدراسيون كشتي كه ماهانه مبالغي را نيز به عنوان حقوق دريافت مي كنند، در زمان برگزاري رقابت ها از جمله قهرماني هاي كشور كه بهترين ميدان براي ديدن استعدادهاي جديد است كجا هستند؟

مگر كشتي ما در رده نوجوانان و جوانان در طول سال چند مسابقه دارد كه آقايان استعدادياب ها در همين مسابقات هم حضور ندارند تا حدقل با خبر شوند كه در طول يك سال گذشته توليدات كشتي پايه ما داراي چه كيفيت و كميتي بوده است؟ براستي آيا با درخانه نشستن و صرفا احكام عضويت در كميته استعداد يابي را به يدك كشيدن مي توان استعدادهاي جديد را كشف كرد؟

سخن به درازا نرود، فدراسيون كشتي بايد به اين واقعيت توجه داشته باشد كه حتما دارد، استعداد در كشورما بسيار است، اما استعداد ياب خير.

افراد علاقه مندي هم هستند كه صادقانه دوست دارند دراين بخش به كشتي كمك كنند، اما راهي براي ورود به دايره مديريتي ندارند كه اين نيز خود در كنار ناكارآمدي بخش استعداد يابي يك معضل بزرگ براي حداقل شناسايي شكوفه هاي جديد كشتي است.

به هر صورت كشتي ما در قاره كهن و جهان داراي اعتبار و جايگاه خاصي است كه اين روزها سخت از نداشتن پشتوانه و كشتي گيران قابل عرضه به ميادين جهاني و المپيك در مضيقه است و اگر تغييري در روند كنوني بي توجهي به كشتي پايه، آموزش، استعداديابي، كشف ، جذب ، پرورش و نگهداري استعدادها ادامه يابد، ديري نخواهد پاييد كه صداي زنگ خطر خوردن كفگير به ته ديگ گوش ها را كر خواهد كرد.

واقعيت ديگري هم هست كه كشورما در كشتي همه چيز دارد. استعداد، مربيان علاقه مند و سازنده حتي با دانش علمي محدود، امكانات ، سرمايه كه مي توان با قرار دادن تمامي آنها و بالاتر بردن ميزان مديريت استفاده از توانايي هاي فني و علمي موجود، نه تنها جايگاه كنوني در كشتي جهان را حفظ كرد، بلكه يك گام هم به جلوتر برداشت.

اما جان كلام اين است كه در حال حاضر استعداد هاي بي شمار كشتي ايران كه با كمترين هزينه و در واقع هزينه خانواده هاي علاقه مند خود به ميادين رقابت ها گام مي گذارند، به علت نبودن برنامه هاي پيشرفته و به روز كشف و جذب، همچنان در حال به هرز رفتن و نابودي هستند كه فدراسيون كشتي با كمي توجه مي تواند از اين روند جلوگيري كرده و با مديريت منطقي و آينده نگرانه رهبري نيروي عظيم در كشتي پايه را در مسير منطقي آن قرار دهد.

اميد است كه اين مهم در آينده نزديك اتفاق بيفتد.

البته لازم به يادآوري است كه همين يكي دو روز پيش بود كه رسول خادم رييس فدراسيون كشتي، مجيد تركان و عبدالكريم كاكاحاجي را به عنوان مسوولان فني رده پايه در كشتي آزاد و فرنگي منصوب كرد،‌ اما مشخص نكرد كه اين 2 اهل فن بايد چه كاري در رده پايه انجام دهند كه هم مفيد باشد و هم اختلالي در كار مديران تيم هاي ملي ايجاد نكنند.

دستور كار آن هم در رده پايه بسيار مهم است و مسوولان بايد بدانند از كجا و به چه شيوه ايي بايد شروع كنند و به كجا بروند، تجربه ثابت كرده است كه در اين بخش كار سليقه ايي كارايي تاثير گذاري نخواهد داشت.



ارسال شده در : چهار شنبه 1 فروردين 1394 ا 6:50
نویسنده :علی آرمین

بوایسار سایتیف زاده ۱۵ مارس ۱۹۷۵ در خاساویورت، داغستان کشتی‌گیر چچنی و از پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ کشتی آزاد جهان است.

سایتیف ۳ بار قهرمان المپیک، ۶ بار قهرمان جهان و ۶ بار قهرمان اروپا شده است و پس از قهرمانی در المپیک ۲۰۰۸ پکن با بوسیدن پرچم روسیه و تشک کشتی از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد.

او کسی است که کشتی را می فهمد و با استفاده از فن و نه قدرت و تمرکز بر نقاط ضعف با کار کردن بر دست ها بر آنها غلبه می کند .

برادر او آدام سایتیف نیز ۳ بار عنوان قهرمانی جهان را به دست آورده است، او و برادرش سبک ویژه‌ای را وارد کشتی دنیا کردند که با استفاده همزمان از پا و دست در هنگام رقابت مشخص می‌شد.

تصویری از  سایتیف

 

 

 



ارسال شده در : جمعه 20 اسفند 1393 ا 21:59
نویسنده :علی آرمین
پیشکسوت و قهرمان کردستانی رئیس هیات کشتی تهران شد
عبدالله عزیزی قهرمان اسبق کشتی آسیا با رای مجمع به مدت چهار سال رئیس هیات کشتی استان تهران شد.
پیشکسوت و قهرمان کردستانی رئیس هیات کشتی تهران شد

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، این انتخابات به ریاست رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و اعضای مجمع در روز 12 خردا ماه سال جاری در محل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.

پیش از آغاز انتخابات هیأت کشتی ، محمدرضا توپچی کاندیدای احراز پست ریاست هیأت کشتی استان تهران کناره گیری خود را اعلام کرد و عبدالله عزیزی سرپرست فعلی هیأت تنها نامزد احراز این پست بود.

 

براساس این گزارش این مجمع با حضور 16 نفر اعضاء دنبال شد که عبدالله عزیزی با کسب 15 رای مأخوذه به مدت چهار سال سکان هیات کشتی استان تهران را بدست گرفت.
 
این قهرمان کردستانی با تشریح برنامه های خود در مجمع ، هدف اصلی را تقویت هر چه بیشتر کشتی در شهرستان های تابعه با همکاری پیشکسوتان و قهرمانان این رشته ورزشی اعلام کرد.
 
عبدالله عزیزی به عنوان یکی از پیشکسوتان کشتی کشور، عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران و صاحب عنوان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و همچنین سابقه ریاست هیات کشتی استان کردستان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.


ارسال شده در : دو شنبه 20 اسفند 1393 ا 21:48
نویسنده :علی آرمین

 



ارسال شده در : چهار شنبه 11 اسفند 1393 ا 22:41
نویسنده :علی آرمین

Cover



ارسال شده در : پنج شنبه 11 اسفند 1393 ا 21:45
نویسنده :علی آرمین
گر بر سر نفس خود امیری مردی
گر بر دگران خرده نگیری مردی 
مردی نبود فتاده را پای زدن
گر دست فتاده ای بگیری مردی

گرداورنده : فردین احمدی



ارسال شده در : دو شنبه 11 اسفند 1393 ا 21:44
نویسنده :علی آرمین



ارسال شده در : یک شنبه 11 اسفند 1393 ا 1:14
نویسنده :علی آرمین

 

 



ارسال شده در : سه شنبه 7 اسفند 1393 ا 20:34
نویسنده :علی آرمین
استاندار کردستان و مسئولین استان از تمرینات اردوی آماده سازی کشتی فرنگی نوجوان کشور دیدن کردند.
حضور استاندار کردستان در میان اردو نشینان تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان کردستان ، عبدالمحمد زاهدی و مدیر کل دستگاه ورزش در روز شنبه دوم اسفندماه در خانه کشتی سنندج حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد تمرینات تکنیکی و تاکتیکی ملی پوشان این رشته بودند.

 
استاندار کردستان در این دیدار گفت : کشتی رشته اول در کشور ما  است و تمام آداب و رسوم یک  ایرانی در آن نهادینه شده است و به عنوان یک غرور ملی می توان به آن افتخار کرد .
 
زاهدی در ادامه گفت : کشتی فرنگی درست است که از کشور های دیگر به ما رسیده است ولی با تلاش و زحمات مربیان مجرب و توانا توانسته ایم در این رشته چهره های بین المللی را پرورش بدهیم  و  بر سکوی جهان ایستادگی کنیم که این جای خوشحالی دارد .
 
وی در پایان گفت : اصل و اساس موفقیت در هر رشته ورزشی پایه گذاری صحیح و اساسی است که باید مربیان و مسئولین بیشتر به سنین پایه توجه کنند که همین نسل ها هستند که در آینده برای این آب و خاک عنوان کسب می کنند و نام ایران را در بلندای ورزش جهان سر افراز می کنند.
 
نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور تا روز 7 اسفند ماه امسال زیر نظر کادر فنی فدراسیون به آمادگی و تمرینات تکنیکی و تاکتیکی می پردازند.
 
این اردو به سرمربیگری علی اشکانی برگزار می شود و در کنار او سعید نیکونها حسینی ، مرتضی پاپی نیا ، بهرام حسین زاده و جاسم امیری به عنوان مربی حضور دارند.
 
 مسلم مرادی کشتی گیر نوجوان کردستانی و نایب قهرمان رقابت های کشوری از سوی کادر فنی فدراسیون در وزن 76 کیلوگرم نیز به این مرحله از اردو دعوت شده است.
 
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور در مجموعه ورزشی شهید شکوهی و سالن های ورزشی تختی ، استقلال و خانه کشتی سنندج برگزار می شود.


ارسال شده در : سه شنبه 7 اسفند 1393 ا 20:34
نویسنده :علی آرمین

مگردر طول يكسال گذشته براي تكرار قهرماني سال 2014 چه كار كرده بوديم ؟

برخلاف سال گذشته، امسال تيم خوب جمع نشده بود

كادر فني بايد بلافاصله پس از بازي هاي آسيايي در فكر تدارك تيم براي شركت در جام جهاني بود

اگر به اندازه تزئين سالن 12 هزار نفري و هزينه پذيرايي از مهمانان ريز و درشت خارجي به فكر آماده كردن تيم بوديم، به راحتي قهرماني را از دست نمي داديم

به اعتقاد كارشناسان اگرتيم از لحاظ روحي رواني و تداركات، خوب آماده شده و مورد توجه قرار مي گرفت، با همين نفرات در دسترس هم  قهرماني سال گذشته دور از دسترس نبود

چرا بايد قهرمانان بيايند كشتي بگيرند، تيم را قهرمان كنند، اما منابع مالي جذب شده از سوي اسپانسرها به جاي قهرمانان و زيرساخت هاي كشتي، براي مهمانان ناخوانده خارجي هزينه شود؟

نبايد كاري كرد كه قهرمانان ملی تصور كنند به ابزاري براي درآمد زايي فدراسیون کشتی درمسابقات مختلف تبديل شده اند

عزيزاله اطاعتي اخبار كشتي ايران www.iwn.ir

جام جهاني كشتي فرنگي سال 2015 با قهرماني تيم آذربايجان به پايان رسيد و اين سووال را مطرح كرد كه چرا مدافع عنوان قهرماني سال گذشته و قهرمان سال 2014 بزرگسالان جهان با وجود هزينه چند ميلياردي براي ميزباني، درخانه نتوانست به عنواني بهتر از سومي دست يابد.



ارسال شده در : جمعه 1 اسفند 1393 ا 17:22
نویسنده :علی آرمین

رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی - تهران

مجارستان به عنوان پنجم رسید

تیم کشتی فرنگی مجارستان با پیروزی بر تیم سوئد به عنوان پنجم رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی 2015 تهران رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی ، رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی 2015 روزهای 30 بهمن و اول اسفند ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود.
در مسابقات روز دوم (جمعه) در دیدار برای کسب مقام پنجم تیم مجارستان با نتیجه 6 بر 2 از سد تیم سوئد گذشت و به مقام هفتم رسید.

نتایج انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:


آبــــــــــــــــی قــــرمـــــز
وزن نام و نام خانوادگی  وابستگی  تایم اول تایم دوم جمع امیتاز مثبت امتیاز فنی برد انفرادی نام و نام خانوادگی  وابستگی  تایم اول تایم دوم جمع امیتاز مثبت امتیاز فنی برد انفرادی
59 پیتر مودوس مجارستان 0 0 0 5 0 1   سوئد 0 0 0 0 0 0
66 کریستین جاگر مجارستان 4 1 5 3 5 1 فرانز هارتونیان سوئد 0 0 0 0 0 0
71 تاماس لورینز مجارستان 3 0 3 3 3 1 زاخاریاس تالروس سوئد 0 1 1 1 1 0
75 لازبو زابو مجارستان 0 3 3 3 3 1 روبرت روسنگرن سوئد 0 0 0 0 0 0
80 پیتر باسکی مجارستان 8 0 8 4 8 1 لنی پرسون سوئد 0 0 0 0 0 0
85 پاتریک زابو مجارستان 2 0 2 1 2 0 کریستوفر یوهانسون سوئد 1 2 3 3 3 1
98 کیس بالز  مجارستان 0 2 2 3 2 1 فردریک سچون سوئد 1 0 1 1 1 0
130  بالینت لام مجارستان 0 0 0 0 0 0 یوهان یورن سوئد 0 5 5 3 5 1
مجموع 17 6 23 22 23 6 مجموع 2 8 10 8 10 2


ارسال شده در : جمعه 1 اسفند 1393 ا 17:17
نویسنده :علی آرمین

 

 



ارسال شده در : جمعه 1 اسفند 1393 ا 17:4
نویسنده :علی آرمین

علی اکبر طهماسبی رییس اسبق کمیته داوران فدراسیون کشتی طی یکی دو هفته اخیر اقدام به انتشار اخبار مربوط به ورزش اول از طریق یک سایت جدید با نامکشتی ایران زمین کرده است .

با این حساب باید گفت: یک سایت دیگر به سایت های اختصاصی کشتی  اضافه شد.

علاقه مندان می توانند از طریق آدرسwww.koshti.tk  وارد سایت اکبر طهماسبی شده و از اخبار تحلیلی ، خبری این سایت که بیشتر نیز انتقادی است استفاده کنند.

طهماسبی قضاوت بیش از 10 مسابقه جهانی، دهها رقابت های مختلف آسیایی و 2 دوره المپیک را در کارنامه داوری خود دارد.

مدیریت سایت اخبار کشتی ایران، برای جناب طهماسبی و سایت تحت مدیرت وی آرزوی موفقیت دارد .



ارسال شده در : دو شنبه 28 بهمن 1393 ا 21:31
نویسنده :علی آرمین

در مجموع دو رشته هم چمیانی برترین مربی سال ایران شد

فدراسیون کشتی بر اساس امتیازهای کسب به وسیله مربیان سراسر کشور از محمدعلی چمیانی و حسین نقیبی به عنوان برترین مربیان فنی سال 93-92 ایران در کشتی فرنگی و آزاد ایران خبر داد.

براین اساس در مجموع سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان، در کشتی فرنگی محمدعلی چمیانی از شیراز با 894 امتیاز در کشتی آزاد حسین نقیبی از مازندران با مجموع 384 امتیاز و در صدر برترین مربیان فنی سال قرار گرفتند و در مجموع هر دو رشته هم محمدعلی چمیانی، مربی سازنده امید نوروزی در جایگاه برترین مربی سال ایران ایستاد.

طبق طرح رتبه بندی مربیان سازنده کشتی، مربیانی که در هر رده سنی کشتی گیرانشان موفق به حضور در تیم ملی یا کسب عنوان می شوند متناسب با این امتیازاتی کسب می کنند که در پایان هر سال فنی مجموع این امتیازات محاسبه شده و برترین مربیان معرفی خواهند شد.



گفته می شود، دیر اقدام کردن برای اخذ ویزا، علت اصلی بوده است

نخستین جلسه این کمیسیون قرار بود طی روزهای 24 و 25 دی ماه جاری با حضور نناد لالاوویچ برگزار شود

پیش از این 2 نیز مدرس ایرانی به خاطر بی توجهی و کج سلیقگی مسوولان فدراسیون کشتی از شرکت در کلینیک بازآموزی مدرسان اتحادیه جهانی کشتی باز ماندند

حمید سوریان دارنده 6 مدال طلای جهان و یک طلای المپیک که در کنگره اخیر اتحادیه جهانی کشتی که در خلال رقابت های جهانی 2014 در تاشکند ازبکستان به عنوان یکی از اعضای کمیسیون قهرمانان اتحادیه انتخاب شد، به خاطر دیر اقدام کردن فدراسیون کشتی برای اخذ ویزا از شرکت در نخستین جلسه رسمی این کمیسیون در لوزان سوییس باز ماند.

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این جلسه قرار است طی روزهای 24 و 25 دی ماه جاری با حضور نناد لاوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی و سایر اعضای کمیسیون برگزار شود.

براساس سرفصل های اعلام شده قرار است مسائل متعددی از جمله فراهم کردن امکانات رفاهی درخلال رقابت های مهم بین المللی ، قاره ای ، جهانی و المپیک برای کشتی گیران ، مربیان و داوران، ترانسپورت در خلال رقابت ها، تدارک سالن های مناسب برای گرم کردن قهرمانان در کنار سالن اصلی مسابقات، برنامه ریزی برای جذب قهرمانان طراز اول جهان برای فعالیت در مدیریت کلان کشتی در جهان، ترغیب قهرمانان با هدف مشارکت در تلاش جهانی برای جذاب تر شدن کشتی، شرکت قهرمانان در افزایش تبلیغات برای گسترش کشتی در سراسر جهان ، پیشنهادات ارایه شده در خصوص مقررات و قوانین حاکم بر مسابقات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گویا حمید سوریان هم پینشهاداتی را آماده کرده بود که در این کمیسیون به کمیسیون و لالوویچ ارایه دهد و در ضمن قرار نیز بود وی به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون در جلسه مشترک با نمایندگان کمیته بین المللی المپیک در خصوص نقش قهرمانان در گسترش ورزش در جهان نیز شرکت کند.

از قرار معلوم دیر اقدام کردن برای اخذ ویزا علت اصلی بازماندن حمید سوریان از حضور در نخستین جلسه کمیسیون قهرمانان اتحادیه جهانی کشتی بوده است، چراکه نامه دعوتی از سوی رییس کمیسیون به موقع و در زمان مناسب به فدراسیون کشتی ارسال و تمامی اقدامات لازم نیز برای دریافت ویزا، رزرو هتل ، ترانسپورت از فرودگاه به محل اقامت از قبل صورت گرفته بود.

البته براساس مصوبه اتحادیه جهانی کشتی هزینه بلیت رفت و برگشت به اضافه هزینه هتل که روزانه بالغ بر 150 یورو است، به عهده فدراسیون کشتی ایران بود.

به هر صورت یکبار دیگر ایرانی ها شرکت در یکی از نشست های مهم اتحادیه جهانی کشتی را از دست دادند و هیچ دلیلی هم برای توجیه عدم اعزام حداقل حمید سوریان به شرکت در این کمیسیون قابل قبول نمی باشد .

یادمان نرفته است که همین یکی دو ماه پیش نیز 2 مدرس ایرانی دعوت شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی برای شرکت در کلینیک باز آموزی مدرسان اتحادیه در فرانسه به خاطر ایرادات نامربوط و ناآگاهانه تصمیم گیرندگان فدراسیون کشتی از حضور در این کلینیک بازماندند.

به نظر می رسد، گویا فقط باید نام اعضای تیم حاکم بر دایره مدیریتی فدراسیون کشتی در فهرست نفرات اعزامی به مراکز آموزشی یا تصمیم گیری اتحادیه جهانی کشتی باشد تا ویزاها به موقع صادر ، بلیت ها با زمان مناسب تهیه شوند و هیچ مشکلی هم برای اعزام به وجود نیاید.



ارسال شده در : جمعه 24 بهمن 1393 ا 18:12
نویسنده :علی آرمین

رسول خادم رييس فدراسيون كشتي بر اساس مفاد بند 4-1 از شیوه نامه کمیته داوران، مدت فعاليت اعضاي اين كميته را به مدت يك سال ديگر تمديد كرد.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir با توجه به شیوه نامه فعالیت اعضای کمیته داوران، فعالیت اعضای مذکور پس از پایان یک سال فنی حداکثر تا یک سال دیگر قابل تمدید خواهد بود.

همچنین با توجه به بازنشسته شدن سید علی  گرمرودی ، براساس بند 2-1 این شیوه نامه، منصور کیانی از كرمانشاه به عنوان عضو علی البدل به جای وی منصوب شد.



ختاگ تسابولوف قهرمان وزن 70 کیلوگرم کشتی آزاد جهان به خاطر اين موفقيت صاحب يك پارتمان دوخوابه شد.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، تسابولوف موفق شده بود در مسابقات جهانی سال 2015 ازبکستان در وزن 70 کیلوگرم صاحب مدال طلا شود.

سند آپارتمان اهدايي به وسيله ماخاربک خاداراتسف قهرمان اسبق وزن 90 كيلوگرم جهان و المپيك روسيه به تسابولوف اهدا کرد.

 



ارسال شده در : جمعه 24 بهمن 1393 ا 18:2
نویسنده :علی آرمین
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور از روز 28 بهمن ماه به مدت 10 روز در شهر سنندج استان برگزار می شود.
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در سنندج برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، فدراسیون کشتی با دعوت 34 کشتی کشتی گیر فرنگی کار اردوی تیم ملی نوجوانان را در شهرستان سنندج برگزار می کند.

 

بر اساس این گزارش ، نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور تا روز 7 اسفند ماه امسال زیر نظر کادر فنی فدراسیون به آمادگی و تمرینات تکنیکی و تاکتیکی می پردازند.
 
این اردو به سرمربیگری علی اشکانی برگزار می شود و در کنار او سعید نیکونها حسینی ، مرتضی پاپی نیا ، بهرام حسین زاده و جاسم امیری به عنوان مربی حضور دارند.
 
 مسلم مرادی کشتی گیر نوجوان کردستانی و نایب قهرمان رقابت های کشوری از سوی کادر فنی فدراسیون در وزن 76 کیلوگرم نیز به این مرحله از اردو دعوت شده است.
 
طیق اعلام هیئت کشتی استان کردستان این اردوی 10 روزه در مجموعه ورزشی شهید شکوهی و سالن های ورزشی تختی ، استقلال و خانه کشتی سنندج برگزار می شود.
 


vtem slides

 محسن دادگر در 50 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت

تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان ایران با کسب 6 مدال شامل یک طلا، 2 نقره و 3 برنز به کار خود در جام بین المللی مشفق عیسی اف آذربایجان پایان داد.

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از سایت فدراسیون کشتی آذربایجاان، در این رقابت ها که روز جمعه و با حضور تیم هایی از ایران، روسیه، ازبکستان، قزاقستان، ترکیه، گرجستان و چند تیم از آذربایجان در شهر باکو برگزار شد، محسن دادگر در وزن 50 کیلوگرم در دیدار فینال با شکست حریف آذربایجانی صاحب گردن آویز طلا شد.در وزن 85 کیلوگرم ابوالفضل گیل پور که با شکست حریفان به دیدار پایانی راه یافته بود، مقابل نماینده روس نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت.



ارسال شده در : دو شنبه 21 بهمن 1393 ا 21:45
نویسنده :علی آرمین

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس

  

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی

 

کراتین در بدن چه می‌کند ؟
تحقیقات نشان دادند كه مكمل كراتین باعث می‌شود كه مولكول كراتین در داخل عضلات به دام بیفتد و از ترشح كراتین در ادرار جلوگیری می‌كند.امروزه، کراتین منوهیدرات به عنوان یک ماده مکمل خوراکی طبیعی به صورت روزافزون توسط ورزشکاران در رشته های مختلف استفاده می‌شود.اولین موج استفاده از کراتین در آمریکا در سال 1992 شروع شد. هنگامی‌که هریس و همکارانش نشان دادند که مکمل کراتین در مقادیر بالا، باعث افزایش مقدار کراتین موجود در عضلات اسکلتی به مقدار 20 درصد شود.


این یافته توسط مجلات منتشر شد که " کراتین " یک نوع پروتئین است که در بدن یافت می‌شود و در عضلات اسکلتی، با غلظت بالا وجود دارد، این مولکول برای ایجاد انرژی در چرخه آ. ت. پ حیاتی است و ... هنگامی‌که آ.ت.پ یا آدنوزین‌تری فسفات توسط آنزیم کراتین کیناز به آ. د. پ یا آدنوزین منوفسفات تجزیه می‌شود. انرژی تولید می‌شود و پس از آن، سطح کراتین فسفات در عضله کاهش می‌یابد. ( چون آ.د.پ با گرفتن یک فسفات از کراتین فسفات، دوباره به آ.ت.پ تبدیل می‌شود ) با افزایش سطح کراتین در عضله، انرژی بیشتری در عضله آزاد می‌شود.آیا کراتین فقط در عضلات اسکلتی وجود دارد و فقط بر روی آنها موثر است ؟
کراتین در عضله قلب، عضلات صاف ( جدار روده ها، حالب و...)، اسپرم‌ها و در بافت طبیعی مغز، چشم و اعصاب وجود دارد. آیا می‌توان عملکرد تمام این دستگاه ها را به سادگی عملکرد عضله اندازه‌گیری کرد و آیا کراتین به آنها آسیبی نمی‌زند ؟

البته در حدود 95 درصد کراتین در داخل عضلات اسکلتی وجود دارد. در سال 1997 در یک مطالعه " گرین هالف " نشان داد که افزایش کراتین در عضلات باعث افزایش ترشح کراتین در ادرار توسط کلیه می‌شود و سطح کراتین در پلاسما کاهش می‌یابد.

 

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس


كراتین چه عوارضی دارد ؟
تحقیقات نشان دادند كه مكمل كراتین باعث می‌شود كه مولكول كراتین در داخل عضلات به دام بیفتد و از ترشح كراتین در ادرار جلوگیری می‌كند. همانطور كه گفتیم، كراتینین محصول نهایی كراتین در بدن است كه از طریق ادرار از بدن دفع می شود. افزایش مكمل كراتین، باعث افزایش كراتینین در خون می شود.
ترشح كراتینین به عنوان یك شاخص عملكرد درست كلیه استفاده می شود. جالب است كه بدانیدافزایش كراتینین در خون، در نارسایی كلیه نیز اتفاق می‌افتد كه در بیشتر موارد در مراحل پیشرفته نیاز به پیوند كلیه می‌باشد.البته به جز موارد گفته شده، در كمبود آب شدید در بدن نیز كراتینین افزایش می یابد.


به عبارت دیگر، ورزشكارانی كه از مكمل كراتین استفاده می كنند، و نیاز به كاهش وزن شدید در كوتاه مدت دارند، و برای كاهش وزن از كاهش میزان آب بدن استفاده می كنند ( كه این روش هم بسیار مخاطره‌آمیز بوده و ممكن است عوارض جبران ناپذیری در بدن داشته‌باشد )، چند برابر بیشتر كلیه خود را در معرض خطر قرار می دهند چون به زبان ساده، این كار باعث جمع شدن مواد سمی در كلیه می شود و این مواد سلولهای كلیه را از بین می برند. از بین رفتن سلولهای كلیه، این سلولها نمی توانند به صورت كامل ترمیم شوند. با"جف ریز " در اثر اختلال عملكرد قلب و كلیه از دنیا رفت.

حال باید پرسید آیا كراتین مسئول مرگ این ورزشكار جوان بوده است ؟ باید در جواب گفت، بله، به طور قطع.

 

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس

 

اما شاید شما هم اثر سریع كراتین را در باشگاه‌های بدنسازی دیده باشید، پس از استفاده از این مكمل شكل عضلات به سرعت تغییر می‌كند آیا این افزایش حجم ناشی از بزرگ شدن سلولهای عضلات است ؟

در جواب باید گفت كه ساخته‌شدن بیشتر پروتئین‌ها در بدن نیازمند روزها و اكثرا، حداقل دو هفته زمان است پس این امكان پذیر نیست كه با یك تمرین بدنسازی و استفاده از این مكمل پروتئین عضلات چند برابر شود. این افزایش ناگهانی حجم در كوتاه مدت بیشتر مربوط به تورم سلولهای عضلانی است.
هر سلولی در بدن از نظر كنترل آب و املاح درون خود، دارای یك تعادل است. با افزایش ناگهانی میزان كراتین در سلول عضلانی، این سلول برای حفظ تعادل خود مجبور است میزان زیادی آب جذب كند و به همین علت افزایش حجم می‌دهد. اما این حجم اضافی در واقع آب است.
نكته دیگر اینكه، پس از یك تمرین سنگین بدنسازی، برخی از سلولهای عضلانی دچار اسپاسم یا گرفتگی می‌شوند و این گرفتگی، باعث سفتی و افزایش حجم ظاهری می‌شود.
البته اگر واقع بین باشیم، بر اساس بسیاری از تحقیقات، مكمل كراتین ( در طولانی مدت ) باعث افزایش میزان قدرت، استقامت و انر‍‍ژی عضلات می شود. این خود بستگی به نوع و برنامه استفاده از كراتین دارد.

اما به چه قیمتی ؟

(1) بر اساس تحقیق انجام شده كراتین اثری بر روی میزان چربی در بدن ندارد.
(2) به جز موارد گفته شده كراتین در یك مورد دیگر باعث مرگ یك ورزشكار شده است.


اخطار
سایر عوارض كراتین به صورت خلاصه عبارتند از :

افزایش وزن، كرامپ ( درد ) عضلانی، كشیدگی عضلات، ناراحتی معده، اسهال، سرگیجه، افزایش فشار خون، اختلال عملكرد كلیه، اختلال عملكرد كبد.
كراتین نباید در كسانی كه بیماری كلیوی، بیماری كبدی و بیماری فشار خون دارند استفاده شود.


كراتین می تواند باعث ایجاد سرطان شود :
كراتین با بسیاری از داروها تداخل دارد و اگر از دارویی استفاده می‌كنید حتما با پزشك خود درمیان بگذارید،داروهایی مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (آسپیرین، استامینوفن، ایندومتاسین، ناپروكسن، دیكلوفناك، ... ،‌ سایمیتیدین، پسودوافدرین، ...)

 

عوارض مصرف کراتین در بدنسازی + عکس


بحث نهایی :
باید گفت كه تحقیقات بر روی كراتین همچنان ادامه دارد.
-هیچ دانشمندی نمی‌تواند بگوید كراتین یك مكمل بی خطر است و با هر میزان و به هر شكلی كه استفاده شود هیچ عارضه‌ای ندارد.
( چیزی كه متاسفانه در برخی از سایت‌ها توسط افرادی بی‌مسئولیت، بی‌اطلاع و شاید سودجو گفته می‌شود. شما نباید از فروشنده كراتین انتظار داشته‌باشید كه به شما بگوید این مكمل ممكن است شما را بكشد.)
-كراتین شاید به صورت طبیعی در عضله وجود داشته‌باشد ولی مكمل كراتین با روشهای شیمیایی تهیه شده‌است.


-به یاد داشته‌باشید تا زمانی كه كلیه یك انسان هفتاد درصد توان و كارایی خود را از دست ندهد، هیچ علائمی از بیماری كلیوی ظاهر نمی شود. پس اگر قرار باشد كراتین به كلیه شما آسیب بزند علائم این آسیب شاید سالها بعد بروز كند.


(چون با هر سال افزایش سن به صورت طبیعی مقداری از كارایی كلیه ما كم می شود، البته به مقدار بسیار ناچیز كه در شرایط معمول بدون علامت است. اما اگر ما این تعادل را با مصرف كراتین برهم بزنیم. ....)
-اگر شما مایلید كه مكمل طبیعی كراتین، استفاده كنید بهتر است ماهیچه بخورید.
-اگر خواستید هر مكملی را استفاده كنید باید از تمام عوارض آن اطلاع داشته‌باشید و از منابع علمی و معتبر، این اطلاعات را دریافت نمایید.

 

گرداوری توسط:فردین احمدی



ارسال شده در : دو شنبه 21 بهمن 1393 ا 21:37
نویسنده :علی آرمین

مکمل های کراتین چیستند؟

غیر از مکمل های پروتئینی، مکمل های کراتینی به عنوان مورد بحث ترین و موثرترین مکمل های عضله سازی و عملکرد عضلانی هستند. مکمل های کراتین می تواند افزایش 10 تا 15 درصدی در قدرت کلّی، و افزایش جرم عضلات بدون چربی تا 10 پوند به همراه داشته باشد. به دلیل رایج بودن آنها، مکمل های کراتین بسیار مقرون به صرفه هستند، و به ورزشکار انگیزه استفاده از این مکمل ها را می دهد.مکمل های کراتین به صورت پودر، قرص یا مایع هستند. از آنجا که کراتین به شکل پودر از محبوب ترین نوع است، بسیاری از مکمل های کراتینی به صورت طعم دار شده و به عنوان مخلوط پودر نوشیدنی فروخته می شوند. طعم دهنده های عمده عبارتند از آب انگور و میوه.

تاریخچه مختصری از مکمل کراتین

در سال 1912، محققان دانشگاه هاروارد کشف کردند که کراتین مصرفی می تواند محتوای کراتین عضله را افزایش دهد. بیش از یک دهه بعد، دانشمندان کشف کردند که کراتین بر سوخت و ساز عضلانی اثر می گذارد.

مکمل کراتین اول بار در بازی های المپیک 1922 در بارسلونا مورد توجه عموم قرار گرفت. بعدها در همان سال، تایمز (روزنامه بریتانیایی)، مقاله ای را با موضوع مصرف مکمل کراتین توسط چند ورزشکار نوشت. این ورزشکاران شامل لینفورد کریستی، برنده دو 100 متر سرعت، و تعدادی از اعضای تیم قایقرانی انگلستان بودند.

تا 71 سال بعد که مکمل کراتین به طور تجاری در دسترس قرار گرفت. در سال 1993، EAS (علوم تجربی و کاربردی) محصولی را به نام فسفاژن (Phosphagen) عرضه کرد. در سال 2004، کراتین اتیل استر (Creatine Ethyl Ester) بازار را از آن خود کرد.

نمونه های مختلف مکمل کراتین

مکمل کراتین معمولا در اشکال زیر به فروش می رسند:

• پودر کراتین. پودر کراتین محبوب ترین و رایج ترین شکل از مکمل های کراتین است. پودر کراتین به تنهایی ، یا با پودرهای طعم دهنده ترکیبی نوشیدنی فروخته می شوند.

• کپسول کراتین. کپسول های کراتین یا قرص کراتین طی چند سال گذشته محبوبیت به دست آوره اند. قرص کراتین یا به طور 100 ٪ خالص یا مخلوط با مکمل های دیگر از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، و غیره به فروش می رسند.

• مایع کراتین. کراتین مایع در بسته بندی و به شکل آسان تر برای مصرف به بازار عرضه می شود. با وجود این، کراتین مایع مکمل بسیار محبوبی نیست.

• کراتین ترکیبی. ترکیب کراتین شامل اشکال مختلف از کراتین، اغلب به همراه مکمل های دیگر همچون کربوهیدرات های ساده، ویتامین ها و مواد معدنی و عصاره های گیاهی ، به منظور افزایش قدرت،  هضم و نیز افزایش عملکرد ورزشی در ورزشکاران می باشد.

مزایای استفاده از مکمل های کراتین

پیش از این نگاهی به مزایای آنابولیک و سلامتی کراتین داشتیم. در اینجا نگاهی دقیقتر به مزایای اولیه مکمل های کراتین خواهیم داشت.

• انرژی مضاعف. مکمل کراتین باعث افزایش انرژی شده و به شما این امکان را برای تمرین و یا رقابت سخت تر، طولانی تر زمانی که شما نیاز به یک انفجار بزرگ از انرژی دارید، می دهد. هنگامی که به انرژی سریع نیاز دارید، بدن متکی به یک ترکیب به نام ATP (آدنوزین تری فسفات) می شود. ذخیره ATP به سرعت فرسوده می شود و معمولا پس از 10 - 15 ثانیه تمام می شود. کراتین به بازگرداندن ذخیره ATP کمک می کند و شما را دوباره آماده به کار سخت می نماید.

• سنتز پروتئین. یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف مکمل کراتین منجر به تحریک سنتز پروتئین های خاص عضلانی می شود.

• حجم عضله. مکمل کراتین عضلات را حجیم می کند و به نوبه خود موجب تقویت سلول های عضلانی می شود. با حجم بیشتر عضلات، شما عموماً قوی تر هستید و حجم بیشتری از عضله بدون چربی دارید.

• اسید لاکتیک. کراتین به عنوان دافع اسید لاکتیک می باشد و خستگی عضلانی را به تأخیر می اندازد و به شما این امکان را می دهد که سخت تر در زمین بازی فعالیت داشته باشید.

چه کسی از مکمل کراتین استفاده می کند؟

اگر چه مکمل کراتین در بین ورزشکاران استقامتی و بدنسازان محبوب ترین است، اما برای هر کسی که فعالیت بدنی دارد، مفید فایده است. کراتین افزایش استقامت، قدرت و حجم عضلانی را به همراه دارد. کراتین هنگامی که به یک حرکت سریع نیاز دارید به شما این امکان را می دهد که انفجار انرژی در اواخر بازی و یا فشار برای رکورد شخصی داشته باشید.

کراتین نیز دارای خواص درمانی متعدد است. سلول های عضلانی را تقویت می کند، مبارزه با بیماری را کمک می کند، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و بسیاری دیگر. کراتین نیز مکملی برای گیاه خواران که کراتین مورد نیاز را از منابع گوشت نمی گیرند، می باشد.

ورزشکاران پرورش اندام. بدنسازها از کراتین برای افزایش حجم عضلانی بدون چربی و برای تولید انرژی اضافی و استقامت استفاده می کنند.

پاورلیفترها. پاورلیفترها از کراتین برای کمک به تحمل تمرینات شدید و برای قدرتی که آن فراهم می کند استفاده می کنند.

ورزشکاران استقامتی. دوندگان ، دوچرخه سواران و سایر ورزشکاران استقامتی از کراتین برای تقویت دوره های تمرینی خود و هنگامی که احتیاج به حرکت انفجاری دارند، استفاده می کنند.

ورزشی های تیمی. ورزشکاران در ورزشهای تیمی برای قدرت بیشتر و برای تولید انرژی در هنگام بازی، از کراتین استفاده می کنند.

تغییر شکل بدن. کراتین فقط برای ورزشکاران سخت کوش نیست. مکملی عمده و مورد استفاده برای بسیاری از افراد که در حال به دست آوردن شکل دوباره بدن هستند، می باشد. کراتین کمک می کند تا آنها قوی تر شده و بهتر عمل کنند. همچنین، حجم عضلانی افزوده شده از طریق کراتین اجازه می دهد تا آنها به میزان بیشتری چربی بسوزانند.

گیاهخواران. مکمل کراتین برای سلامتی گیاهخواران خوب است. همانطور که بررسی شد، کمبود کراتین می تواند به مشکلات سلامتی متعددی منجر شود.





تعداد کل صفحات : 12



درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 14776
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content