کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : شنبه 17 اسفند 1392 ا 12:41
نویسنده :علی آرمین

کشتي گيران فرنگي کار کردستاني صاحب يک مدال نقره و يک برنز شدند

کشتي گيران فرنگي کار کردستاني در رقابت هاي انتخابي تيم ملي بزرگسالان يک مدال نقره و يک برنز را بدست آوردند.

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان کردستان ، مرحله اول رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان با حضور 115  کشتي گير از 14 استان در 6 دور و با انجام 135 کشتي به مدت دو روز برگزار شد.

درپايان اين رقابت ها در وزن 75 کيلو گرم  سيروان فقيه سليماني  بعد از کشتي گير تهراني در جايگاه دوم ايستاد و ديگر کشتي گير فرنگي کار کردستاني فواد کريمي در همين وزن مقام سوم را به خود اختصاص داد.

روح الله عزيزخاني کشتي گير وزن  98 کيلو گرم  نيز به  مقام پنجم  دست پيدا کرد.

گفتني است رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان طي روزهاي 15 و 16 اسفندماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار گرديد.

بدون تصویر
 


ارسال شده در : شنبه 10 اسفند 1392 ا 10:27
نویسنده :علی آرمین

 

حاج خليفه صابر نيلوفري از پيشکسوتان ورزش هاي باستاني و از چهره هاي متبحر و سرشناس در طب سنتي در منطقه، دارفاني را وداع گفت.

، وي مـتـولـد 1304 از اهالـي مـحـلـه سـرپـه چـه از خاندان حاجي حکيم نيلوفري از مشروطه خواهان نامدار کرد ايـمان و بـسـيار مـشـهـور و مـورد تـوجه مردم بود، که در دوران جواني به تصوف گرايش پيدا کرد و مدارج عالي تصوف را پيمود.

حاج خليفه صابر نيلوفري از سال 1320 به ورزش باستاني پرداخته و بنيانگذار ورزش باستاني در سقز و بانه بوده است.

وي در عرصه هاي مختلف ازجمله دستگيري از فقرا و نيازمندان، طب سنتي، ترويج ورزش، اخلاق و جوانمردي، بازسازي مساجد و تکيه ها و... نقش ارزنده اي ايفا مي کرد.

خليفه صابر، 4 بار ازدواج کرده که حاصل آن 7 فرزند (5 پسر و 2 دختر) بوده که 2 تن از پسرانش نيز قبل از اين فوت نموده اند.

گفتني است به همين مناسبت در روز شنبه 26 بهمن ماه در زورخانه شرستان سقز مراسم ختمي با حضور مدير کل ورزش و جوانان کردستان و جامعه  ورزش اين شهرستان برگزلر شد.

بدون تصویر


ارسال شده در : شنبه 10 اسفند 1392 ا 10:21
نویسنده :علی آرمین
 

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان : مرحله جديد اردوي تدارکاتي تيم ملي كشتي فرنگي رده سني جوانان ، طي روزهاي 11 تا 20 اسفندماه جاري در خانه كشتي شماره 2 تهران برگزار مي‌شود.

بر اين اساس از سوي " عبدالله چمن گلي " سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي جوانان در وزن 60 کيلوگرم " پيام رحيمي " ، در وزن 84 کيلوگرم " ادريس ابراهيمي " و در وزن 96 کيلوگرم " محمد ابراهيمي " ، فرنگي کاران جوان کردستاني به اين مرحله از اردوي آماده سازي دعوت شده اند .

بدون تصویر


ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:26
نویسنده :علی آرمین

فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید !

 
- فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید !

 فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید

 

فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید

  همانند ورزش‌های دیگر ‌این ورزش نیز دارای تنوع زیاد در میزان فشار وارده بر بدن است که میزان  سوختن کالری را به شدت تغییر می‌دهد؛

 می‌خواهید لاغر شوید؟ می‌دانید که باید بروید سراغ حرکات ایروبیک. اما بهترین فعالیت‌هایی که موجب سوختن چربی می‌‌شوند، کدامند؟
 ۱۰ فعالیت زیر را پیشنهاد می‌کنیم. امتحانش ضرر ندارد.
 ۱) بالارفتن از پله یا دورتر پارک کردن ماشین

  این کار نباید تنها حرکت ورزشی شما باشد، اما نتایج آن قطعا مفید خواهد بـود. به جای استفاده از پله برقی یا آسانسور با پای خود از پله بالا بروید. عادت کنید اتومبیل خود را دورتر از محلی که کار دارید پارک کنید تا مجبور شوید بیشتر پیاده‌روی نمایید. سعی کنید بعد از خوردن غذا حداقل به مدت ۱۵ دقیقه راه بروید.‌ این عمل هر روز بر مقدار کالری سوخته شده می‌افزاید.

 ۲) قدم زدن

 شما باید سعی کنید کـه پیاده‌روی خود را به «پیاده‌روی قدرتی» تبدیل کنید. برای سوزاندن واقعی کالری باید میزان فشار را در انجام فعالیت‌ها به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهید. ‌این عمل را می‌توان از طریق پیاده‌روی در سربالایی و یا قدم زدن با سرعت‌های متفاوت در دوره‌های زمانی معین انجام داد. ‌این فعالیتی است که در هر زمانی از سال قابل انجام است، حتی زمانی که به مسافرت می‌روید. پس‌این ورزشی برای تمام عمر است. اگر قدم‌های خود را سریع و تند بردارید می‌توانید ظرف نیم ساعت تا ۱۸۰ کالری بسوزانید.

 ۳) کار با دمبل

 ورزش وزنه برداری فقط میزان محدودی کالری را می‌سوزاند امـا هیچ چیزی بهتر از کار با وزنه موجب تقویت بافت‌های عضلانی بدن نمی‌شود و هیچ چیزی بهتر از عضلات قوی باعث سوختن کالری نمی‌شود. در واقـع تقریبا هر نیم کیلو عضله بین ۵۰ تا ۶۰ کالری در روز می‌سوزاند. بنابراین در طول یک سال ۵ کیلوگرم عضله جدید حداقل بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم از وزن کم می‌کند!

 از میان ‌این ۱۰ ورزش موثر برای کاهش چربی، حداقل باید یکی از آنها مورد علاقه شما باشد. سعی کنید یک یا دو دوست که می‌توانند شما را در حفظ انگیزه یاری نمایند، پیدا کنید.
 
 ۴) استفاده از دستگاه ورزشی دوچرخه و دویدن درجا

 دستگاه‌های دویدن درجا هنوز هم بسـیار مـتداول بوده و بهتر از آن دوچرخه درجا نیز فوق‌العاده است. دوچرخه‌های درجا می‌توانند به ‌عنوان تمرین‌دهنده تمامی ‌اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرند. ‌این ماشین‌ برای دوندگانی که می‌خواهند از آسیب دیدن مفاصل خود جلوگیری کنند نیز مفید هستند. با آنها می‌توانید ظرف نیم ساعت تا ۳۰۰ کالری بسوزانید.

 ۵) صخره‌نوردی و قایق‌رانی

 دوست دارید در حین ورزش از بالا‌تنه‌ای تنومند نیز برخوردار گردید؟ صخره‌نوردی و قایق‌رانی راه‌حل این مساله است. ‌این دو فعالیت بـه بالاتنه‌ای قوی نیاز داشته و کالری زیادی را می‌سوزانند. یکی را انتخاب کرده و در هر نیم ساعت بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ کالری از دست دهید. برای ‌این کار به تجهیزات مخصوص ‌این دو ورزش نیاز خواهید داشت.

 ۶) اسکی

 اسکی یکی از ورزش‌های موثر برای سوزاندن کالری است. ‌این ورزش بالاتنه و پایین‌تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می‌برد. به طور متوسط نیم ساعت آن تا ۳۳۰ کالری می‌سوزاند.

 ۷) کیک بوکسینگ (بوکس همراه با ضربات پا)

 وقتی صحبت از ورزش‌های تقویت نفس می‌شود، کیک بوکسینگ بـه‌صورت بارز مطرح می‌شود. به عنوان یک مزیت مضاعف، بسیاری از کلاس‌های ‌این ورزش شامل تمرینات قدرتی و انعطاف‌پذیری نیز می‌شوند. شما می‌توانید به ازای هر جلسه، بسته به میزان فشردگی تمرین، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید.

 ۸) دوچرخه‌سواری

 این ورزش چه با دستگاه‌های ثابت خانگی و چه به وسیله دوچرخه‌های واقعی خارج از منزل، یک فعالیت تنفسی عالی است. کلاس‌های دوچرخه‌سواری ثابت امروزه بسیار متداول شده است؛ همانند ورزش‌های دیگر ‌این ورزش نیز دارای تنوع زیاد در میزان فشار وارده بر بدن است که میزان سوختن کالری را به شدت تغییر می‌دهد؛ با این ورزش می‌توانید به ازای هر نیم ساعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری بسوزانید.

 ۹) دویدن

 دویدن تقریبا در هر محلی آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده‌رو و یک جفت کفش مناسب دو است. می‌توانید میزان قابل توجهی کالری را از دست بدهید. تقریبا ۳۰۰ کالری یا بیشتر در هر نیم ساعت. حتی می‌توانید ‌این مقدار را با ‌ایجاد وقفه و دویدن در مناطق سربالایی افزایش دهید. برای‌ این منظور باید پاهایی قوی داشته باشید. پرورش قدرتی اندام مهم‌ترین مساله برای پیشگیری از صدمات حاصل از ورزش دو است.

  ۱۰) بلند کردن وزنه

 اگر زمان تمرینات وزنه‌برداری به صورت صحیح انجام گیرد کوتاه خواهد بود بنابراین مقدار کالری سوخته شده کمتر است. اما احساس رضایت و سلامت به دلیل آزاد شدن اندورفین ناشی از فعالیت سنگین، در نوع خود محرک‌هایی بسیار شگفت‌انگیز به شمار می‌آید. به علاوه بلند‌کردن وزنه پی‌ریزی خوبی برای انجام فعالیت‌های دیگر است.



ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:11
نویسنده :علی آرمین

داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران 

 

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش- داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران
داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران -آکا,داروهای نیروزا,اعتیاد در ورزشکاران

یک متخصص فیزیولوژی ورزشی معتادان با اعلام اینکه گرایش به اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلیل کمبود حمایت‌های اجتماعی و در بین ورزشکاران کنونی به علت گسترش مصرف داروهای نیروزا، رو به افزایش است، تأکید کرد: "بازار داغ داروهای نیروزای غیرمجاز، دام اعتیاد را برای ورزشکاران گسترده‌تر کرده است."

مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسکن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد.

دکتر مسعود حاج رسولی اظهارداشت: "اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلایل روانی یا کمبود حمایت‌های اجتماعی و همچنین در ورزشکاران کنونی به علت افزایش مصرف داروهای نیروزا که عمدتاً از نیازهای روانی و فیزیولوژیک ناشی می‌ شود،‌ در حالی رو به افزایش است که متأسفانه اقدامات لازم برای مقابله با این امر انجام نمی‌ شود." وی ضمن هشدار نسبت به افزایش ورود داروهای نیروزای غیرمجاز به کشور،‌ تصریح کرد: "اعمال نکردن کنترل و نظارت لازم بر این بازار از سوی دستگاه‌های مسئول، گسترش اعتیاد در ورزشکاران را در پی داشته است، زیرا مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسکن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد."

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همچنین به برخی از داروهای مورد سوء مصرف در ورزشکاران اشاره کرد و با بیان اینکه همه داروهای مخدر و مسکن مورد سوء مصرف ورزشکاران، به ویژه ورزشکارانی که ورزش‌های تصادمی و برخوردی مانند بوکس انجام می ‌دهند، زمینه ساز اعتیاد به مسکن‌های بسیار قوی در آنهاست، افزود: "از جمله داروهای مخدر و مسکن مورد سوء مصرف در ورزشکاران،‌ داروهای نارکوتیکی یعنی داروهای ساخته شده از ترکیبات کدئین، تریاک، حشیش و مرفین است که ورزشکاران آنها را برای از بین بردن دردهای جسمی خود مصرف می‌ کنند."



ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:0
نویسنده :علی آرمین

 

شاهوخبر: تعدادی از پروژه های ورزشی در کامیاران که در حسرت سوت آغاز یک بازی همچنان خاک می‌خورند. کلنگ احداث این طرحها از دولت نهم بر زمین زده شده ولی شاید بدبینانه‌ترین گمانه‌زنی‌ها هم چندین ساله شدن ساخت این ورزشگاه ها و پروژه ها را پیش‌بینی نمی‌کرد.

 

 

به گزارش شاهوخبر، سال‌هاست که ورزشگاهها، سالن ها و استخرهای کامیاران به سوژه تکراری رسانه‌ها تبدیل شده و اهالی فوتبال و شهر کامیاران عادت کرده‌اند، سال کهنه را با این آرزو نو کنند که شاید در سال جدید طلسم این طرح های ورزشی شکسته شود.
سالن 1200 نفری هندبال کامیاران پروژه‌ای است که در حسرت سوت آغاز یک بازی یا هیاهوی جمعیتی مشتاق، همچنان خاک می‌خورد. این استادیوم یادگاری از دولت نهم است و از سال 85 با هزار امید و آرزو کلنگزنی شد ولی شاید بدبینانه‌ترین گمانه‌زنی‌ها هم 7 ساله شدن ساخت این ورزشگاه را پیش‌بینی نمی‌کرد.
این پروژه همچون دیگر پروژه های کامیاران اعم از استخرها وزمین های ورزشی نیمه تمام  با چندین و چند مورد وعده و اعلام زمان افتتاح روبه‌رو بوده‌ که هیچ‌کدام عملی نشده است.این سالن 1200 نفری در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسید. اما متاسفانه عملی نشد ،حال این امید به همت دولت یازدهم بسته شده است.
 کاش مسئولین می دانستند که ورزش از شاخصه های  مهم تعلیم و تربیت نیروی انسانی به شمار می آید تا سالم ترین راه در رسیدن به کمال را به تمامی اقشار جامعه نشان دهد. و همین امر، سهم چشمگیر تربیت بدنی  را در تأمین سلامت عمومی  پیشگیری از آسیب های جسمانی و روانی و نیز دستیابی به پویایی، شادابی و نشاط و کسب مهارت های حرکتی را برای کلیه آحاد جامعه روشن می سازد.
به علاوه اینکه تربیت بدنی و ورزش در کنار سایر آموزش ها و مسایل دیگر به خصوص عوامل مذهبی و فرهنگی در تقویت روحیه ورزشکار کارساز خواهد بودو او را در مسیر درست فکری قرار خواهد داد و نه تنها یک قهرمان، بلکه پهلوانی به معنای واقعی خواهد ساخت.
ورزشکاران باید در کنار فعالیت های جسمی و ورزشی از جهات روحی و فرهنگی نیز تربیت شده و به پیشرفت های  قابل ملاحظه ای در زمینه شخصیتدست یابند.
امروزه می بینیم محبوبیت ورزشی روز به روز رو به افزایش بوده و میلیون ها ورزشکار رقیب در تلاش برای درخشش و تک ستاره شدن هستند و میلیون ها طرفدار ورزش، قهرمانان خود را تشویق می کنند.
روز پنجشنبه 24/11/92رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران در دیدار با سید احسن علوی نماینده مردم کامیاران ،دیواندره و سنندج در مجلس از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی کامیاران  که در انتظار اختصاص اعتبارات هستند سخن گفت.
رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان کامیاران دارای بیش از 3 هزار ورزشکار بیمه شده در قالب 27 هیئت ورزشی اعم از 13 هیئت بانوان و17هیئت آقایان است.
باجلانی با اشاره به تعداد زیاد ورزشکاران دارای مقام استانی و کشوری در این شهرتصریح کرد: کامیاران دررشته‌های وزنه‌برداری، وشوو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، موی تای و ورزش‌های رزمی جزو برترین‌های استان  با داشتن مقام‌های استانی بوده و همچنین دارای دو تیم موفق فوتبال در دسته سه کشوری است که نیازمند حمایت مالی هستند.
وی مهم‌ترین مشکل ورزش این شهرستان راعدم حمایت مالی و نبود اسپانسرهای قوی در حمایت از ورزشکاران دانست که همین امر موجب شده است بسیاری از تیم‌های  کامیارانی با عنوان تیم استان‌های دیگر عناوین برتر را به خود اختصاص دهند.
باجلانی همچنین کمبود پرسنل اداری، عدم تخصیص اعتبارات تصویب شده، کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های درآمدزا برای این اداره و صرف هزینه‌های شخصی از سوی ورزشکاران برای رفتن به مسابقات را از دیگر مشکلات ورزش این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: پروژه‌های ناتمام اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران برای اتمام سالن 1200 نفری با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و استخر واقع در استادیوم با پیشرفت فیزیکی 30 درصد به اعتبار نیاز دارد.
نماینده مردم سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مدیریت ناصحیح اماکن ورزشی کردستان را به متروکه تبدیل کرده است وعدم مدیریت صحیح در اطلاع‌رسانی مشکلات و جذب سرمایه‌گذار از عوامل تبدیل شدن این اماکن و فضاهای ورزشی استان به متروکه است.
سید احسن علوی با تاکید بر ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان برای فعالیت در عرصه‌های ورزشی تصریح کرد: تنها کمبود منابع و امکانات در ورزش منجر به مشکل نمی‌شود بلکه مدیریت ضعیف هم مانع از رسیدن به اهداف خواهد شد و استان ما از نظر مدیریت ورزشی واقعاً با مشکل مواجه است.
وی در جریان بازدید از طرح‌های ورزشی شهرستان کامیاران با ابراز تاسف از کمبود امکانات و مشکلات عدیده ورزشی قول داد از تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرستان در حوزه ورزش حمایت کند و تصریح کرد: مدیران در فراهم کردن امکانات و گسترش فرهنگ ورزش باید ریسک کنند و بدانند که انجام کار در این زمینه با این شیوه موفق‌تر است.
علوی افزود: ورزش عامل اصلی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است و جامعه‌ای موفق است که تعداد ورزشکاران در آن بیشترین  از سایر اقشار باشد.
لازم به ذکر است که رشد و توسعه ورزش نیازمند زیرساخت‌ها زیادی از جمله زمین، تجهیزات، نیروی انسانی، آموزش صحیح و سازمان ‌دهی است که همه اینها در گرو مدیرت خوب قابل مشاهده است. ، کمبود، ضعف و نبود در هر یک از ان موارد، موانع بزرگبرای پیشرفت ورزش کامیاران محسوب می‌شود.
مسئولین باید بدانند که ایجاد شور و نشاط ورزشی در بین جوانان و نوجوانان باید به عنوان یک وظیفه شناخته شود زیرا ما زمانی می‌توانیم با بلای خانمان سوز مواد مخدر و فساد اجتماعی مبارزه کنیم که بتوانیم شور و نشاط فرهنگی و ورزشی را در جامعه ایجاد کنیم.



ارسال شده در : چهار شنبه 24 اسفند 1392 ا 2:12
نویسنده :علی آرمین

شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایع

بعضی عادت دارند با فشار به انگشتان دست، حرکات سریع گردن یا فشار پا بر روی ستون فقرات کمری، این صداها را ایجاد کنند. در یک تقسیم بندی ساده می توان این صداها را به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته صداهای حاصل از حرکات مفصلی و دسته دیگر صدای حاصل از قولنج کردن مفاصل است که طی یک فشار شدید در انتهای دامنه حرکتی ایجاد می شود.

شکستن قولنجآنچه امروز به‌ عنوان قولنج می ‌شناسیم، بیشتر از آن که نام بیماری خاصی باشد، یک شکایت مبهم است. قدیم‌ ترها به درد و کشیدگی در هر قسمت از بدن قولنج می ‌گفتند، اما چیزی که امروزه بیشتر به کار می‌ رود "قولنج عضلانی" استالبته قولنج عضلانی هم نشانه یک بیماری خاص نیست، طوری که گاهی علت آن گرفتگی و اسپاسم ناگهانی و دردناک گروهی از عضلات بدن است. عضلاتی که بیشتر دچار این حالت می ‌شوند، عضلات اطراف ستون مهره ‌ها و عضلات گردن هستند. در این حالت عضله نسبت به لمس دردناک و حساس می‌ شود و به همین خاطر فرد نمی ‌تواند مثل قبل، بدن خود را حرکت دهد.

تقریبا همه آدم ‌ها در طول زندگی خود گرفتگی عضلانی را تجربه می ‌کنند. اسپاسم ‌های عضلانی می‌ توانند به علت : کم‌ آبی پس از انجام ورزش ‌های سنگین، استفاده زیاد و طولانی مدت از عضلات، آسیب‌ های جسمی و همچنین کمبود بعضی مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم رخ دهند. علاوه بر این، اسپاسم عضلانی می‌ تواند نشانه ‌ای از یک بیماری اعصاب و روان باشد، مخصوصا اگر به طور متناوب و در شرایط خاص تکرار شود. هر چند اسپاسم عضلانی در اغلب اوقات ناشی از علل چندان خطرناکی نیست، اما در صورت تکرار باید وجود آسیب ‌های مغزی، فشار روی نخاع در ستون فقرات و حتی بیماری‌ هایی چون ام.‌اس را از نظر دور نداشت.

این صدا از کجا می ‌آید؟

تمام آنچه ما از قولنج می شناسیم، به گرفتگی‌ های عضلانی ختم نمی ‌شود.در حقیقت بیشتر اوقات، قولنج را با صدای شکستن قولنج می‌ شناسیم، اما این صدا از کجا می‌ آید؟ و چرا ما از شنیدن آن احساس لذت و راحتی می ‌کنیم؟   اولین بار در سال ۱۹۷۱ دو دانشمند آلمانی، پس از وارد آوردن یک نیروی کششی به مفصل بین انگشت و کف دست، تشکیل‌ حباب ‌های گازی را در مفصل اثبات کردند.مفاصل بدن ما به وسیله یک بافت پوششی احاطه شده اند که به آن کپسول مفصلی می ‌گوییم.

در داخل این کپسول، مایعی وجود دارد که با ایجاد حالت لغزندگی، باعث حرکت آسان ‌تر استخوان ‌ها در کنار هم می ‌شود.   مواد معدنی و گازهای گوناگونی در این مایع محلول‌ هستند. حرکات مفصلی در طی فعالیت ‌‌های معمول بدنی، موجب افزایش حجم مفصل و کاهش فشار مایع مفصلی می ‌شود. کاهش فشار باعث یک حالت مکش در داخل فضای مفصل شده و گاز‌های محلول در مایع به صورت حباب درمی ‌آیند.ایجاد این حباب‌ ها باعث تحریک گیرنده‌ های عصبی داخل مفصل می ‌شود و به این ترتیب، مغز از ایجاد یک حالت غیرطبیعی در مفصل اطلاع پیدا می ‌کند.  

حال می‌ توان فهمید که چرا ما پس از مدتی فعالیت، دوست داریم قولنج مفاصل خود را بشکنیم. در حقیقت ما به طور ناخودآگاه تلاش می‌ کنیم پیام ناراحت‌ کننده ‌ای را که از مفاصل‌ به مغزمان فرستاده شده است، رفع کنیم. به این ترتیب با کشش مفاصل خود در حداکثر دامنه حرکت آن ها (شکستن قولنج) سعی می‌ کنیم که این حباب‌ گازی را بترکانیم و وقتی حباب گازی ترکید، همان صدای معروف و خوشایند شنیده می ‌شود.

به خاطر فرآیند تشکیل حباب است که پس از شکستن قولنج و یا همان ترکاندن حباب، تا مدتی با هر حرکتی هم، هیچ صدایی از مفصل ما بیرون نمی ‌آید، چون تشکیل دوباره حباب نیازمند گذشت زمان است. و اما ماجرا برای برخی افراد به همین جا ختم نمی ‌شود. آرام آرام با تکرار این کار، برخی از ما نه به خاطر روان ‌تر شدن حرکت مفصل‌ های خود، بلکه تنها برای لذت بردن از صدای شکستن، به جان مفاصل خود می ‌افتیم، طوری که تا صدای جدیدی از مفاصل خود نشنویم، دست ‌بردار نیستیم.



درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 14706
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content