کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:49
نویسنده :علی آرمین

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت کشتی- لطفا از روس ها یاد بگیرید

لطفا از روس ها یاد بگیرید


روسیه قدرت بلامنازع کشتی دنیاست، حرفی در این مساله نیست و در حقیقت روس ها این سزاواری و شایستگی را دارند که هر بار در عرصه رقابت های جهانی و المپیک بیشترین مدال ها را درو کنند.

روس ها به عنوان یکی از کشورهای صاحب کشتی,دانلود موزیک یوگا,بدنسازی برنامه غذایی

اما حتما با این مساله هم موافقید که ایران، ترکیه، بلغارستان و حتی ژاپن، قدرت های سنتی این رشته را در کنار روس ها تشکیل می دهند. سوال اینجاست؛ چرا روس ها به عنوان یکی از کشورهای صاحب کشتی همیشه ثابت قدم و پیروز در عرصه رقابت های مختلف حاضر می شوند و در طرف مقابل، ایران با این پیشینه خوب و مهد کشتی بودن، همیشه افتان و لرزان در عرصه رقابت ها حاضر شده و نتوانسته است متناسب با این جایگاه در جهان کشتی، مانور قدرت دهد.

اوج ناکامی کشتی ایران هم در المپیک ۲۰۰۸ پکن رقم خورد تا در شرایطی که اساسا باید نتیجه تمام سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های خود را در این میدان بزرگ شاهد می بودیم، کشتی، شکستی بزرگ را متحمل شود و منهای یک برنز سیدمراد محمدی، دستش از مدال های توزیع شده کوتاه باشد.

اما براستی چرا روس ها موفق می شوند و ما با این همه پشتوانه و استعدادهای ناب در کشتی، همیشه در جا می زنیم و سقف آرزوهایمان کوتاه است؟ یعنی همیشه به حداقل ها بسنده می کنیم و از این که آسانسوری نیز در جدول تیم های برتر بالا و پایین شویم، خم به ابرو نمی آوریم.

بی شک نیاز به گفتن نیست که روس ها اگر موفق می شوند و در همه وزن ها مدعی اند، این توفیق بزرگ را مرهون داشتن تشکیلاتی قوی هستند که هر کس در جای خود، ایفای نقش می کند و براساس برنامه ریزی های محوری صورت گرفته، به جلو قدم برمی دارد. بدیهی است؛ در چنین شرایطی روس ها هیچ موقع ناز هیچ قهرمانی ولو با کلکسیونی از مدال های جهانی و المپیک را هم نمی کشند تا دیگ پرجوشش کشتی گیر روسیه همواره قهرمانان ممتازی را تحویل تیم های ملی دهد.

برای همین هم کشتی گیر نخبه و اعجوبه ای چون حاجی مراد گاتسالف به صرف باخت در مسابقه های انتخابی به شیروان مراداف جوان وجویای نام، حضور در المپیک ۲۰۰۸ پکن را از دست می دهد تا همین کشتی گیر با پر کردن جای خالی وی در ترکیب تیم ملی کشورش، مدال طلا را در اولین حضور رسمی اش در میدان رقابت ها، صید کند.

در روسیه هر کشتی گیر پرآوازه ای که از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند، به ترکیب کادر فنی تیم ملی کشورش اضافه می شود تا تجارب ارزشمند خود را در اختیار جوانانی قرار دهد که شور و اشتیاقی بالا جهت دستیابی به افتخارات تازه برای کشتی کشورشان دارند.

این چنین است که با حضور مربیانی همه فن حریف که مدارج عالیه کشتی را پشت سرگذاشته و به دنیای پررمز و راز مربیگری وارد شده اند، کشتی گیران روس ره چند ساله را طی چند ماه می روند تا پشتوانه هایی ناب و بکر همواره پشت خط ترافیکی قهرمانان روسیه، مترصد فرصتی برای عرض اندام باشند.

این چنین است که روس ها به هیچ وجه کشتی گیران و ستارگان نخبه خود را لای پر قو نمی خوابانند و آنان نیز نیک واقف اند که برای حضور در ترکیب تیم ملی کشورشان باید از گذرگاه رقابت های انتخابی بگذرند حتی در چنین شرایطی هیچ فرقی بین بوایسار سایتی اف معروف و دارنده ۸ مدال طلای جهانی و المپیک نیست تا او با حضور در رقابت های انتخابی که به واسطه حضور قهرمانان ریز و درشت، کم از مسابقه های جهانی نداشت و گذر از سد حریفی قدر و اسمی به نام ماخاچ مرتضی علی اف صاحب پیراهن تیم ملی کشورش در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن شود و نهمین مدال طلایش را با قدرت کسب کند.

اما در کشتی ایران، همه چیز پنداری برعکس است، یعنی نه برنامه ریزی ما درست است و نه از قهرمانان بزرگ خود به بهترین شکل بهره می گیریم. تصور کنید؛ کشتی مازندران به تنهایی می تواند تیم ملی ما را پوشش دهد، اما چون برنامه ریزی کلان و بلند مدتی برای حضور در مسابقات مختلف نداریم، باری به هر جهت گام به میدان می گذاریم تا در آخر نیز شکست را به اظهارنظری مضحک و خنده دار ربط دهیم که چون بی پشتوانه هستیم، بهتر از این نمی توان نتیجه گرفت و صحبت هایی از این دست که باعث تاسف است.

در کشتی ایران بیش از ۲۰ سال است که به نام هایی تکراری در راس تیم های ملی عادت کرده ایم و معیارمان برای مربیگری در سطح ملی مشخص نیست. به عبارتی، هدایت تیم ملی را طی این همه سال، بین چند نفر خاص دست به دست کرده ایم تا آنان نیز هر بار توپ را به زمین دیگری انداخته و از خویش سلب مسوولیت کنند.

براستی باید پرسید که امروز چرا باید قهرمانانی بزرگ و برجسته ای چون رسول و امیر خادم، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، محمد طلایی، غلامرضا محمدی و ... از هدایت تیم های ملی محروم باشند و دیگرانی که کارنامه شان چنگی به دل نمی زند، باید همه کاره باشند؟

آنچه مسلم است؛ اگر به دنبال احیای کشتی ایران و مجد و عظمت دوباره آن در دنیای کشتی هستیم، باید راه را برای حضور اهل فن و ممتازان این رشته در همه سطوح باز کنیم تا کشتی ایران که می تواند همیشه بزرگ باشد، روی اهمال و غفلت یک عده، به فترت و ناخوشی دچار نشود.



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:46
نویسنده :علی آرمین

جوانمردی جهان پهلوان تختی

 اما غلامرضا تختی نوه حاج قلی سال ها بعد چنین موقعیتی پیدا کرد. سال ۱۳۲۹، ۲۰ سال بیشتر نداشت که در مسابقات کشتی ایران به مقام قهرمانی رسید. او این مقام را تا سال ۱۳۳۸ هشت بار از آن خود کرد. او در سال ۱۹۵۱ در مسابقات المپیک شرکت جست و صاحب مدال نقره شد. او با سه تن از هم تیمی هایش اولین کسانی بودند که برای ایران مدال جهانی کسب کردند. پنج سال بعد تختی اولین مدال طلای المپیک برای ایران را کسب کرد. نام او در این سال ها موجب مباهات هر ایرانی با هر گرایش سیاسی بود.

اما عظمت تختی تنها در زور بازوی او نبود. آنچه بیش از همه او را در دل مردم جای داد نه عنوان قهرمانی و پهلوانی که مردانگی و آزادگی و خلقیات انسانی و کریمانه او بود.

شاید همین خصائل بود که او را به سمت دکتر مصدق کشاند. با وجود موقعیت حرفه ای و شهرت جهانی اش که با همسویی با حکومت می توانست آینده او را تضمین کند، به جریان های سیاسی منتقد حاکمیت پیوست و در کنار مردم قرار گرفت. سال ۱۳۴۲ حاکمیت نام تختی را در شورای مرکزی جبهه ملی دید. از همین رو مورد غضب حکومت واقع شد و آنها تلاشی جدی را برای انزوای وی و مانع تراشی برای حضورش در مجامع داخلی و بین المللی و حتی باشگاه ها آغاز کردند.

بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ علیه حکومت ملی مصدق حاکمیت تلاش وسیعی کرد تا این واقعه را به عنوان قیام ملی و نه کودتا قلمداد کند. هر سال به این مناسبت جشن های زیادی در همه شهرها برپا می کردند و چنین وانمود می کردند که مردم حکومت مصدق را ساقط کرده و شاه را برگرداندند. نهضت مقاومت ملی را هم سرکوب کرده و بسیاری از اعضای آن را دستگیر کرده بودند. طرفداری قهرمانی ملی چون تختی از دکتر مصدق و حمایت مردم از وی، پس از همه این تلاش ها نشان می داد مردم آن تبلیغات را نپذیرفته و همچنان به آرمان های خود پایبند بودند. این مساله برای حاکمیت بسیار گران می آمد.

جالب اینکه در کودتای ۳۲ شعبان جعفری و چند تن از نوچه هایش به عنوان پهلوان ورزش باستانی به خیابان ها ریختند و به غارت و تخریب اماکن حامی دولت ملی پرداختند و کودتا را به سرانجام رساندند. با وجود امکاناتی که رژیم در اختیار این ناجوانمرد گذاشته بود و تبلیغات زیاد، هیچ گاه مردم شعبان را به عنوان پهلوان خود نپذیرفتند و همواره جامعه از او گریزان بود.

مردم تهران نقش تختی را در جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آنها برای مردم زلزله زده بویین زهرا به چشم دیده بودند، بزرگواری و گذشت او را در روی تشک کشتی به یاد داشتند و نمی توانستند این پهلوان جوانمرد را از خود جدا دانسته و به شرافت و مردانگی او پشت کنند.

از همین رو تختی که نمی توانست همچون گذشته در باشگاه ها حضور یافته و تمرین کند در سال های میانی دهه ۴۰ دیگر نتوانست مدال های طلا را تجدید کند و در مسابقات بدرخشد. اما این عدم موفقیت نه تنها او را از چشم مردم نینداخت بلکه محبوبیت او روز به روز بیشتر می شد. دکتر مصدق در اسفند سال ۱۳۴۵ درگذشت. رژیم که از مشارکت وسیع مردم در تشییع و مراسم درگذشت دکتر وحشت داشت تختی را هم از رفتن به احمدآباد و شرکت در مراسم منع کرد اما تختی به این دستورات گوش نداد و با اعلام اینکه من می روم، شما مرا دستگیر کنید در این مراسم شرکت جست و وفاداری اش را نسبت به نهضت ملی و آرمان های بلندش اثبات کرد.

سال بعد درحالی که یک سال از ازدواج پهلوان می گذشت و فرزندش بابک تازه به دنیا آمده بود، در ۱۸ دی ماه ۱۳۴۶ روزنامه ها اعلام کردند روز گذشته غلامرضا تختی در هتلی در تهران دست به خودکشی زده است.



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:44
نویسنده :علی آرمین

آسیب های شایع ورزشی کشتی

▪ آیا تفاوتی در میزان بروز شدت آسیب های زانو درکشتی گیران با سایر ورزشکاران وجود دارد؟

میزان بروز آسیب های زانو در کشتی گیران بالا است ( تقریبا مثل فوتبال ) ، اما شدت آن کمتر است، احتمالا به دلیل حرکات پیچشی و خم شدن بیش از حد زانوها ، آسیب منیسک ( خصوصا قسمت خارجی آن) در این ورزش از همه رشته های دیگر شایعتر است .

آسیب های زانو درکشتی گیران,دانلود رایگان ایروبیک,قویترین ورزش رزمی

▪ شایعتر ین محل آسیب در کشتی گیران کجاست و اصولا مکانیسم آسیب در ورزش کشتی شامل چه مواردی است؟

ـ زانوها بیشترین احتمال آسیب را دارند. اگر چه صدمات شانه ، سر و گردن هم به طور معمول مشاهده می شوند . در کل تماس مستقیم با حریف یا تشک کشتی ، ضربات مستقیم به سر و صورت تحت فشار قرار گرفتن یا کشیده شدن گردن و شانه ، برخورد زانو در هنگام زیر گیری یا افتادن روی تشک ازجمله علل آسیب در ورزش کشتی می باشند.

▪ منظور از زمان آسیب یا Injury time چیست؟

ـ در جریان مسابقه به هر کشتی گیر صدمه دیده حداکثر ۲ دقیقه وقت درمان داده می شود تا به رقابت بازگردد( و گرنه نتیجه به سود حریف اعلام خواهد شد، مگر اینکه آسیب در اثر مانور غیر قانونی حریف باشد).

این زمان حالات خونریزی دهنده را شامل نمی شود ( مثلا برایخونریزی از بینی ) ، ولی میزان وقتهایی که برای مقابله و درمان خونریزی گرفته خواهد شد بر عهده داری مسابقه است. اگر خونریزی بیش از ۵ دقیقه طول بکشد. داور می تواند بازی را خاتمه یافته اعلام کند. پس تصمیم سریع و صحیح در مرود توانایی ادامه کشتی توسط کشتی گیر برعهده پزشک تیم است .

از سال ۱۹۹۲ به بعد تصویب شد که استفاده از داروهای بی خطر در طی این زمان مجاز باشد: البته گلوکز خوراکی و یا مواد استنشاقی برای آسمی ها هم از جمله استثناء ها هستند. داروهای غیر مجاز ، در این شرایط غیر مجازند و استفاده از هر گونه دارویی در جهت کاستن از شدت درد( مثلا بی حس کنده های موضعی ممنوع است.

▪ در مورد نحوة برخورد با پارگی ها و یا بریدگی های در حین مسابقه شرح دهید.

ـ پس ازپاک کردن خون ،برای جلوگیری از خونریزی بیشتر به روی ناحیه فشار وارد می کنند. سپس می توان روی زخم را با چسب های بیشتر به روی ناحیه فشار وارد می کنند سپس می توان روی زخم را با چسب های استریل پوشانید. کشتی گیر می تواند سریعا به مسابقه بازگردد. چون احتمال کنده شدن چسب های استریل پوشانید . کشتی گیری میتواند سریعا به مسابقه بازگردد . چون احتمال کنده شدن چسب و خونریزی مجدد وجود دارد ، بهتراست ، مقداری از زمان مجاز آسیب را ذخیره کند تا برای دفعات احتمال بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

▪ چگونه باید خونریزی از بینی را متوقف کرد؟

ـ اگر خونریزی شدید و غیر قابل کنرتل باشد ، داور حق دارد بازی را متوقف کند برای مقابل با این معضل. کستی گیر را خوانده ( در هر وضعیتی که راحت تر است ) و از او میخواهند که با فین کردن خون و لخته های موجود را در دستمالی تخلیه کند. میتوان پس از این کار ، دستمال را روی پره های بینی فشار داد تا مواد باقیمانده تخلیه شود. حال با استفاده از پنبه و یا کتان یک تکه و کافی سوراخ بینی را مسدود یا به اصطلاح تامپون می کنند. در بعضی موارد تامپون را به پماد یا ماده ای روغنی هم آغشته می کنند. اما استفاده از مواد نقض کنندة عروقی ممنوع است.

▪ اصلاح گوش گل کلمی به چه معناست ؟ چگونه نمی توان از ایجاد آن جلوگیری کرد؟

ـ ضربات و تروماهای مکرر به گوش سبب جدا شدن غضروف از بافت دور آن شده و در فاصله پدید آمده خون و سرم تجمع پیدا می کند. درصورت باقی ماندن این وضعیت ، هماتوم بوجود آمده ودر جریان خون غضروف اختلال ایجاد کرده و سبب غضروف سازی جدید در این ناحیه شده که خود سبب بد شکل شدن گوش می شود.

شاید مناسب ترین درمان ، تخلیه از راه ایجاد برشی کوچک باشد و پس از آن از مواد فشارنده ای استفاده می کنند تا این فضای بوجود آمده را مسدود نماید . استفاده از محافظهای سر در جلوگیری از ضربه های مکرر به گوش نقش موثری خواهند داشت .

▪ آیا در کشتی خطر انتقال عفونت از فردی به دیگر وجود دارد ؟ چگونه می توان از احتمال آن کاست؟

ـ اصولا احتمال انتقال عفونت از کشتی گیری به کشتی گیردیگر اندک است ولی غیر مکن نیست ، تماس مکرر بدنی در کشتی گیران سبب انتقال آسان عفونت ها به خصوص انواع پوستی آنها می شود. برای کاستن از احتمال خطر ، رعایت دقیق بهداشت فردی لازم است در صورت مشاهده هر گونه خونریزی باید آنرا سریعا متوقف کرد و علائم را پاک نمود. تشک کشتی باید با مادة ضد عفونی کننده شسته شود. لباسهایی که روزانه پوشیده می شوند باید تمیز بوده و پس از تمرین یا مسابقه بلافاصله شسته شوند کشتی گیران باید قبل و بعد از هر مسابقه دوش گرفته وبا صابون خود را بشویند. اگر کشتی گیر از لحاظ عفونی علامت دار باشد، تا رفع آن مجاز به انجام مسابقه یا تمرین نخوهد بود.

▪ در مورد عفونت ویروس هرپس ( تب خال) در کشتی گیران توضیح دهید راه درمان و پیشگیری از آن چیست؟

ـ واژمه Herpes gladiatorum به معنی یک عفونت پوستی ویروسی شایع در کشتی گیران است که در اثر تماس نزدیک بدنی بین فرد آلوده با فرد سالم ایجاد می شود . در صورت ابتلا ، طبیعی عموم کننده دارد.

جداسازی فرد مبتلا از سایر کشتی گیران تا رفع علائم اجباری بوده و معاینة دقیق و منظم برای ارزیابی سیر ضایعات لازم است داوران هم باید با نوع ضایعات آشنا شوند و در حین وزن کشی از انجام مسابقه افراد مبتلا جلوگیری شود. برای درمان با تجویز پزشک و برای دوره های ۱۰ روزه از داروهای ضد ویروس استفاده می شود . درصورت عود با صلاحدید پزشک می توان برای مدت طولانی تری هم از دارو استفاده کرد



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 10:43
نویسنده :علی آرمین

مروری کوتاه بر زندگی تختی


امروز که خورشید، تکرار پرتو افکنی هر روزه اش را آغاز کرد، ورزش ایران و تاریخ پهلوانی این دیار بار دیگر همچون هرسال در چنین روزی، داغدار داغی کهنه اما در عین حال تازه شد. امروز بود که دل شیر خون شد... پوریای ولی زمانه غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه ۱۳۰۹ در خانواده ای متوسط و مذهبی در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد.

ورزش ایران,زندگینامه تختی,كانون يوگا

رجب خان پدرتختی غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه آنها از غلامرضا بزرگتر بودند.حاج قلی، پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده خواروبار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده های رجب خان منتقل شد و به نام خانوادگی تبدیل شد.

رجب خان با پولی که از ماترک پدرش به دست آورده بود، در محل پیشین انبار راه آهن زمینی خریده و یک یخچال طبیعی احداث کرده بود و از همین راه مخارج زندگی خانوادگی پرجمعیت خود را تأمین می کرد.

نخستین واقعه ای که در کودکی غلامرضا روی داد و ضربه ای بزرگ و فراموش نشدنی در روح او وارد کرد، آن بود که مرحوم پدرش برای تأمین معاش خانواده ناچار شد خانه مسکونی خود را گرو بگذارد.

تختی سال ها بعد در آخرین مصاحبه خود با یادآوری این ماجرای تلخ می گوید:« یک روز طلبکاران به خانه ما آمدند و اثاثیه خانه و ساکنینش را به کوچه ریختند، ما مجبور شدیم که دو شب را توی کوچه بخوابیم. شب سوم اثاثیه را بردیم به خانه همسایه ها و دو اتاق اجاره کردیم. چندی بعد روزگار عرصه را بیشتر بر پدرم تنگ کرد تا این که مجبور شد یخچال طبیعی اش را نیز بفروشد. این حوادث تأثیر فراوانی در روحیه پدرم گذاشت و باعث اختلال روحی اش در سال های آخر عمر شد.»

در چنان شرایطی، غلامرضا تنها ۹ سال به تحصیل پرداخت. وی خود می گوید:« مدت ۹ سال در دبستان و دبیرستان منوچهری که در همان خانی آباد قرار داشت، درس خواندم، ولی تنها خاطره ای که از دوران تحصیل به یاد دارم، این است که هیچ وقت شاگرد اول نشدم، اما زندگی در میان مردم و برای مردم درس هایی به من آموخت که فکر می کنم هرگز نمی توانستم در معتبرترین دانشگاه ها کسب کنم.

زندگی همچنین به من آموخت که مردم را دوست بدارم و تا آن جا که در حد توانایی من است، به آنان کمک کنم، حال این کمک از چه طریقی و از چه راهی باشد، مهم نیست. هر کس به قدر تواناییش...»

تختی که به دلیل فقر مالی دیگر نتوانست به تحصیل ادامه دهد، نزد شیخ ابراهیم نجار مشغول به کار شده و به تدریج به کشتی روی آورد و عضو زورخانه گردان شد. غلامرضا، ورزش را از نوجوانی آغاز کرد. ورزش ابتدا برای او نوعی تفنن و سرگرمی بود. در همان اوان، خیال قهرمان شدن، مدتی وی را به وسوسه انداخت اما از همان نوجوانی که تازه به فکر باشگاه رفتن افتاده بود، اعتقاد داشت که ورزش برای تندرستی و سلامت جان و تن هر دو لازم است.

شادروان تختی در مصاحبه ای با اشاره به فقر و مشقت زمان نوجوانی اش می گوید:« با آن که علاقه فراوانی به ورزش داشتم، مجبور بودم که در جستجوی کاری برآیم. زندگی، نان و آب لازم داشت. برای مدتی به خوزستان رفتم و در ازای روزی هفت یا هشت تومان، کار کردم. دنیا در حال جنگ (جنگ جهانی دوم) بود، زندگی به سختی می گذشت.»

آشنای حقیقی تختی با ورزش و کشتی در باشگاه پولاد آغاز شد. وی که پیش از این گودها و زورخانه های فراوانی دیده بود و شیفته تواضع و افتادگی پهلوانانی کشتی و ورزشی باستانی شده بود. برای نخستین بار درسال ۱۳۲۹ به باشگاه پولاد (واقع در خیابان شاهپور پیشین) رفت و به دلیل علاقه و استعداد وافری که نسبت به کشتی نشان داد مورد توجه مرحوم حسین رضی زاده مدیر آن باشگاه قرار گرفت.

تختی، خود می گوید:« رضی خان آدم خوبی بود، اگر کسی را نشان می کرد و می دید که استعداد کشتی دارد، دست از سرش بر نمی داشت. در گرمای تابستان لخت می شدیم و هر روز از ساعت دو بعدازظهر تا چندین ساعت کشتی می گرفتیم، از دوش آب گرم و حمام خبری نبود . کشتی گیران برای وزن کم کردن، به خزینه می رفتند تشک های کشتی را با پنبه پر می کردند، اما خاک و خاشاک آن، بیش از پنبه بود.»

در ابتدا خیلی لاغر و خجالتی و با حجب و حیاء بود و تحمل شکست برایش دشوار، اما به تدریج شکست را مقدمه پیروزیهای درخشانش کرد، تاجائیکه درطول حیاتش روی تمام تشکهای دنیا اکثر موفقیتها را درآغوش گرفت، که این از هر جهت استثناء است.

تختی که پس از بازگشت از خوزستان (مسجد سلیمان) روانه خدمت سربازی شده بود، در سربازخانه با استفاده از فرصت ها و توجهات فراهم شده، به ویژه تشویق و حمایت دبیر وقت فدراسیون کشتی که در دژبان ارتش فعالیت داشت، تمرینات کشتی خود را بار دیگر آغاز کرد. تختی خود در این مورد تصریح کرد:« وقتی در سال ۱۳۲۸ در مسابقه بزرگ ورزشی(کاپ فرانسه) شرکت کردم، در همان اولین مسابقه ضربه فنی شدم. اما تمرین های جدی و سختی که در پیش گرفتم، مرا یاری کرد تا حقیقت مبارزه را درک کنم، اگر چه شور پیروزی در سر داشتم، اما کار و کوشش را سرآغاز پیروزی می دانستم.»

به این ترتیب تختی با تمرین و پشتکار مثال زدنی رفته رفته خود را از میان بازنده ها بیرون کشید و سرانجام در سال ۱۳۳۰ در وزن ششم (۷۹ کیلوگرم) به عضویت تیم ملی درآمد. وی در نخستین دوره مسابقه های کشتی آزاد قهرمانان جهان(هلسینکی ۱۹۵۱) با وجود آن که هنوز ۲۱ سال داشت، نایب قهرمان جهان شد.

درخشش خیره کننده تختی در رقابت های کشتی هلسینکی که در نخستین حضورش در مسابقه های قهرمانی جهان در فاصله کمتر از دو سال از ورودش به میادین ورزشی داخلی اتفاق افتاد، بیش از هر چیز نمایانگر ایمان و تلاش و اراده کم نظیر تختی و همچنین استعداد و مهارت فوق العاده او در زمینه کشتی بود.

در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان که از لحاظ تاریخی میدان معتبر و تعیین کننده ای برای کشتی ایران و جهان بود، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب کامل و در هر هشت وزن آن زمان حضور پیدا کرد و با کسب دو نشان نقره (محمود ملاقاسمی و غلامرضا تختی) و دو نشان برنز، (عبدالله مجتبوی و مهدی یعقوبی) در نتیجه درخشان و غیرقابل تصور پس از تیم های ملی ترکیه و سوئد عنوان سوم جهان را به دست آورد.

مسابقات سال ۱۹۵۱ هلسینکی (فنلاند) برای تختی آغار راهی بود که طی ۱۵ سال آینده با کسب ده ها پیروزی و فتح سکوهای متعدد قهرمانی در بزرگترین میادین بین المللی کشتی ادامه یافت.



ارسال شده در : جمعه 18 بهمن 1392 ا 15:8
نویسنده :علی آرمین

 

شما از پرتال آکاایران در سایت ورزش و بدنسازی آکا بخش ورزش قسمت نکات مهم در ورزش- چه حرکاتی برای اصلاح افتادگی شانه ها موثر است؟ بازدید می کنید امیدواریم بپسندید

 

شانه,افتادگی شانه,نکات مهم در ورزش

چه حرکاتی برای اصلاح افتادگی شانه ها موثر است؟

 

 


در این ناهنجاری شانه ها به صورت رها شده هستند و به اصطلاح فرد از حالت چهار شانه بودن خارج می شود .
 
 انواع افتادگی شانه ها:
الف)دوطرفه
ب)یک طرفه
عوامل ایجاد کننده ناهنجاری:
 ۱-ضعف عضلات بالابرنده کتف ها
 ۲-ضعف عضلات اطراف شانه ها
 ۳-وضعیت های کاری
 ۴-تنبلی و قرارگیری در وضعیتهای غلط
عوارض ناشی از این ناهنجاری
 ۱-ایجاد درد در اطراف شانه ها و گردن
 ۲-ایجاد درد در عضلات بالابرنده شانه ها
 ۳-ایجاد نقاط دردناک روی عضلات بالابرنده شانه ها خصوصا” در قسمت پشت گردن و عضله فوق خاری
 ۴-ایجاد ظاهر ناخوشایند در اثر خارج شدن شانه ها از وضعیت طبیعی( از دست دادن حالت چهارشانه)
  تشخیص :
 ۱-شکایت فرد از وجود نقاط دردناک بر روی عضلات بالابرنده کتف
 ۲-مشاهده افتادگی یا نامتقارن بودن شانه ها بوسیله صفحه شطرنجی
 حرکات اصلاحی:
 (نکته):بایستی توجه داشت در حرکات اصلاحی همواره حرکات کششی بر حرکات تقویتی مقدم می باشد.
 الف)حرکات کششی:
(مدت کشش ها: یک دقیقه)(مدت استراحت: ۳۰ ثانیه)(تکرار تمرین ۳تا ۵مرتبه در هر جلسه)(تعداد جلسات: ۳تا ۵جلسه در هفته)
 ۱-فرد در حالت ایستاده دستهایش را از پشت روی میز قرار داده و در این حالت سعی می کند به حالت نشسته نزدیک شود.
 ۲-فرد دستها را پشت سرقلاب کرده و سعی می کند آنها را به طرفین بصورت متناوب (چپ و راست) کشش دهد.
 ۳-در حالت ایستاده دستها را روی هم گذاشته و سعی می کند هرچه بیشتر آنها را بطرف بالا بکشد.
 ب)تمرینات تقویتی:
  تعداد جلسات:( ۳تا ۵ جلسه تمرین در هفته)
۱-در حالت ایستاده در حالیکه دستها آویزان است ،فرد سعی میکند شانه ها را تا حد امکان در سطح لاله گوش بالابرده و تا حد امکان پایین آورد و این تمرین را بین ۸تا ۱۲ بار تکرار نماید.
۲-تمرین قبل را در حالیکه وزنه هایی مساوی (حداقل ۲کیلو گرمی) در دستها دارد انجام دهد.
۳-در حالت ایستاده در حالیکه دستها کاملا” آویزان است شانه ها را تا حد امکان بالابرده و برای مدت زمانی (حدود ۳۰ ثانیه)بصورت ایستا نگه می دارد و پس از ۳۰ ثانیه استراحت دوباره انجام میدهد و این تمرین را ۳ تا ۵مرتبه انجام دهد.
۴- تمرین قبل را در حالیکه وزنه هایی مساوی ( حداقل ۲کیلوگرمی)در دستها دارد انجام دهد.
 نکته: تمرینات فوق را می توان در حال نشسته روی صندلی که دو طرف آن آزاد باشد انجام داد و بجای استفاده از وزنه می توان شخص کمکی خواست روی شانه ها ایجاد مقاومت کند.
 تذکر: برای تثبیت وضعیت طبیعی شانه ها توصیه می شود فرد هنگام ایستادن و راه رفتن دقت نماید شانه های خود را در حالت طبیعی نگه دارد و هنگام نشستن های طولانی مدت از صندلی های دسته دار استفاده نموده و ساعدهای خود را روی دسته ها قرار دهد.
 یاد آوری: ممکن است این ناهنجاری بصورت یکطرفه باشد که بایستی فرد از نظر وضعیت اسکولیوز ستون مهره ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
 ۲-گاهی در وضعیت نامتقارن بجای افتادگی ،یکی از شانه ها بالاتر قرار گرفته باشد که در شانه برتر ورزشکاران رشته های والیبال و تنیس بصورت مشهود تر دیده می شود و همچنین در خانمهایی که عادت دارند بند کیف خود را بطور دائم روی یک شانه خود قرار دهند ،دیده می شود که جهت جلوگیری از سر خوردن بند کیف بطور ناخواسته شانه را بالاتر نگه دارند و در طولانی مدت بصورت عارضه شانه های نامتقارن مشاهده خواهد شد.



ارسال شده در : چهار شنبه 16 بهمن 1392 ا 21:59
نویسنده :علی آرمین

افزایش خطر مرگ با نشستن های طولانی

پژوهشگران اعلام کردند نتایج تحقیقات نشان می دهد در بررسی های جدید خود متوجه شدند، نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می دهد حتی در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند.آلپا پاتل محقق انجمن سرطان آمریکا می گوید: صرف نظر از فعالیت بدنی ؛ مدت زمانی که فرد در حالت نشسته قرار دارد؛ می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.این بررسی نشان داد نشستن زیاد در اوقات فراغت ؛ با افزایش خطر مرگ به ویژه در زنان مرتبط است.زنانی که روزانه بیش از شش ساعت در وضع نشسته قرار دارند؛ در مقایسه با آن هایی که فقط سه ساعت می نشینند؛ ۳۷ درصد بیشتر در خطر مرگ قرار دارند.

خطر مرگهمچنین احتمال مرگ در بین مردانی که روزانه بیش از شش ساعت می نشینند ۱۸ درصد بیشتر از آنهایی است که روزانه کمتر از سه ساعت در روز می نشینند.مجری این تحقیقات گفت: بررسی ها نشان داده است صرف نظر از فعالیت بدنی، نشستن طولانی مدت، پیامدهای سوخت و سازی مهمی دارد و می تواند تری گلیسیرید، لیپوپروتئین تراکم بالا، کلسترول، گلوکز پلاسمای ناشتا، فشار خون در حال استراحت و لپتین را افزایش دهد. این عوامل همگی زیست نشانگر های چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن هستند .و زمینه ساز بیماری های یاد شده می باشند.

ارتباط مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بیش تر از مرگ ناشی از سرطان بود.نتایج این تحقیقات در نشریه اپیدمیولوژی منتشر شده است.همچنین دانشمندان تاکید کردند که نشستن برای مدت‌های طولانی- حتی در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند- می تواند برای سلامتی شما بد باشد.مهم نیست که نشستن در اداره، مدرسه، ماشین، یا پشت کامپیوتر یا جلوی تلویزیون باشدتنها ساعات زیاد نشستن ممکن است فرد را دچار دردسر کند.پژوهش‌ها در این مورد هنوز مقدماتی است، اما چندین بررسی نشان می‌دهد که افرادی که بیشر روز خود را در حال نشسته می‌گذرانند، با احتمال بیشتری چاق می‌شوند،‌ دچار حمله قلبی می‌شوند و یا حتی می‌میرند.

الین اکلبوم- باک از دانشکده سوئدی ورزش و علوم بهداشتی در مقاله تفسیری در شماره این هفته ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا توصیه کرد که مقامات بهداشتی به فکر این موضوع باشند که چگونه دستورالعمل‌هایی برای فعالیت جسمی تعیین کنند تا در آنها بر خطرات نشستن طولانی‌مدت تاکید شود.اکلبوم- باک گفت: “بعد از ۴ ساعت نشستن بدن انسان شروع به فرستادن پیام‌‌های زیانبار می‌کندتیم آرمسترانگ ، متخصص فیزیوتراپی در سازمان جهانی بهداشت گفت افرادی که هر روز ورزش می‌کنند- اما زمان زیادی را در حال نشسته می‌‌گذرانند- در صورتی که ورزش‌شان را به یک باره انجام دهند،‌ بهتر است تمرین‌های جسمی‌شان در طول روز توزیع کنند.

ورزش کنید، اما حواستان باشد!

افراد باید به ورزش کردن ادامه دهند چرا که منافع بسیاری برای آن ها دارد، اما هنگامی که ادراه هستند، باید سعی کنید هر وقت که ممکن است از حالت نشسته خارج شوند. مثلا" بلند شوید راه بروید و با همکارتان صحبت کنید.همچنین نشستن طولانی مدت ضررهای بسیار دیگری برای سلامت بدن دارد و می‌تواند باعث بروز مشکلات اسکلتی نیز شود.در ضمن تحرک و فعالیت بدنی ضامن سلامتی کامل شما نیست اگر به این نشستن ها ادامه دهید.

نشستن طولانی



ارسال شده در : سه شنبه 8 بهمن 1392 ا 21:39
نویسنده :علی آرمین

یک فن جدید در کشتی

http://iliketowastemytime.com/sites/default/files/imagecache/blog_preview/best-gifs-part5-wrestling-like-a-boss.gif

 به این میگن کشتی گیر



ارسال شده در : یک شنبه 6 بهمن 1392 ا 21:27
نویسنده :علی آرمین
فرارو- مدرسه شیخ شلتوت مریوان، دانش آموزی با بیماری ناشناخته ای دارد که جثه نحیفش را آزار می دهد، موهایش را، شیطنت ها و بازی های کودکانه اش را گرفته و اگر فرشته ای برای نجاتش نمی رسید، روح و روانش هم در این بازی سخت زندگی، او را به خاطره ها می سپرد.
 به گزارش ایرنا، ماهان رحیمی تنها هشت سال دارد، در کلاس دوم ابتدایی مدرسه شیخ شلتوت مریوان درس می خواند، یک سال و نیم است از بیماریی که ناشناخته است، رنج می برد و از وقتی دکترها دارویی برایش تجویز کردند و خورد، موهای سر و صورتش ریخت، درد ماهان تنها خودش نیست خواهرش دریا 13 ساله نیز به بیماری دیابت مبتلا است و از این هم رنج می برد. 
 معلم ماهان برای اظهار همدردی با شاگردش و جلوگیری از افت شدید تحصیلی و از بین رفتن روحیه این کودک، موهای سرش را از ته زد و به شکل ماهان در آمد و به شاگردانش گفت: موهای سر من و ماهان در زمستان به دلیل حساسیت خودش می رود و در بهار به هنگام رویش گل ها و شکوفه درختان از نو رشد می کند. 
 به دنبال انتشار این گزارش رسانه های داخلی و خارجی آن را مورد توجه قرار دادند و به تجلیل از این معلم نمونه پرداختند. همچنین استاندار کردستان از تماس حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر قدردانی از معلم مریوانی و حمایت از دانش آموز بیمارش خبر داد.
 عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان از طرف رییس جمهوری با «محمد علی محمدیان» معلم فداکار مریوانی تماس گرفت و ضمن قدردانی از این عمل فداکارانه و خیرخواهانه وی، جویای احوال دانش آموز بیمارش «ماهان رحیمی» نیز شد.
 معلم مریوانی با اشاره به تماس تلفنی استاندار کردستان گفت: استاندار در این تماس از وضعیت ماهان رحیمی پرسید و وی را در جریان وضعیت جسمانی وی قرار دادم.
 محمدعلی محمدیان که هم اکنون به همراه خانواده ماهان رحیمی در تهران بسر می برد، گفت: استاندار کردستان با اظهار همدردی با این خانواده آمادگی دولت را برای هرگونه کمک و حمایتی از این دانش آموز بیمار اعلام کرد.
 عکس های تسنیم از این معلم فداکار و کلاس درس او را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 122
بازدید کل : 14742
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content