کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : یک شنبه 16 آبان 1395 ا 20:53
نویسنده :علی آرمین

حضور دوتن از نمایندگان داوری استان در کلاس داوری تهران آقایان ازادی و فردین احمدی ارزوی موفقیت برای هر دو عزیز



ارسال شده در : یک شنبه 15 آبان 1395 ا 21:55
نویسنده :علی آرمین

برگزاری مسابقات کشتی به مناسبت جام رمضان در شهرستان کامیاران

که در پایان به نفرات برتر به عنوان یاد بود لوح تقدیر داده شده

 



ارسال شده در : چهار شنبه 17 آبان 1395 ا 23:53
نویسنده :علی آرمین

 

پرس سینه هالتر روی میز تخت:

این حرکت رو میشه پدر بزرگ تمام حرکات سینه دونست. این حرکت قسمت میانی ماهیچه سینه که بخش قدرتی حساب میشه رو تقویت میکنه. ماهیچه های کمکی توی این حرکت سرشانه ها و کول ها و پشت بازو ها و سایر قسمت های سینه هستن.

پرس سینه دمبل روی میز تخت:

مشابه همون حرکت پرس سینه با هالتر هستش با این تفاوت که بخش های داخلی تر سینه رو هم تحت فشار قرار میده که حرکت پرس سینه هالتر از این کار ناتوانه.

پرس بالای سینه هالتر:

برای تقویت قسمت فوقانی سینه استفاده میشه.

پرس بالاسینه دمبل:

مشابه حرکت بالاسینه هالتر با این تفاوت که میتونه قسمت های عمیق تر رو تحت فشار قرار بده.

قفسه سینه با دمبل:

یک حرکت تک مفصلی برای قسمت میانی سینه. در این حرکت دخالت سرشانه ها و بازو ها به حداقل رسیده.

قفسه بالا سینه دمبل:

حرکت تک مفصلی برای قسمت فوقانی سینه.

پرس زیرسینه هالتر: برای تقویت قسمت پایینی سینه. از این حرکت میشه برای کشیدن سینه به بالا استفاده کرد. مخصوصا برای اونایی که سینه های آویزون دارن. کسایی که سینه تخت میخوان از حرکات زیرسینه صرف نظر میکنن.

پرس زیرسینه دمبل: حرکت عالی برای تقویت زیرسینه

قفسه زیرسینه: یک حرکت کاملا مضخرف و غیر علمی که برای درآوردن پدر شانه کاربرد فراوان دارد :D

اورکراس: یک حرکت برای ایجاد خط های تفکیکیی در سینه. این حرکت توی دوره های کات خیلی مفیده.

پارالل: این حرکت واسه خودش یه دنیاس. یعنی اصلا یه وضعی ها. بهترین حرکت برای تقویت سینه و پشت بازو. حجم فوقالعاده ای میده. اگه با یه حرکت چندمفصلی دیگه مثل پرس سینه یا شنا سوئدی سوپرست بزنید میترکونه حجمو. امتحان کردم خودم که میگم. واسه همه جواب داده. دیگه نمیدونم چی بگم.

شنا روی زمین: فکر نکنم کسی باشه که این حرکت رو نشناسه. ابن حرکت از جمله بهترین حرکات سینه هستش. فوق العاده حجم ساز

خب اینا معروف ترین حرکات برای سینه هستن. البته حرکات بدنسازی خیلی بیشتر از چیزیه که ما فکر میکنیم. مثلا برای همین سینه 67 تا حرکت خودم پیدا کردم. مطمئنا بیشتر هم هستن.



ارسال شده در : چهار شنبه 16 آبان 1395 ا 23:45
نویسنده :علی آرمین



ارسال شده در : سه شنبه 17 آبان 1395 ا 15:20
نویسنده :علی آرمین
 فن کمر، مهارتى است که کشتى‌گیر مجرى در حالت سرشاخ و با شیوه‌هاى مختلف گرفتن مانند یک دست کمر، یک دست گردن، دو دست گردن، گرفتن دو مچ حریف و با دست‌هاى قلاب‌شده و یا قلاب‌نشده، در گارد موافق، مخالف و یا مختلط و با روش‌هاى چرخشی، پرتابی، قدرتی، استارتى - انفجاری، تو حلق، و خَف کردن، به‌صورت تهاجمى و یا در وضعیت تدافعی، با استفاده از چرخش کمر در زیر بدن حریف، او را به روى پل مى‌رود.

فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن (بدون قلاب کردن دست‌ها) (چرخشى - پرتابى)
(Flying mare)

- طریقهٔ گرفتن :

در فن، کمر در گارد موافق حالت یک دست گردن (بدون قلاب کردن دست‌ها) کشتى‌گیر مجرى در گارد موافق، بازوى دست گارد حریف را با دست غیرگارد خود گرفته، دست گارد خود را دور گردن او قرار مى‌دهد.

 

- روش اجراء :

با قرار دادن پنجهٔ پاى گارد خود روبه‌روى پنجهٔ پاى گارد حریف و سپس قرار دادن پاى غیرگارد خود به پشت پاى گارد خود از داخل، در حالى که زانوها نیمه‌خمیده هستند و با چرخش روى پنجهٔ پاها، کمر و نشیمنگاه خود را به زیر مرکز ثقل بدن حریف مى‌برد به‌طورى‌که نیمى از کمر و نشیمنگاه از زیر بدن حریف خارج مى‌شود. در همین لحظه با کشش بالاتنهٔ حریف به طرف پائین و راست کردن پاهاى خمیدهٔ خود و وارد آوردن ضربهٔ کمر و نشیمنگاه خود به زیر بدن حریف، او را از روى تشک بلند کرده، از روى بدن خود به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن کمر به شیوهٔ چرخشى - پرتابی، حریف مستقیماً به روى پل مى‌رود و سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى که مجری، پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن (بدون قلاب کردن دست‌ها)، چرخشى - پرتابى).

 

آموزش فن کمر در کشتی
فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن (بدون قلاب کردن دست‌ها) (چرخشى - پرتابى)
به ادامه مطالب بروید


فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها (Flying mare)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که دو کشتى‌گیر به حالت یک دست کمر و با دست‌هاى قلاب‌شده باهم سرشاخ شده‌اند، کشتى‌گیر مجرى با قرار دادن پاى گارد خود به داخل پاهاى حریف و فشردن بالاتنهٔ حریف به سینهٔ خود، دست‌هاى قلاب‌شدهٔ خود را بالا آورده، یک دست و گردن حریف را کاملاً و به‌طور محکم در اختیار مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

مجرى با فشردن دست و گردن حریف به روى سینهٔ خود، هنگامى که حریف واکنش نشان مى‌دهد و کمر و نشیمنگاه خود را عقب مى‌کشد، در همین لحظه، فضائى به‌منظور چرخش کمر و نشیمنگاه مجرى در زیر مرکز ثقل بدن حریف ایجاد مى‌شود که با قرار دادن پاى غیرگارد به پشت پاى گارد خود، که هر دو نیمه خمیده هستند و کشش بالاتنهٔ حریف به‌طرف پائین و راست کردن پاهاى نیمه‌خمیدهٔ خود و ضربهٔ کمر و نشیمنگاه به زیر بدن حریف، او را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها حریف مستقیماً به روى پل مى‌رود و سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى‌که مجرى عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها).

 

فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها<br />
فن کمر در گارد موافق، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها

فن کمر در گارد مخالف، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها. (فن کمر قدرتى)
(Flying mare)

- طریقهٔ گرفتن :

در گارد مخالف، مجرى با بردن دست گارد خود به زیر بغل دست گارد حریف و قرار دادن دست غیرگارد خود به دور گردن او و سپس قلاب کردن دست‌ها با یکدیگر، حریف را محکم به سینهٔ خود چسبانده و کاملاً کنترل مى‌کند.

 

- روش اجراء :

مجرى با قرار دادن پاى گارد خود به داخل پاهاى حریف و با پاهاى نیمه‌خمیده، کمر و نشیمنگاه خود را به زیر بدن حریف مى‌برد به‌طورى‌که کاملاً زیر مرکز ثقل بدن او قرار گیرد و با راست کردن پاهاى نیمه خمیدهٔ خود و کشش بالاتنهٔ حریف به طرف پائین، او را از روى تشک بلند کرده، با وارد ساختن ضربهٔ کمر و نشیمنگاه خود به زیر بدن حریف، او را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کمر در گارد مخالف، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها، (فن کمر قدرتی)، اگر حریف مستقیماً به روى پل رود، سه امتیاز فنى و اگر غیرمستقیم به روى پل رود، دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى‌که مجرى پل شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کمر در گارد مخالف، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها - فن کمر قدرتى).

 

آموزش فن کمر در کشتی
فن کمر در گارد مخالف، حالت یک دست گردن، با قلاب کردن دست‌ها، (فن کمر قدرتى)

فن کمر در گارد موافق، در حالت یک دست کمر، بدون قلاب کردن دست‌ها (پیچ کمر) (Flying mare)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که دو کشتى‌گیر در گارد موافق به حالت یک دست کمر باهم سرشاخ شده‌اند، کشتى‌گیر مجرى با قرار دادن پاى گارد خود به جلوى پاى گارد حریف با دستِ غیرگارد خود بازوى دست گارد حریف را مى‌گیرد و با دست گارد خود که به زیر بغلِ دستِ غیرگارد حریف برده، کمر حریف را محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

در این هنگام که کشتى‌گیر کمر حریف را محکم گرفته کشتى‌گیر مجرى با قرار دادن پاى غیرگارد خود به پشت پاى گارد خود در حالى که پاها به‌صورت نیمه‌خمیده هستند و با چرخش کمر و نشیمنگاه به زیر مرکز ثقل بدن حریف، مجرى با راست کردن پاهاى نیمه خمیدهٔ خود و کشش بالاتنهٔ حریف به‌طرف پائین و ضربهٔ کمر و نشیمنگاه خود به زیر بدن حریف، او را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن پیچ‌کمر، حریف مستقیماً به روى پل مى‌رود و اگر این فن با زیبائى اجراء شود پنج امتیاز فنى و در غیر این‌صورت سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد، و در صورتى‌که مجرى عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل- فن کمر در گارد موافق، در حالت یک دست کمر، بدون قلاب کردن دست‌ها - پیچ‌کمر).

 

فن کمر در گارد موافق، در حالت یک دست کمر، بدون قلاب کردن دست‌ها (پیچ‌کمر)<br />
فن کمر در گارد موافق، در حالت یک دست کمر، بدون قلاب کردن دست‌ها (پیچ‌کمر)
 
گردآورنده : فردین احمدی
 


ارسال شده در : سه شنبه 17 آبان 1395 ا 15:19
نویسنده :علی آرمین
 
بهترین تغذیه در كشتی

مطلب آموزشی زیر در مورد كاهش، حفظ و افزایش وزن كشتی‌گیران توسط دكتر رامین امیرساسان پزشك تغذیه تیم‌های ملی كشتی آزاد و فرنگی تألیف شده است

عوارض كاهش آب بدن بر روی سلامتی (روش كاهش وزن سریع با استفاده از سونا،تعریف و نخوردن آب):

1-    ایجاد اختلال در تنظیم حرارت بدن.

2-    از دست رفتن الكترولیت‌ها و اختلال در ریتم قلبی.

3-    اختلالات در عملكرد كلیوی.

4-    كاهش قدرت و استقامت و ظرفیت بی‌هوازی .

5-    خستگی زود رس.

6-    كاهش تمركز و قدرت تصمیم‌گیری.

7-    افت عملكرد.
به ادامه مطالب بروید

اثرات منفی در دوره‌های تكراری كاهش وزن:

1-    خطر افزایش وزن.

2-    تجمع چربی در قسمت فوقانی بدن.(چربی احشایی)

3-    اختلالات چربی و لیپوپروتئین.

4-    مشكلات تولید مثلی.

5-    اختلالات مواد معدنی استخوانی.

 

ملاحضات عملی برای كاهش وزن:

1-    در رده وزنی قابل دستیابی رقابت كنید و در رده وزنی غیر منطقی قرار نگیرید.

2-    قبل از فصل مسابقات ، وزن را كم كنید و آن را تدریجاً كم كنید تا چربی از بین برود.

3-    اگر لازم است 10درصد وزن بدنتان كاهش یابد ، قبل از مسابقات تدریجاً 6درصد آن را كم كنید و در آخر 4درصد آن را با كم كردن آب بدن در عرض 24 تا 48 ساعت قبل از مسابقه كاهش دهید.

4-    در طی تمرینات و دوره‌های كاهش ، برای حفظ ذخایر گلیكوژنی ، رژیم حاوی مواد قندی مصرف كنید.

5-    در صورت محدودیت غذایی بای كاهش وزن ، مكمل‌های ویتامینی و مواد معدنی مصرف كنید.

6-    دوره‌های زمانی بین وزن‌كشی و رقابت را برای جایگزینی ذخایر انرژی و آب به حداكثر برسانید.

7-    بلافاصله بعد از تمرین از نوشیدن آب‌میوه ، نوشابه،شربت‌های شیرین و ... پرهیز كنید.(آب خالص بنوشید)

8-    نوشابه گازدار، سس ، ماءالشعیر، غذاهای سرخ كردنی ،برنج در نهار و شام، كره و شیرینی را از غذاهای خود حذف كنید.

9-    غذا را با سوپ و سالاد شروع كنید.

10-    غذا را به آهستگی بخورید و هر لقمه غذا را در دهان 20 تا 30 بار بجوید و موقع خوردن غذا از تماشای تلویزیون خودداری كنید و حرف زدن را به حداقل برسانید و به غذا خوردن توجه كنید.

11-    پرخوری در یك وعده غذایی بسیار مضر بوده و چربی‌ساز می‌باشد.

12-    از انواع سبزیجات ، كاهو، كلم ، هویج ، و امثال آن در هر وعده غذایی استفاده كنید.

 

ملاحضات عملی برای افزایش وزن:

1-    به وعده‌های اصلی مخصوصاً صبحانه توجه كنید.

2-    بلافاصله بعد از تمرین نوشیدنی پر كربوهیدرات به همراه پروتئین مصرف كنید.برای مثال شیرعسل، شكلات‌های پروتئین‌دار، سفیده تخم مرغ آب‌پز با آب‌میوه یا غذای كامل.

3-    میان وعده‌ها را با كیفیت كنید:(میان وعده صبح، عصرانه (قبل از تمرین)، لقمه‌های آخر شب.

4-    برای لقمه‌های آخر شب یك لیوان شیر با انجیر یا ... تاكید می‌شود.

5-    خواب كافی و به موقع در شب بسیار تاكید می‌شود در غیر اینصورت تمرین و تغذیه تاثیری نخواهد داشت.

6-    در كل برای افزایش وزن فرمول اصلی شامل تمرینات ورزشی قدرتی + رژیم پرپروتئین (حداكثر تا 2 گرم پروئین به ازای هر كیلوگرم وزن بدن در روز) + مولتی ویتامین در صبحانه.

7-    مصرف خودسرانه مكمل را كنار بگذارید و در صورت لزوم با مدیر تغذیه تیم مشاوره كنید.

8-    حد مجاز افزایش وزن ، یك كیلو در هفته است.

9-    افزایش وزن با پرخوری مساوی است با افزایش چربی كه در ورزش كشتی به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست.


ارسال شده در : سه شنبه 17 آبان 1395 ا 15:17
نویسنده :علی آرمین
 خیمه زدن عبارت است از حالتى که یا کشتى‌گیر مدافع، به‌عنوان واکنش مناسب در برابر کشتى‌گیر مجری، هنگام زیرگیرى در کشتى آزاد و کمرگیرى در کشتى فرنگی، با عقب گذاشتن پاها و ستون کردن پاهاى خود به روى تشک همراه با گرفتن سر و گردن و یا کمر حریف از خود نشان مى‌دهد، و مانع از اجراء فنون از سوى کشتى‌گیر مجرى مى‌شود. و یا اینکه، کشتى‌گیر مجرى با فنونى مانند قوس کردن، پیش‌انداز و دست تو، حریف را در حالتى قرار مى‌دهد که بتواند به روى او مسلط مى‌شود و او را از بالا کنترل کند (شکل - چند روش مختلف خیمه زدن).

 

آموزش خیمه زدن در کشتی
چند روش مختلف خیمه زدن
 
گردآورنده : فردین احمدی
 


ارسال شده در : سه شنبه 17 آبان 1395 ا 15:12
نویسنده :علی آرمین
فن سر زیر بغل عبارت است از تکنیک و تاکتیکى که مجرى با روش‌هاى مختلف با حریف سرشاخ شده، مبادرت به عبور دادن سر و گردن خود از زیر بغل حریف مى‌نماید. اجراء این عمل ممکن است باعث به پشت رفتن حریف و یا اجراء فنونى مانند؛ یک‌دست و یک‌پا، پیچ‌پیچک، آسیاب بادی، براد (کلندون) و یا کمرگیرى براى اجراء فنونى مانند سالتو، سوبلس، استارت و غیره شود. فن سر زیر بغل ممکن است به روش سر رو (ایستاده)، نشسته (زانو زده) و یا نشسته (روى نشیمنگاه) و یا در حالت سرشاخ اجراء گردد.

سر زیر بغل در گارد موافق، سر رو (ایستاده) (Head Lift and crutch hold)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که دو کشتى‌گیر باهم سرشاخ شده‌اند، کشتى‌گیر مجرى به پائین‌ رفتن و رد کردن دست حریف که به دور گردن و یا سرشانهٔ او قرار دارد، سر خود را از زیر بغل دست گارد حریف عبور داده، به پشت حریف مى‌رود و کمر او را مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

بعد از گرفتن کمر حریف، در حالى که او را به‌طرف جلو مى‌کشد، در یک حالت بى‌تعادلى او را از جلو خاک مى‌کند.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن سر زیر بغل دست گارد موافق، سر رو (ایستاده) حریف خاک مى‌شود و مجرى یک امتیاز فنى کسب مى‌کند (شکل - فن سر زیر بغل دست گارد موافق، سر رو - ایستاده).

 

آموزش سر زیر بغل در کشتی
فن سر زیر بغل دست گارد موافق، سر رو (ایستاده)
به ادامه مطالب بروید

سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته (زانو زده) (Duck under and go behinnd)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که دو کشتى‌گیر باهم سرشاخ شده‌اند، کشتى‌گیر مجرى در حالى که زانوى پاى گارد خود را به روى تشک قرار مى‌دهد با یک حرکت سرعتى (انفجاری) سر خود را از زیر بغل دست گارد حریف مى‌گذراند و کمر حریف را مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

بعد از گرفتن کمر حریف، او را به‌طرف جلو مى‌کشد، در حالت ولو شده خاک می کند .

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته (زانو زده) حریف خاک شده و مجرى یک امتیاز فنى کسب مى‌کند (شکل - فن سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته - زانو زده).

 

فن سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته (زانو زده)<br />
فن سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته (زانو زده)

سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته روى نشیمنگاه (Duck under)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که دو کشتى‌گیر باهم به گونه‌اى سرشاخ شده‌اند که دست‌هاى کشتى‌گیر مجرى زیر بغل دست‌هاى حریف قرار دارد و باهم قلاب شده‌اند و در این حالت، بالاى کمر حریف (زیر بغل‌ها) از سوى مجرى گرفته مى‌شود.

 

- روش اجراء :

بعد از گرفتن کمر حریف و بالا کشیدن او، در یک لحظه، فاصلهٔ دست‌ها را زیاد کرده به‌طورى‌که بتواند به‌راحتى دست‌ها را به پائین کمر حریف منتقل کند و روى نشیمنگاه خود بنشیند، در این هنگام که نشیمنگاه با تشک تماس پیدا مى‌کند و یک پا کشیده و پاى دیگر به روى تشک ستون مى‌شود، در همین لحظه سر خود را از سمتى که پا ستون شده به پشت حریف عبور مى‌دهد و با یک عمل چرخشى به پشت او مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته روى نشیمنگاه حریف خاک مى‌شود و یک امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته روى نشیمنگاه).

 

آموزش سر زیر بغل در کشتی
فن سر زیر بغل در گارد موافق، نشسته روى نشیمنگاه

سر زیر بغل در گارد مخالف، نشسته روى نشیمنگاه و اجراء فن براد (کلندون) (Duck under arm)

- طریقهٔ گرفتن :

دو کشتى‌گیر در گارد مخالف، به گونه‌اى باهم سرشاخ مى‌شوند که کشتى‌گیر مجرى مچ دست غیرگارد حریف را با دست غیرگارد خود مى‌گیرد سر خود را به روى سینهٔ حریف در جهت دستِ گرفته‌شدهٔ او قرار مى‌دهد.

 

- روش اجراء :

در این هنگام با خم شدن به‌طرف پائین، سر خود را از همان سمتى که دست حریف را گرفته، به زیر بغل او مى‌برد و در همین لحظه، دست گارد حریف را نیز با دست گارد خود گرفته، در حالى که پاى گارد خود را به‌طرف جلو پرتاب مى‌کند، به روى نشیمنگاه خود مى‌نشیند و سپس با انجام فن کلندون (براد)، با انجام یک حرکت چرخشى حریف را به پل مى‌برد (شکل - فن سر زیر بغل در گارد مخالف، نشسته روى نشیمنگاه و اجراء فن براد - کلندون).

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، سر زیر بغل در گارد مخالف، نشسته روى نشیمنگاه و اجراء فن براد (کلندون) حریف به پل مى‌رود و دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى‌که حریف را پل‌شکن کند، او را با ضربهٔ فنى مى‌برد (شکل - فن سر زیر بغل در گارد مخالف، نشسته روى نشیمنگاه و اجراء فن براد - کلندون).

 

آموزش سر زیر بغل در کشتی
فن سر زیر بغل در گارد مخالف، نشسته روى نشیمنگاه و اجراء فن براد (کلندون)

 گردآورنده : فردین احمدی



ارسال شده در : سه شنبه 18 آبان 1395 ا 15:10
نویسنده :علی آرمین
 

کندهٔ فرنگى (Crotch Lift)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته (شکل - فن کندۀ فرنگى در حالت نشسته به روش کمرکارى و کشش) و یا ولو شده است (شکل‌های: ”فن کندهٔ فرنگى به روش کششى - چرخشى در حالت نشسته“ و ”فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابی“)، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت حریف قرار مى‌گیرد. در این حالت، مجرى پاى جلوئى خود را که نزدیک به بالاتنهٔ حریف است به روى تشک زانو مى‌زند و پاى دیگر خود را که پشت حریف قرار دارد، ستون مى‌کند، در این شرایط، مجرى دست جلوئى خود را از بالاى کمر حریف به دور کمر او مى‌برد و دست پشتى خود را از زیر به دور کمر حریف قرار مى‌دهد و سپس هر دو دست را به هم قلاّب مى‌کند.

 

آموزش تکنیک کنده در کشتی (بخش دوم)
فن کندۀ فرنگى در حالت نشسته به روش کمرکارى و کشش

 


فن کندهٔ فرنگى به روش کششى - چرخشى در حالت نشسته

 

فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابى<br />
فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابى
به ادامه مطالب بروید

 

- روش اجراء :

۱. در حالت نشسته به روش کمرکارى :

مجرى با گرفتن کمر حریف در حالت کندۀ فرنگی، در حالى که به بالاتنه و کمر حریف به‌طرف جلو فشار وارد مى‌کند، با رفتن به زیر مرکز ثقل بدن حریف، و با کشش قوی، او را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که به روى پل مى‌رود (شکل - فن کندهٔ فرنگى در حالت نشسته به روش کمرکارى و کشش).

 

فن کندۀ فرنگى در حالت نشسته به روش کمرکارى و کشش<br />
فن کندۀ فرنگى در حالت نشسته به روش کمرکارى و کشش

 

۲. در حالت نشسته به روش کششى چرخشى :

بعد ازگرفتن کمر حریف در حالت کندهٔ فرنگی، در حالى که مجری، حریف را از روى تشک بلند مى‌کند، با یک حرکت نیم‌چرخش به‌طرف بالاتنهٔ او، او را با کششى قوى تا روى سینهٔ خود بالا مى‌آورد و به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود (شکل - فن کندهٔ فرنگى در حالت نشسته به روش کششى - چرخشى در حالت نشسته).

 


فن کندهٔ فرنگى به روش کششى - چرخشى در حالت نشسته

 

۳. در حالت ایستاده، کششى - پرتابى :

بعد از گرفتن کمر حریف در حالت کندهٔ فرنگی، در حالى که مجری، حریف را از روى تشک بلند مى‌کند، او را به سینهٔ خود بالا مى‌کشد و به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود (شکل - فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابى).

 

فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابى<br />
فن کندهٔ فرنگى در حالت ایستاده به روش کششى - پرتابى

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن کندهٔ فرنگى، نتیجه‌اى خاص ممکن است به‌وجود آید، مثلاً در حالت ”نشسته به روش کمرکاری“، مجرى فقط دو امتیاز فنى به‌دست مى‌آورد و در حالت ”نشسته به روش کشش چرخشی“ مجرى فقط سه امتیاز فنى کسب مى‌کند و در حالت ”ایستاده، کششى - پرتابی“ اگر فن به زیبائى اجراء شود، شش امتیاز فنى (یک امتیاز براى کشش یا لیفت و پنج امتیاز براى زیبائى فن) و اگر زیبا اجراء نشود چهار امتیاز فنى (یک امتیاز براى کشش یا لیفت و سه امتیاز براى اجراء فن که حریف به‌طور مستقیم به روى پل رود) به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و چنانچه در حین اجراء فن، شانه‌هاى حریف با تشک تماس پیدا کند و داراى مکثى مناسب هم باشد، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود.

کندهٔ حصیرمال (Olympic Lift and Cross Face)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت در پشت او به گونه‌اى قرار مى‌گیرد که پاى جلوئى خود را به روى تشک زانو مى‌زند و پاى عقبى او به روى تشک ستون مى‌شود. در این حالت، مجرى دست جلوئى خود را زیر بغل دست نزدیک حریف به داخل برده، بازوى دستِ دور را از زیر مى‌گیرد و با دست عقبى خود، ران پاى نزدیک حریف را از پشت محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

۱. در حالت نشسته :

مجرى بعد از گرفتن فن کندهٔ حصیرمال، در حالى که با سینهٔ خود به بدن حریف به‌طرف جلو فشار وارد مى‌کند، پاى گرفته‌شدهٔ او را بلند مى‌کند و روى پاى عقبى خود ستون‌شده قرار مى‌دهد. آنگاه دستِ گرفته‌شدهٔ او را نیز به‌طرف خود مى‌کشد. حاصل این سه عمل به‌طور همزمان، باعث مى‌شود تا حریف به روى پل رود (شکل - فن کندهٔ حصیرمال در حالت نشسته).

 


فن کندهٔ حصیرمال در حالت نشسته

 

۲. در حالت ایستاده :

مجرى بعد از گرفتن فن کندهٔ حصیرمال، در حالى که هیچ‌یک از پاهاى خود را به روى تشک زانو نزده است و روى هر دو پاى خود مى‌ایستد، حریف را از روى تشک بلند کرده، تا روى سینهٔ خود بالا مى‌کشد. سپس در یک لحظه او را به گونه‌اى به روى تشک به اُفت مى‌برد که مستقیماً به روى پل رود (شکل - فن کندهٔ حصیرمال در حالت ایستاده).

 

فن کندهٔ حصیرمال در حالت ایستاده<br />
فن کندهٔ حصیرمال در حالت ایستاده

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن کندهٔ حصیرمال، به روش ”در حالت نشسته“ حریف از پائین به روى پل رفته، فقط دو امتیاز فنى و در حالى که با روش ”در حالت ایستاده“ حریف از بالا به روى پل مى‌رود، سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى که مجری، عمل پل‌‌شکن را به‌طور کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود.

کندهٔ یک پا رو کار (Near leg Pick-Up and turnover)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت حریف، روى دو پا مى‌ایستد و با دست عقبى خود، مچ پاى نزدیک حریف را و با دست جلوئى خود ران پاى نزدیک او را مى‌گیرد و آن را بالا آورده، محکم نگه مى‌دارد.

 

- روش اجراء :

مجرى بعد از گرفتن پاى نزدیک حریف و بلند کردن آن، در یک لحظه به‌سرعت مچ پاى گرفته‌شدهٔ حریف را با دست عقبى خود رها مى‌کند و دست عقبى خود را از زیر، به داخل پاهاى حریف برده، پاى دور حریف را از قسمت زانو مى‌گیرد و با دست جلوئى خود، رانِ پاى نزدیک حریف را رها کرده، بالاتنهٔ حریف را مى‌گیرد، و با فشارى که به‌طرف جلو و بالاتنهٔ حریف وارد مى‌کند، او را به روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن کندهٔ یک‌پا رو کار، چون حریف از بالا به روى پل مى‌رود، سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد، و در صورتى‌که مجری، عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کندهٔ یک‌پا رو کار در حالت ایستاده و اجراء از بالا).

 


فن کندهٔ یک‌پا رو کار در حالت ایستاده و اجراء از بالا

کندهٔ عوج‌بند (Nelson)

- طریقهٔ گرفتن :

۱. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، مجرى از یک سمت در پشت او به گونه‌اى قرار مى‌گیرد که پاى جلوئى او به‌صورت زانو زده و پاى عقبى او به‌صورت ستون‌شده بر روى تشک قرار دارد؛ در این حالت مجرى دست جلوئى خود را به زیر بغل دست نزدیک حریف مى‌برد و آن را به پشت گردن او قرار داده، محکم گردن حریف را مى‌گیرد. سپس به‌وسیلهٔ دست عقبى خود، رانِ پاى نزدیک حریف را محکم مى‌گیرد (شکل - فن کندهٔ عوج‌بند در حالت نشسته با گرفتن ران حریف).


فن کندهٔ عوج‌بند در حالت نشسته با گرفتن ران حریف

۲. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، مجرى از یک سمت در پشت او به گونه‌اى قرار مى‌گیرد که پاى جلوئى او به‌صورت زانو زده و پاى عقبى ستون‌شده بر روى تشک قرار دارد. در این حالت، مجرى دست جلوئى خود را به زیر بغل دست نزدیک حریف برده، آن را به پشت گردن حریف قرار مى‌دهد و گردن او را محکم مى‌گیرد. سپس با دست عقبى خود، مچ پاى دور حریف را محکم مى‌گیرد (شکل - فن کندهٔ عوج‌بند در حالت نشسته با گرفتن مچ پاى حریف).

فن کندهٔ عوج‌بند در حالت نشسته با گرفتن مچ پاى حریف<br />
فن کندهٔ عوج‌بند در حالت نشسته با گرفتن مچ پاى حریف

- روش اجراء :

اگر مجرى فن کندهٔ عوج‌بند را به روش شمارهٔ (۱) مذکور در مبحث ”طریقهٔ گرفتن کندهٔ عوج‌بند“ گرفته باشد، با قرار دادن پاى گرفته‌شدهٔ حریف به روى پاى ستون‌شدهٔ خود و با فشار سینهٔ خود به بدن حریف از پهلو، در حالى که به گردن حریف با دستى که در عوج‌بند است فشار وارد مى‌کند، حریف را به جلو و پهلو هُل مى‌دهد و از طرف جلو به روى پل مى‌برد. در صورتى‌که مجرى فن کندهٔ عوج‌بند را به روش شمارهٔ (۲) گرفته باشد، با بالا کشیدنِ مچ پاى گرفته‌شدهٔ حریف، در حالى‌که با دستى که در عوج‌بند است به گردن حریف فشار وارد مى‌کند، او را از جهت سر و گردنِ حریف غلتانده، به روى پل مى‌برد.
- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن کندهٔ عوج‌بند با هر دو روش، حریف به روى پل مى‌رود و دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد و در صورتى‌که مجرى عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود.
با گرفتن فن کندهٔ عوج‌بند، با هر یک از روش‌هائى که اشاره شد، مى‌توان با بلند شدن، از بالا اجراء نمود و یا اینکه مى‌توان آن را به‌صورت کندهٔ رو از بالا اجراء کرد و همچنین، در حین اجراء، مى‌توان سروته یکى حریف را قفل کرده، سپس همین فن را به‌صورت کندهٔ سروته یکى اجراء نمود.

فن کندهٔ مشک سقا

- طریقهٔ گرفتن:

هنگامى که حریف در خاک نشسته و یا ولو شده است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت او به حالت زانو زده قرار مى‌گیرد. سپس کمر حریف را با قلاّب کردن دست‌ها محکم مى‌گیرد.
- روش اجراء:

مجرى بعد از گرفتن کمر حریف، در حالى‌که در یک طرف بدن او به روى پاهاى خود قرار مى‌گیرد، به‌سرعت حریف را تا ارتفاع بالاتر از کمر، بالا مى‌آورد به‌طورى‌که کمر حریف از یک سمت کاملاً زیر بغل دست نزدیک مجرى قرار گیرد و سپس در همین لحظه، با بردن کمر و نشیمنگاه خود به زیر مرکز ثقل بدن حریف در حالى‌که زانوهاى مجرى نیمه‌خمیده هستند، با راست کردن پاهاى خود، پائین‌تنهٔ حریف را از پشت به‌طرف بالا پرتاب مى‌کند و بالاتنهٔ او را به‌طرف پائین سرازیر مى‌نماید و با وارد ساختن ضربهٔ کمر و نشیمنگاه خود، حریف را از جلو به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.
- نتیجه‌گیرى:

با اجراء فن کندۀ مشک سقا، چون حریف از بالا به روى پل مى‌رود، سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد، و در صورتى‌که مجری، عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کندهٔ مشک سقا).

فن کندهٔ مشک سقا<br />
فن کندهٔ مشک سقا

نکات ایمنى براى اجراء کلیهٔ فنون کنده

- کشتى‌گیر مجرى باید قبل از فرود آوردن حریف از بالا به روى تشک، ابتدا زانو زده، سپس اقدام به میانکوب و فرود حریف نماید.
- در اجراء فنونى مانند؛ کندهٔ مشک سقا، کندهٔ یک‌چاک، کندهٔ فرنگى و غیره که معمولاً حریف مستقیماً به روى پل مى‌رود، و احتمال آسیب‌دیدگى ستون فقرات، خصوصاً ناحیهٔ گردن حریف زیاد است، کشتى‌گیر مجرى باید از فرود حریف در ناحیهٔ سر بر روى تشک خوددارى نماید.
- در اجراء فنون کنده، در حالت کمرکاری، به‌علت وارد آمدن فشار بیش از حد مجاز به کمر حریف، که حتى ممکن است قوس کمر او را خیلى زیاد کند، امکان آسیب‌دیدن مهره‌هاى کمر و حتى پارگى نخاع وجود دارد، از این‌رو توصیه مى‌شود از انجام چنین اعمالى جداً خوددارى شود.
- در اجراء فنون کنده به روش پرتابی، حتماً باید کشتى‌گیر مجری، حریف را به گونه‌اى پرتاب کند که به خارج از تشک، روى میز داور، روى تماشاچیان، به دیوار و درب و وسایل کنار سالن پرتاب نشود. از این‌رو موظف است حریف را حتماً بر روى قسمت اصلى تشک پرتاب نماید.
- مرور فنون کنده، خصوصاً فنون پرتابی، باید با تعداد کمى از کشتى‌گیران و با فضاى زیادى انجام شود که کشتى‌گیران در حین مرور به روى یکدیگر نیفتاده، یا با یکدیگر تصادف نکنند.
- انجام هر یک از اعمال غیرمجاز، نه تنها از نظر مقررات داورى مجازات‌هاى امتیازى مخصوص به‌خود را دارد، از نظر حقوقى نیز رعایت نکردن نکات ایمنى پیامدهاى قانونى مخصوص به‌خود را به همراه داشت. بنابراین توصیه مى‌شود کلیهٔ کشتى‌گیران و مربیان در رعایت نکات ایمنى نهایت دقت و همت خود را به‌کار ببرند.

 

گردآورنده: فردین احمدی



ارسال شده در : سه شنبه 16 آبان 1395 ا 15:9
نویسنده :علی آرمین
 

کُنده مهارتى است که کشتى‌گیر مجرى با گرفتن کمر، پاها، دست و پا و یا سر و گردن و پا، به روش‌هاى مختلف، در شرایط تهاجمى و یا در وضعیت تدافعی، همراه با تاباندن و پرتاب کردن حریف و یا با انجام عملیاتى دیگر، باعث مى‌شود که حریف به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم به روى پل رود.

فنون کنده به روش‌هاى بسیار متنوعى اجراء مى‌شود که از آن جمله مى‌توان به روش‌هاى زیر اشاره کرد:

 - کندهٔ فتیله‌پیچ، کندهٔ یک چاک، کندهٔ عوج‌بند، کندهٔ فرنگی، کندهٔ حصیرمال، کندهٔ گردان، کندهٔ دست در مخالف، کندهٔ رو دست مقابل، کندهٔ سرانبون، کنده، یزدى‌بند، کندهٔ این خاک و آن خاک، کندهٔ حمال‌بند، کندهٔ گوسفندانداز، کندهٔ پنیرتپان، کندهٔ یکپا رو کار، کندهٔ سروته یکی، کندهٔ بارانداز، کندهٔ اشکل گربه، کندهٔ افلاک، کندهٔ نمدمال، کندهٔ مشک سقا، و غیره که هر کدام از این فنون کنده، خود نیز به روش‌هاى متفاوتى مانند؛ کمرکاری، در حالت نشسته، و با بلند کردن حریف و پرتاب آن و در روش‌هاى مختلف گرفتن قابل اجراء هستند.

کندهٔ فتیله‌پیچ (Ankle Lock)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى به گونه‌اى در پشت حریف مى‌نشیند که در یک سمت بدن او قرار دارد و با تکیه به کمر حریف و کشیدن مچ پاى دورِ او و فشار به‌طرف جلو و بالاتنهٔ او، سعى مى‌کند تا به این وسیله حریف را ولو کند. همزمان با ولو شدن حریف، مجرى پاى گرفته‌شدهٔ او را زیر بغل دست خود قرار داده، با همان دست که از بین پاهاى حریف مى‌برد، پاى دیگر حریف را از زیر گرفته، به‌طورى‌که پاهاى او را به‌صورت ضربدرى در اختیار دارد و سپس دست‌ها را به یکدیگر قلاب کرده، آنها را محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

مجرى در حالت، کندهٔ فیتیله‌پیچ از روى تشک بلند شده، حریف را به گونه‌اى مى‌تاباند تا او را به روى پل ببرد.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ) حریف به روى پل رفته، دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن فتیله‌پیچ ”کندهٔ فتیله‌پیچ“).

 

فن فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ)<br />
فن فتیله‌پیچ (کندهٔ فتیله‌پیچ)
به ادامه مطالب بروید
کندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده) (Olympic Lift)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت حریف قرار مى‌گیرد و بدون اینکه زانو بزند دست جلوئى خود را از بالاى کمر حریف به داخل پاهاى او برده، دست پشتى خود را از پشت در پاهاى او داخل مى‌کند و سپس هر دو دست را به‌هم قلاّب کرده و به این وسیله، فن کندهٔ یک‌چاک را محکم مى‌گیرد.

 

- روش اجراء :

در حالت، کندهٔ یک‌چاک مجرى حریف را از روى تشک بلند کرده در حالى که پاى جلوئى خود را به زیر مرکز ثقل بدن او مى‌برد، او را با کششى قوى به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که مستقیماً به روى پل مى‌رود.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کُندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده) حریف مستقیم به روى پل مى‌رود و سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن کُندهٔ یک‌چاک ”در حالت ایستاده“).

 

آموزش تکنیک کنده در کشتی
فن کُندهٔ یک‌چاک (در حالت ایستاده)

کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته) (Olympic Lift)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجرى از یک سمت در پشت او قرار گرفته، او را چنان کنترل مى‌کند که کاملاً بر او مسلط است. در این حالت، مجرى پاى جلوئى خود را که نزدیک بالاتنهٔ حریف قرار دارد به روى تشک زانو مى‌زند و پاى دیگر خود را که پشت حریف قرار دارد، ستون مى‌کند. در این شرایط، مجرى دست جلوئى خود را از بالاى کمر حریف به داخل پاهاى او برده، دست پشتى مجرى از پشت در حالى که مچ پاى حریف را مى‌گیرد و بالا مى‌کشد، پاى حریف را از مفصل زانو کاملاً در حالت تاشده قرار مى‌دهد، سپس، مجرى ساعد همان دست خود را که مچ پاى حریف را گرفته، در قسمت ساق پاى حریف قرار مى‌دهد و همان دست را از پشت به داخل پاهاى حریف مى‌برد و سرانجام دست‌هاى خود را به‌هم قلاّب مى‌کند و بدین‌وسیله، فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند را محکم مى‌گیرد.
- روش اجراء :

مجرى با گرفتن فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند، در حالى که به بالاتنه و کمر حریف به‌طرف جلو فشار وارد مى‌کند، ستون دست‌هاى حریف را خراب کرده، در همین لحظه، پائین‌تنهٔ او را به روى سینهٔ خود مى‌کشد و حریف را به گونه‌اى پرتاب مى‌کند که به روى پل مى‌رود.
- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته) چون حریف از روى تشک بلند نمى‌شود، فقط دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند ”در حالت نشسته“).

فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته)<br />
فن کندهٔ یک‌چاک به روش یزدى‌بند (در حالت نشسته)

کندهٔ رو (Inside Sarma) (Turk ride)

- طریقهٔ گرفتن :

در اینجا به سه روش مختلفِ گرفتن فن کنده‌رو اشاره مى‌شود:

۱. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت، بدون اینکه به روى تشک زانو بزند، در پشت حریف قرار گرفته، با دست پشتى خود، مچ پاى نزدیک حریف را از پشت و با دست جلوئى خود، ران همان پاى گرفته‌شدهٔ حریف را از جلو مى‌گیرد. سپس، در حالى که به روى پاهاى خود ایستاده است، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را بالا آورده، به زیر بغل‌دست پشتى خود قرار مى‌دهد و آن را محکم مى‌گیرد (شکل الف- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

آموزش تکنیک کنده در کشتی
الف- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

۲. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت پاى جلوئى خود را به روى تشک زانو مى‌زند در پشت حریف قرار مى‌گیرد و با دست جلوئى خود، گردن حریف را از بالا و با دست عقبى خود، رانِ پاى حریف را از پشت مى‌گیرد و سپس در حالى‌که به روى پاهاى خود مى‌ایستد، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را به زیر بغل دستى پشتى خود قرار مى‌دهد و آن را محکم مى‌‌گیرد (شکل ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن<br />
ب- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

۳. هنگامى که حریف در خاک نشسته است، کشتى‌گیر مجری، از یک سمت در پشت حریف قرار گرفته و او را چنان کنترل مى‌کند که کاملاً بر روى او مسلط باشد، در این حالت، مجرى پاى جلوئى خود را به روى تشک زانو زده و پاى عقبى خود را به روى تشک ستون مى‌کند و سپس با دست جلوئى خود گردن حریف را از بالا و با دست عقبى خود مچ پاى نزدیک حریف را از پشت مى‌گیرد و بدون اینکه بلند شود، پاى گرفته‌شدهٔ حریف را بالا مى‌کشد، به‌طورى‌که پاهاى حریف از هم باز شده، فضائى براى عبور پاى مجرى به‌وجود مى‌آید (شکل ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن).

ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن<br />
ج- فن کندرو، با یک نوع روش گرفتن

- روش اجراء :

بعد از گرفتن فن کنده‌رو با هر یک از روش‌هاى سه‌گانه‌اى که در مبحث”طریقهٔ گرفتن کندهٔ‌رو“ توضیح داده شد، کشتى‌گیر مجرى با بردن پاى عقبى خود به داخل پاهاى حریف و قرار دادن آن به پشت پاى دور او و قلاّب کردن آن، به‌طرف جلو فشار وارد آورده، حریف را از جلو به روى پل مى‌برد.
- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء با هر یک از سه روش مذکور، در مبحث ”طریقهٔ گرفتن کندهٔ‌رو“ نهایتاً حریف به روى پل مى‌رود، به‌طورى‌که در روش شمارهٔ (۱) و شمارهٔ (۲)، چون حریف از بالا به روى پل مى‌رود، سه امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد، ولى در روش شمارهٔ (۳)، چون حریف از پائین به روى پل مى‌رود، دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى داده مى‌شود. در صورتى‌که مجری، عمل پل‌شکن را کامل اجراء کند، حریف ضربهٔ فنى مى‌شود (شکل - فن کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء).

آموزش تکنیک کنده در کشتی
فن کندرو، با سه نوع روش گرفتن و اجراء
گردآورنده : فردین احمدی 


ارسال شده در : سه شنبه 17 آبان 1395 ا 15:5
نویسنده :علی آرمین
 بارانداز مهارتى است که کشتى‌گیر مجری، کمر حریف را به تنهائى و یا قسمت‌هائى از بدن او را در خاک به روش‌هاى مختلف مانند کلید بارانداز، فتیله‌پیچ بارانداز، عوج‌بند بارانداز (نلسون بارانداز)، سالتو بارانداز، بارانداز مشک سقا، بارانداز با کمک پا، سگک بارانداز و غیره، درشرایط تهاجمى و یا در وضعیت تدافعى مى‌گیرد و سپس با حرکت به سمت اجراء فن‌ بارانداز، زانوى پاى همان سمت را جلوى زانوى پاى حریف مى‌گذارد و پاى او را سد مى‌کند و سپس در حالت نشسته و یا ولو شده، حریف را با انجام عمل پل‌سازى و رفتن به زیر مرکز ثقل بدن او و چرخش روى پل، به روى سینهٔ خود مى‌آورد و با وارد ساختن ضربهٔ شکم به بدن حریف، او را در همان سمت مى‌غلتاند و یا اینکه بدن خود را از زیر بدن حریف خارج کرده، فقط او را به روى پل مى‌برد و یا اینکه حریف را از روى تشک بلند کرده، به‌صورت سالتو، فن بارانداز را اجراء مى‌کند و یا اینکه همین فن را در صورتى‌که حریف واکنش نشان مى‌دهد، در جهت عکس انجام مى‌دهد.

بارانداز کمر (Rear throw)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف درخاک نشسته، کشتى‌گیر مجرى از پشت، کمر او را با دست‌هاى قلاّب‌شدهٔ خود با روش‌هاى مختلف و به‌طور محکم مى‌گیرد به‌طورى‌که امکان حرکت بدن حریف در بین دست‌هاى مجرى وجود نداشته باشد.

 

- روش اجراء :

مجرى با حرکت به سمت اجراء فن و قرار دادن زانوى پاى خود، جلوى پاى حریف، او را از پهلو به روى بدن خود کشیده، در حالى‌که عمل پل‌سازى را از پهلو انجام مى‌دهد، حریف را نیز به روى بدن خود مى‌کشد و در همین لحظه با ضربه‌اى که با شکم خود به زیر مرکز ثقل بدن حریف وارد مى‌کند، او را به روى پل مى‌غلتاند و دوباره خاک مى‌کند.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، بارانداز کمر حریف به روى پل رفته، فقط دو امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن بارانداز کمر).

 

آموزش بارانداز در کشتی
فن بارانداز کمر
به ادامه مطالب بروید
 

بارانداز از سینه (Rear throw)

- طریقهٔ گرفتن :

هنگامى که حریف در حالت ولو شده به روى تشک قرار دارد و فضائى براى گرفتن کمر او وجود ندارد، مجرى با عبور دست‌هاى خود از زیر بغل حریف، بدن او را از ناحیهٔ سینه، به‌وسیلهٔ دست‌هاى قلاب‌شدهٔ خود با روش‌هاى مختلف به‌طور محکم مى‌گیرد، به‌طورى‌که امکان حرکت بدن حریف در بین دست‌هاى مجرى وجود نداشته باشد.

 

- روش اجراء :

مجرى با یک حرکت ناگهانى از یک سمت حریف را به روى سینهٔ خود مى‌کشد و با انجام عمل پل‌سازى و رفتن به زیر مرکز ثقل بدن حریف، او را با ضربهٔ شکم و انجام عمل پل چرخشى مى‌غلتاند و دوباره او را خاک مى‌کند.

 

- نتیجه‌گیرى :

با اجراء فن، بارانداز از سینه حریف به روى پل مى‌رود و امتیاز فنى به کشتى‌گیر مجرى تعلق مى‌گیرد (شکل - فن بارانداز از سینه).

 

آموزش بارانداز در کشتی
فن بارانداز از سینه
گردآورنده : فردین احمدی


ارسال شده در : چهار شنبه 17 آبان 1395 ا 14:27
نویسنده :علی آرمین


ارسال شده در : چهار شنبه 18 آبان 1395 ا 14:20
نویسنده :علی آرمین

 



ارسال شده در : دو شنبه 17 آبان 1395 ا 22:15
نویسنده :علی آرمین



درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 97
بازدید دیروز : 170
بازدید هفته : 664
بازدید ماه : 920
بازدید کل : 19133
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content