کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : جمعه 7 شهريور 1393 ا 18:10
نویسنده :علی آرمین

ثبات در کادرفنی و حمایت ازشرکت نفرات برتر در تورنمنت های بین المللی نتیجه قابل توجه داشت

5 پله صعود در رده جهانی کشتی فرنگی نوجوانان

یک پله صعود و کسب نایب قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان جهان

حمایت فدراسیون از مراد محمدی و کادر فنی وی در جهانی اسلواکی جواب داد

تیم های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران با درخشش و پیشرفت محسوس نسبت به سال گذشته موفق به کسب نایب قهرمانی و سکوی سوم قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی سال 2014 جهان در اسلواکی شدند.

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این دوره از رقابت ها ، فرنگی کاران نوجوان که یکی دو ماه پیش، با قدرت قهرمان آسیا شده بودند، خوش درخشیدند و با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 3 برنز پس از روسیه و آذربایجان، سکوی سوم جهان را به خود اختصاص داده و با 5 پله صعود نسبت به سال 2013 به کار خود پایان دادند.

غلی اشکانی سرمربی این تیم نشان داد که با برخورداری از سال ها تجربه حضور در میادین مهم قاره ای، جهانی، المپیک و بین المللی و تصاحب مدال نقره وزن 60 کیلوگرم سال 2005 جهان، در صورت تشکیل یک تیم فنی کارآمد و به روز این توانایی را دارد که روند رو به رشد نوجوانان کشتی فرنگی را فراهم کند.

از طرف تیم کشتی آزاد نوجوانان به سرمربی گری مراد محمدی با کسب 2 مدال طلا و 5 برنز پس روسیه در سکوی دوم جهان ایستاد و یک پله بالاتر از سال گذشته قرار گرفت .

تیم نوجوانان آزاد که در رقابت های آسیایی تایلند نتوانسته بود تمام توانایی های خود را به نمایش گذشته و حتی یکی از سهمیه بازی های المپیک نوجوانان سال 2014 را به دست آورد، در جهانی اسلواکی با چرخشی 180 درجه، 2 مدال طلا و 5 برنز کسب کرد و سکوی دوم را به خود اختصاص داد.

در این میان فدراسیون کشتی با یک اقدام منطقی مراد محمدی را که پس از ناکامی در رقابت های آسیایی تایلند قصد کناره ای از سمت سرمربی گری تیم را داشت، برای ادامه همکاری ترغیب کرد و اجازه داد برنامه های این مربی جوان به بار بنشیند که این اعتماد هم در هومنه اسلواکی جواب داد.

اکنون ما 2 تیم صاحب عنوان در رده نوجوانان جهان را در اختیار داریم که از در میان آنها 3 طلایی، یک دارنده مدال نقره و 7 کشتی گیر صاحب مدال برنز قرار دارند که سخت نیازمند توجه و نگهداری هستند.

شک نکنیم که کوچک ترین غفلت از این استعدادهای در حال شکوفا شدن، زمینه خروج آنها از فهرست برترین های رده جوانان را فراهم خواهد کرد، اما حفظ آنها، تضمینی خواهد بود، محکم، برای جایگزینی قهرمانان طراز اول کنونی در سال های نه چندان دور.



ارسال شده در : چهار شنبه 6 شهريور 1393 ا 22:37
نویسنده :علی آرمین

گرفتگی عضلانی زمانی روی می دهد كه عضله دچار اسپاسم شده و در آن حالت باقی بماند، این حالت توسط هر عاملی كه در انقباض یا ارتجاع عضله دخالت دارد رخ می دهد

 

 مغز از طریق اعصاب، پیام هایی به عضلات می فرستد، وقتی سیگنال ها از اعصاب به عضلات می رسند یك سری فرایند مرتبط به حركت مواد معدنی در داخل و خارج عضله ، منجر به انقباض عضله می شود ، جریان الكتریكی به علت تفاوت غلظت مواد معدنی در دو طرف غشاء سلول برقرار می شود .

در بدن انسان هر ماده معدنی، یك یا دو بار الكتریكی دارد، جمع جبری باز مواد معدنی باید در داخل و خارج سلول ها برابر باشد، اگر هر گونه تفاوتی موجود باشد ، جریان الكتریكی در طول عضله برقرار می گردد .



ارسال شده در : دو شنبه 5 شهريور 1393 ا 23:31
نویسنده :علی آرمین
داور کردستانی در رقابت های کشتی جهانی ازبکستان قضاوت می کند
با اعلام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران محمد رحیم پور داور کردستانی به رقابت های جهانی ازبکستان اعزام می شود.
داور کردستانی در رقابت های کشتی جهانی ازبکستان قضاوت می کند

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، با برگزاری جلسه کمیته داوران فدراسیون کشتی و تشکیل گروه ارزشیابی ، مصوب شد سه داور از کشورمان در رقابت های کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان جهان در کشور ازبکستان اعزام شود.

 

بر این اساس محمد رحیم پور داور شایسته کردستانی از بین داوران زیر 40 سال که به رقابت های گزینشی المپیک در تایلند اعزام شده بودند به عنوان داور المپیکی به این مسابقات اعزام می شوند.
 
رقابت های کشتی فرنگی و آزاد بزرگسالان جهان در شهریور ماه امسال در تاشکند ازبکستان برگزار می شود.
 
محمد رحیم پوردر اردیبهشت ماه سال جاری به رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا طی روزهای 18 تا 21 در شهر چونبوری تایلند اعزام شد.
 
این داور کردستانی در سال 2007 میلادی موفق به کسب درجه داوری درجه سه بین المللی در کشور ارمنستان شد و همچنین در سال 2010 قطر توانست مدرک داوری درجه دو بین المللی را اخذ نماید.
 
محمد رحیم پور در نهایت مدرک داوری درجه یک بین المللی کشتی را در سال 2011 در ایران کسب کرد.
 


ارسال شده در : چهار شنبه 5 شهريور 1393 ا 22:1
نویسنده :علی آرمین

فدراسيون بين المللي كشتي ( فيلا ) 16 تن از پرافتخارترین ورزشکاران، داوران و مربیان کشتی را به فهرست تالار مشاهير خود اضافه كرد كه نام رسول خادم قهرمان سابق جهان و المپيك از ايران نيز در ميان اسامي اعلام شده قرار دارد.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir و به نقل از سايت اختصاصي فيلا، قرار است 16 نفر منتخب مورد نظر براي اضافه شدن به تالار مشاهير فيلا در سال 2014، طي مراسمي روز ششم سپتامبر، 2 روز قبل از آغاز رقابت هاي جهاني در تاشكند، معرفي شوند.

فهرست سال 2014 شامل یک مسئول، 2 اسطوره ، 2 داور، 2 مربی، 2 کشتی گیر زن، چهار آزاد کار مرد و سه فرنگی کار مرد است.

نناد لالوویچ رییس فیلا در اين خصوص گفته است كه امسال بیست و یکمین سالگرد تالار مشاهیر فیلا است و از کسانی که میراث ممتاز آنها ارزش نگهداری را دارد، تکریم می شود.

فهرست امسال نمایانگر 10 کشور است که کشتی گیران آنها مجموع 11 مدال طلای المپیک و 25 عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده اند.

استان دزدیک نایب رییس فیلا و رییس کمیسیون مشاهير فيلا با اشاره با مراسم ویژه امسال گفت: رهبری گذشته فیلا نسبت به ثبت افتخارات ارزشمند پس از مرگ افراد تمایلی نداشت، اما کمیسیون ما سرفراز است که از برخی از مهمترین چهره های این ورزش حتي در زمان زنده بودنشان تجلیل می کند. 
فهرست تالار مشاهیر 2014 به شرح زیر است:

داوران: 

باسكو آدوچ (مغولستان)
اندر بیوک ايرسن(ترکیه)


مربیان:

ودیم سارف (قزاقستان)

دمیتری میندیاشویلی( روسیه)

مسئولان:

دکتر متیو پلیکونه (ایتالیا)

کشتی گیران زن:

سارا اریکسون ( سوئد)

لیز گولیوت لگراند(فرانسه)

کشتی فرنگی: 

ژاکسیلیک آشکمپیروف (قزاقستان) 

مایکل لیونبرگ (سوئد)

سیم کوون هو(کره) 

کشتی آزاد مردان:

اسلان چادارزف (ازبکستان)

پاول پینگین (روسیه)

رسول خادم(ایران): طلای المپیک 1992، برنز المپیک 1996، طلای جهان (1994، 1995)، نقره جهان (1998)

بسیک کودوخوف (روسیه) 

اسطوره

ویلفرید دیتریش (آلمان)

آرتور تایمازوف (ازبکستان)



ارسال شده در : چهار شنبه 5 شهريور 1393 ا 22:0
نویسنده :علی آرمین

وي در 17 سالگي نخستين مدال جهاني جوانان خود را دريافت كرده است

كرم جابر فرنگي كار نام آشنا و مدال دار جهاني و المپيكي مصري كه در حال سپري كردن 35 سالگي خود است، مي گويد با انگيزه بالايي كه دارد به دنبال مدال جهاني است و قصد دارد در تاشكند در يكي از اوزان 85 يا 98 كيلوگرم روي تشك برود.

وي كه هم اكنون در يك اردوي مشترك فرنگي افريقايي با ملي پوشان ايراني در ايران به سر مي برد و تمرينات منظمي را زير نظر مربيان ايراني ازجمله ناصر نوربخش طي مي كند، در گفت و گوي كوتاه با سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir  گفت: شرايط خوبي دارد و بدون شك در جهاني تاشكند شركت خواهد كرد.

جابر كه با اقتدار مدال طلاي وزن 96 كيلوگرم المپيك 2004 آتن را به خود اختصاص داده بود، چند سالي دستش از مدال دور ماند و المپيك 2008 پكن را با عنوان سيزدهمي به پايان برد تا اينكه دوباره در المپيك 2012 گام به ميدان رقابت ها گذاشت و اتفاقا تا فينال وزن 84 كيلوگرم بالا آمد و در نهايت به مدال نقره بسنده كرد.

وي كه براي نخستين بار در در سال 1997 زماني كه 17 سال بيش نداشت به مدال برنز وزن 76 كيلوگرم جهان دست يافت، در سال 98 آن را در وزن 83 كيلوگرم تكرار كرد ، اما اولين مدال جهاني در رده بزرگسالان خود را در سال 2002 در مسكو به دست آورد كه پس از قهرمان تركيه ايي به مدال نقره رسيد، اين مدال در جهاني 2003 تكرار، اما در المپيك 2004 به طلا تبديل شد.

پس از آن به دنبال تجارت رفت و كاملا از گردونه رقابت در سطح بالا خارج شد به طوري در جهاني 2006 ذر چين مقامي بهتر از نوزدهم كسب نكرد، در المپيك 2008 سيزدهم شد.

دو سه سالي پيدايش نبود و دوباره در سال 2011 به كشتي بازگشت و در 2 وزن 84 و 96 در رقابت هاي قاره افريقا و تورنمنت هاي مختلف شركت كرد تا يكباره در المپيك 2012 لندن در 33 سالگي سر از وزن 84 كيلوگرم درآورد و با ارايه كشتي هاي قابل قبول تا فينال پيش رفت و صاحب مدال نقره شد.

جابر كه هنوز سرحال و روپاست، هوس اضافه كردن تعداد مدال هاي افتخار خود را دارد كه بايد ديد آيا در سن 35 سالگي خواهد توانست در جهاني 2014 تاشكند و در رقابت ها جوانان جوياي نام كاري از پيش ببرد يا خير ؟



امروز سالروز تولد غلامرضا تختي قهرمان پرآوازه كشتي ايران و جهان است كه 84 سال پيش در محله خاني آباد تهران به دنيا آمد و در فاصله 2 دهه به عنوان يكي از اسطوره هاي كشتي ايران و تالار مشاهير كشتي جهان مبدل شد.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران  www.iwn.ir پنجم شهریورماه امسال هشتاد و چهارمین سالروز تولد جهان پهلوان تختی دارنده مدال طلای المپیک 1956 ملبورن ، دو مدال نقره المپیک های 1952 و 1960 و چهار مدال طلا و نقره جهان، مردی از تبار مردم داری و مردم دوستي است.

تختي نامي در سال 1309 متولد شد، اما با وجود نزديك به 4 دهه از درگذشتش همچنان نامش زنده در ميان مردم ورزش دوست ايران باقي مانده است.

در همين رابطه فدراسیون كشتي نيز در يك اقدامي پسنديده در تلاش است با کسب مجوز از مراجع ذیصلاح روز پنجم شهریورماه، سالروز تولد آقا تختی را به عنوان روز «کشتی ورزش ملی» ثبت نماید.

سايت اخبار كشتي ايران سالروز تولد جهان پهلوان تختي را به جامعه بزرگ كشتي و اهالي فن اين ورزش ملي تبريك عرض مي كند.

سايت اخبار كشتي کامیاران  اين روز به يادماندني را به خانواده بزرگ كشتي تبريك مي گويد

 



ارسال شده در : چهار شنبه 5 شهريور 1393 ا 21:56
نویسنده :علی آرمین
دعوت کشتی گیر کردستانی به آخرین مرحله اردوی تیم ملی
با اعلام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران سامان عزیزی کشتی گیر کردستانی به آخرین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور دعوت شد.
دعوت کشتی گیر کردستانی به آخرین مرحله اردوی تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان ،مرحله پایانی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان جهت حضور در رقابت های جهانی ازبکستان از امروز 5 شهریورماه آغاز شد.  

 

بر این اساس احد پازاج سر مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشور 31 کشتی گیر عنوان دار کشور را به مرحله از اردو فرا خواند.
 
سامان عزیزی کشتی گیر صاحب نام کردستانی در وزن 85 کیلو گرم به اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت شد.
 
فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ترکیب نهائی تیم ملی اعزامی به بازی های آسیائی اینچئون را بعد از عملکرد کشتی گیران در رقابت های جهانی ازبکستان اعلام می کند.
 
در وزن سامان عزیزی کشتی گیر کردستان مجتبی کریم فر به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام می شود که در صورت عملکرد ضعیف ، مجدداُ  رقابت های انتخابی در وزن 85 کیلوگرم انجام می گیرد.
 
سامان عزیزی با دعوت به این مرحله از اردوی تیم ملی شانس خود را برای حضور در بازی های آسیائی اینچئون با توجه به توانمندی های موجود نیز دوباره امتحان می کند.
 
گفتنی است مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان در روز 20 شهریور ماه سال جاری به مدت دو روز در ازبکستان برگزار می شود.


ارسال شده در : پنج شنبه 1 شهريور 1393 ا 23:32
نویسنده :علی آرمین

تمرینات دوره 45 روزه بدنسازی با دستگاه  قبل از مسابقات بهتر است از این برنامه استفاده کنند
این تمرینات توان و استقامت عضلات  را بالا میبرد و نیز باعث افت سرعت کشتی گیر نمیشود . لازم بذکر است که این برنامه نمونه برنامه آخرین تمرینات اردوی آمادگی تیم ملی جوانان ایران جهت شرکت در مسابقات جهانی2010 میباشد و در عین سادگی و حجم کم تمرینات از فشار اصولی و قابل توجهی نیز برخوردار میباشد.
1.      کشش و نرمش 10دقیق
2.      اسکات پا هالتر پا جمع 1-3- 5 -7 -9- 12*1 (رکورد)
3.      اسکات  جهشی در جا میله خالی 12*3 (سرعتی)
4.      سلام ژاپنی با هالتر 10*3
5.      پشت پا ماشین 10*4
6.      کشش و نرمش عظلات  5 دقیفه
 بر نامه جلسه دوم
1.      کشش و نرمش 10دقیقه
2.      سرشانه هالتراز جلو 10*4
3.      کندن هالتر از زمین و بردن بالای سر 8*3 (سرعتی)
4.      لیفت هالتر از زمین و کشیدن تا روی سینه 10*3
5.      درازو نشست با وزنه 20*3
6.      کشش و نرمش عظلات 5 دقیقه
 
برنامه جلسه سوم
1.      کشش و نرمش 10 دقیقه
2.      پرس سینه هالتر 12*1 +8*3
3.      شنا سوئدی 12*3
4.      جلو بازو سیم  12*3
5.      پارالل 12*3
6.      بارفیکس 10*3
7.       کشش ونرمش 5 دقیقه
 
این برنامه تا یک هفته قبل از مسابقات قابل  اجرا میباشد



ارسال شده در : دو شنبه 1 شهريور 1393 ا 23:29
نویسنده :علی آرمین
دو کشتی گیر فرنگی کار کردستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند
ادریس ابراهیمی و محمد ابراهیمی دو کشتی گیر فرنگی کار کردستانی به مرحله جدید اردوی تیم ملی جوانان فراخوانده شدند.
دو کشتی گیر فرنگی کار کردستانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان برای شرکت در رقابت های جهانی کرواسی از روز 14 تیرماه آغاز شد.

عبدالله چمن گلی قهرمان اسبق آسیا از کردستان و سر مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور 17 کشتی گیر عنوان دار را به این مرحله از اردو دعوت کرد.
 
بر این اساس ادریس ابراهیمی قهرمان رقابت های کشتی فرنگی جام بین المللی یادگار امام در وزن 84 کیلو گرم و همچنین محمد ابراهیمی قهرمان جوانان آسیا در کشور مغولستان در وزن 96 کیلوگرم از سوی کمیته فنی فدراسیون کشتی به این اردو دعوت شدند.
 
مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور از روز 14 آغاز و تا روز 26  تیرماه سال جاری در خانه کشتی شماره دو تهران ادامه خواهد داشت.
 
طی اعلام هیأت کشتی استان آرش ابراهیمی مربی کردستانی نیز به این مرحله از اردو معرفی شده است.
 
گفتنی است رقابت های کشتی قهرمانی جوانان جهان روزهای 15 تا 19 مرداد ماه در کشور کرواسی برگزار می شود.


ارسال شده در : یک شنبه 1 شهريور 1393 ا 20:49
نویسنده :علی آرمین
اصول تغذیه در بدنسازی

 اصول تغذیه در بدنسازی

بدون شک اگر شما کلیه تمریناتتان را براساس اصول و روش‌های مورد تأیید در بدنسازی انجام دهید ولی تغذیه مناسبی نداشته باشید نمی‌توانید نتایج لازم و مورد انتظارتان را بگیرید. در این‌جا تلاش کرده‌ایم چند نکته از نکات مهم در تغذیه بدنسازان را از زبان میلوس سارسف بیان کنیم. امید آن‌که با به کارگیری این قواعد شما نیز به بدنی بی‌نظیر دست یابید.
● درس اول: پروتئین کلید است
میلوس پروتئین را تأئید می‌کند. اما معتقد است که نیاز پروتئین در افراد مختلف، متفاوت است و بستگی به شدت و تکرار تمرینات ورزشکاران دارد. او می‌گوید، مبتدیان حدوداً به‌ازاء هر کیلو از وزن بدنشان به ۲/۲ گرم پروتئین نیاز دارند و بدنسازان حرفه‌ای که ۵ یا ۶ روز در هفته را تمرین می‌کنند (حتی گاهی اوقات روزی ۲ جلسه) روزانه به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن خود به ۴/۴ گرم پروتئین نیاز دارند. پس انبوهی از بررسی‌های روی پروتئین نشان می‌دهد هر شخص روزانه به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن به ۵/۱ الی ۷/۱ گرم پروتئین نیاز دارد. چه‌ می‌شوند؟
میلوس در این باره توضیح می‌دهد: من مطمئن نیستم که برخی از این آزمایش‌ها روی ورزشکارانی در سطح من یا بدنسازان حرفه‌ای و جدی انجام شده است. ما با هم تفاوت داریم. ما براساس میانگین کمی سخت‌تر از ورزشکاران مورد آزمایش دانشگاه‌ها تمرین می‌کنیم.
ویکی گیتس، قهرمان بانوی بین‌الملل و همسر رونی کلمن می‌گوید: من این ۴ سال آخر زندگی‌ام با دریافت پروتئین زیاد سپری کرده‌ام و شاهد نتایج آن هم بوده‌ام. او با وزن ۶۸ کیلوگرم، روزانه ۲۲۵ گرم پروتئین دریافت می‌کند. البته ناگفته نماند که او در روزهای استراحت و بدون تمرین روزی ۱۵۰ گرم پروتئین دریافت می‌کند.
مثل میلوس سارسف، ویکی هم به سطحی از بدنسازی رسیده که نیاز دارد عضلاتش را حفظ کند و آنها را افزایش دهد.
ویکی می‌گوید: برخی از مبتدیان مرتکب اشتباه خوردن ۲ نوشیدنی پروتئینی بزرگ در طول روز می‌شوند و تصور می‌کنند که همین میزان کافی است. روش مصرفی پروتئین تقسیم منابع ۵ الی ۶ وعده می‌باشد تا جذب بهتری انجام شود. میلوس می‌گوید: بدن در هر وعده غذائی تنها توانائی هضم ۳۰ گرم پروتئین را دارد. او می‌گوید این باور احمقانه است. برای این‌که من در فرم مناسب بدنی هستم و وزنم ۱۲۲ کیلوگرم است، اگر من از باور نادرست پیروی کنم و در هر وعده ۳۰ گرم پروئین دریافت کنم، پس از ۵ وعده که در طول روز می‌خورم میزان حداقل پروتئین مورد نیاز برای سلامتی بدنم را نیز تأمین نکرده‌ام.
او ادامه می‌دهد که هدف خود را دریافت روزانه به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن ۳/۳ گرم پروتئین قرار دهید و این میزان را طی ۵ الی ۶ وعده در طول روز میل کنید.
برای مثال اگر یک فرد ۸۰ کیلوگرمی از این قانون پیروی نکند باید روزانه بین ۱۷۶ الی ۲۶۴ گرم پروتئین را در ۵ وعده (۳۵ الی ۵۲ گرمی) یا ۶ وعده (۳۰ الی ۴۴) گرمی مصرف کند. این روش نیازمند هزینه زیاد، ذخیره و آماده کردن وعده‌های غذائی و حتی تهیه پودرهای پروتئینی می‌باشد. پودرهای پروتئینی بدون چربی و زود هضم نه‌تنها در دسترس و راحت هستند بلکه در برخی موارد به‌صرفه هم می‌باشند. میلوس می‌گوید: امروزه همه نوع پودر پروتئینی با قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوت موجود است اما من تصور نمی‌کنم که شما واقعاً سود زیادی از خوردن آن به‌جای سینه مرغ، گوشت، کباب ترکی، تخم‌مرغ و ماهی یا فرآیندهای لبنی کم‌چرب ببرد. مهم‌ترین فاکتور، خوردن مقدار صحیح پروتئین است. در واقع میلوس سارسف به بدنسازان توصیه می‌کند از هر نوع منبع پروتئینی که دوست دارند تغذیه کنند و نیازی به تأکید روی یک منبع خاص ندارند. او در مورد وعده غذائی پس از تمرین می‌گوید: پروتئین Whey یک منبع در دسترس است که آمینو اسیدها را سریع‌تر از گوشت در اختیار سیستم گوارشی قرار می‌دهد. بعد از تمرین بهترین زمان برای رساندن آمینو اسیدها به بدن می‌باشند تا به رشد بدن کمک شود.
● درس دوم: کربوهیدرات‌ها یک نقش حمایت‌کننده دارند
به‌طور حتم، پروتئین‌ها آمینو اسیدهای ضروری برای رشد را در دسترس بدن قرار می‌دهند، اما غفلت کردن از کربوهیدرات‌ها نیز یک اشتباه بزرگ است. ویکی گیتس می‌گوید: کربوهیدرات‌ها، مستقیم با انرژی در ارتباط هستند. آنها شما را به باشگاه هدایت می‌کنند و به این‌که سخت‌تر و کمی طولانی‌تر تمرین کنید کمک می‌کنند.
او توصیه می‌کند که برای شروع مقدار پایه د ریافتی کربوهیدرات خود را روزانه به‌ازاء هر کیلو از وزن ۴/۴ گرم قرار دهید و با بررسی سطح انرژی بدن در طول روز این مقدار را کاهش یا افزایش دهید. ویکی گیتس اشاره می‌کند: اگر شما احساس کردید که به اندازه کافی انرژی برای تمرین کردن دارید، مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید. او به بدنسازان توصیه می‌کند که به دنبال رشدهای کوچک هفته به هفته باشند. یا هر ما ۱ الی ۵/۱ کیلوگرم اضافه وزن نه بیشتر. همانند پروتئین‌ها ویکی گیتس ممکن است مصرف کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش یا افزایش دهید که این بستگی به نوع و شدت فعالیت او دارد. او در مورد تمرین اشاره می‌کند: بخش‌های بزرگ‌تر بدن مثل پاها و سینه نسبت به بخش‌های کوچک‌تر مثل بازوها و ساق به انرژی بیشتری جهت تمرین نیاز دارند.
به همین خاطر است که او توصیه می‌کند در روزهای تمرینی عضلات بزرگ به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن خود ۶/۶ گرم و در روزهای تمرینی عضلات کوچک‌تر هم ۴/۴ گرم و در روزهای استراحت نیز این مقدار را به ۳/۳ گرم کربوهیدرات برسانید.
میلوس سارسف برای ورزشکارانی که به او مراجعه می‌کنند فرمول دیگری به کار می‌برد. او می‌گوید: من هم پروتئین و هم کربوهیدرات دریافتی آنها را روزی ۳/۳ گرم به‌ازاء هر کیلو از وزن بدن تنظیم و محاسبه می‌کنم و سپس کربوهیدرات دریافتی را وابسته به سطح انرژی شخص و وزن بدن او تطبیق می‌دهم. اگر ورزشکاری احساس کند که انرژی کمی دارد یا نمی‌تواند وزنش را اضافه کند من فوراً کربوهیدرات دیافتی او را به ۴/۴ گرم افزایش می‌دهم.



ارسال شده در : یک شنبه 1 شهريور 1393 ا 20:47
نویسنده :علی آرمین
مفهوم دوره در بدنسازی یا پرورش اندام

 مفهوم دوره در بدنسازی یا پرورش اندام

امروزه کمتر خانواده ای را در ایران می توان یافت که یک و یا چند نفر از اعضای آن در کسوت بدن کار و پرورش اندام باز در نیامده باشد و متاسفانه در بین ورزشکاران رشته پرورش اندام نیز کمتر کسی را می توان سراغ گرفت که اسم دوره را به گوش نشنیده باشد و یا احیاناً از آن بهره نبرده باشد. 
واژه «دوره»معادل فارسی همان کلمه انگلیسی «سیکل»بوده و به مقطع زمانی خاصی اطلاق می شود که ورزشکار در این مقطع، علیرغم غیر مجاز و ممنوع بودن استفاده از داروهای استروئیدی و با علم به این موضوع که استفاده از استروئیدها به عوارض جانبی گاه کشنده ای ختم می شود از این داروها استفاده می کند.
استفاده از استروئیدها و مصرف دوره ای این دسته از داروها حتی اگر به صورتی کاملا علمی و با تکیه بر دانش تایید شده روز دنیا نیز انجام گیرد با مشکلات ثانویه و با عوارض جانبی شدیدی همراه خواهد بود و به همین دلیل نیز استفاده از استروئیدها و دوره ها در ورزش تحت هیچ شرایطی تجویز و توصیه نشده است.
اما علیرغم این موضوع، امروزه ورزشکاران رشته های قدرتی و از جمله ورزشکاران رشته پرورش اندام در ایران به فراوانی از استروئیدها و از دوره های استفاده می کنند و به دلیل اینکه در استفاده از این دسته از داروها نیز اصول تایید شده علمی را رعایت نکرده و به دستور افراد ناآگاه عمل کرده و رعایت احتیاط را نمی کنند عوارض جانبی بسیار شدیدی را نیز تجربه می کنند که این موضوع جای بسی نگرانی و همین طور هم جای بسی تاسف داشته است. 
تنظیم دوره ها از حساس ترین و در عین حال نیز از پول ساز ترین مقوله هایی است که امروزه در پرورش اندام مطرح شده است.کمتر ورزشکار پرورش اندام کاری را می توان یافت که به سلامت خود اهمیت داده باشد و از مصرف استروئیدها در ورزش نیز چشم پوشی کند اما با این وجود باید به این مهم نیز اشاره کرد اغلب کسانی که استروئیدها را به ورزشکاران توصیه و تجویز کرده و تقربیا اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از این داروها استفاده می کنند از مکانیسم اثر و از همین طور هم از روش های کم کردن عوارض و از روش های استفاده صحیح و کم عارضه این دسته از داروها کمترین بهره ای نبرده اند و با این وجود کار تجویز و مصرف را بی پروا و بدون در نظر گرفتن فجایعی که این مسئله به دنبال خواهد داشت ادامه می دهند. 
در این مقاله قصد تجویز و یا تنظیم دوره برای ورزشکاران را نداشته و تنها به این دلیل که خواه و ناخواه و علیرغم میل باطنی ما،ورزشکاران رشته های قدرتی امروزه در ایران از استروئیدها و دوره ها استفاده می کنند و استفاده های نادرست و غیر علمی آنها از این دسته از داروها نیز عوارض جسمی و روحی زیانباری را به دنبال داشته است و به این دلیل که اکثریت قریب به اتفاق ورزشکاران ایرانی هر ورق پاره ای که به نام دوره به آنها داده می شود را به نام دوره های واقعی حجم و کات پذیرفته و آنها را به مرحله اجرا گذاشته و در نتیجه نیز بدون رسیدن به اثرات مثبت و یا در کنار تجربه کردن مختصر اثرات مثبت از مصرف این داروها، عوارض جانبی شدیدی را بر بدن خود تحمیل می کنند، در این مقاله بیشتر قصد ارشاد و راهنمائی هر چه بیشتر این دسته از ورزشکاران را داریم و در صورتی که شخصی با وجود این همه عوارض و مشکلاتی که دارو به وجود می آورد 



ارسال شده در : یک شنبه 1 شهريور 1393 ا 20:0
نویسنده :علی آرمین

نکاتی جالب در مورد پوست تخم مرغ

تخم مرغ

 شاید با دیدن عنوان این مطلب تعجب کرده باشید ولی قصد داریم اسراری رو از خاصیتهای پوسته تخم مرغ برای شما بازگو کنیم. حتما شما از خاصیتهای تخم مرغ اطلاع دارید ، یک ماده غذایی که بسیاری از نیازهای روزانه ی بدن رو برطرف خواهد کرد، ولی جالبه بدونید این خاصیتها فقط متعلق به سفیده و زرده ی تخم مرغ نمیشوند و پوسته تخم هم خواص زیادی داره!

پوسته تخم مرغ یکی از موادی است که به سادگی میتونه “مواد معدنی”‌ مورد نیاز بدن رو پوشش بده ، 90% پوسته از کلسیم ، 6% منیزیوم ، 1% فسفر،سدیم و پتاسیم و همچنین مقادیری از روی (زینک) ، آهن ، سیلیس ، مولیبدن و … تشکیل شده است. در واقع پوسته تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای کلسیم ، منیزیوم و پتاسیم و فسفر هست و تنها نکته ی منفی اون این هست که مقدار سدیم اون کمی زیاد هست.

از اونجایی که ساختار اون مانند ساختار استخوانهای بدن و دندانهاست ، برای بدن به سادگی قابل جذب هست.

شما میتونید با مصرف مقدار کمی از پوسته تخم مرغ بصورت روزانه خودتون رو در برابر پوکی استخوان ، بیماریهای مفصلی و بیماریهای کمبود مواد معدنی تا حد بسیار زیادی ایمن کنید. حالا که خاصیت این ماده رو دونستیم! سوال اینجاست که چطور پوسته تخم مرغ را بخوریم؟!

احتمالا عکس العمل شما این هست که “وای چطور دلت میاد!!”‌ ، خوب ما روشی رو میگیم که به سادگی و بدون اینکه احساس کنید از خواص این ماده ی ارزشمند بهره مند بشید.

1. بعد از اینکه پوسته تخم مرغ رو خوب شستید(با آب گرم) ، اون رو درون فر (و یا مایکروفر) قرار بدید تا پوسته کاملا خشک و شکننده بشه و بهتر اینه که از اجاق فر استفاده کنید تا پوسته رو تبدیل به خاکستر کنه.

2. بعد پوسته ی حرارت دیده و یا خاکستر شده رو اونقدر بکوبید تا به اندازه ی ذرات ریز ( در اندازه ی نمک) تبدیل بشه میتونید از آسیاب برقی هم استفاده کنید تا به صورت پودر استفاده کنید.

به همین سادگی ! حالا میتونید یک نمکدان رو برای پوسته تخم مرغ کوبیده شده قرار بدید و به صورت روزانه ، مقدار کمی رو مثل نمک بر روی غذا بریزید.( حدود یک دوم تا یک چهارم قاشق چای خوری ، برحسب رژیم غذایی ای که دارید و میزان کالری که در روز دریافت میکنید).

با این روش هم از تمام خواص پوسته تخم مرغ استفاده کردید و هم اینکه مزه ی اون رو احساس نخواهید کرد و مواد معدنی بدن خودتون رو تامین کرده اید

در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود

کاربردهای جالب پوست تخم‌مرغ که نمی‌دانستید     

1 - جلوگیری از گرفتگی لوله‌های فاضلاب: ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.

2 - به عنوان پاک‌کننده:  مقداری از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.

در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

3 - تمیز کردن لباس‌های سفید: اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

4 - حاصلخیز کردن خاک:  پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصلخیز کردن خاک آن را اضافه کنید.

5 - دفع آفات: حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید.

6 - تغذیه گیاهان: قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.

7 - تامین کلسیم: با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.

8 - گلدان: از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

9 - غذای پرندگان: ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.

فراوری: آرزو صالحی

بخش کودک و نوجوان تبیان



ارسال شده در : جمعه 1 شهريور 1393 ا 15:53
نویسنده :علی آرمین

تاندونیت شانه

تاندونیت شانه یا التهاب تاندون شانه یکی از آسیب های ورزشی است که به دلیل استفاده بیش از حد معمول از کتف پیش می آید. این آسیب در ورزش هایی مانند شنا، بیس بال، تنیس و هندبال شایع است.درد معمولا"  از سر شانه احساس می شود و تا بازو ها امتداد می یابد.زمانی که بازو به بالای سر کشیده شده و پیچ بخورد اتفاق می افتد. در موارد شدید درد در تمام اوقات وجود داشته و حتی ممکن است شما را از خواب عمیق بیدار می کند.

Shoulder-Tendonitis-1-elmevarzeshمنظور از تاندونیت، التهاب تاندون عضلات می باشد که معمولا" با پارگی های خفیف (پارگی میکروسکوپیک)همراه است.تاندونیت عضلات مفصل شانه درمیان افراد از هر دو جنس شیوع بالایی دارد.ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که افزایش سن، روند تاندونیت شانه را تسریع می کند.

مراحل التهاب تاندون

التهاب تاندون ناشی از فعالیت زیاد است.حرکات شانه در فعالیت هایی پرتابی،ضربه زدن و یا بلند کردن اجسام به بالای سر مانند وزنه برداری ممکن است منجر به تحریک،کبودی یا ساییده شده تاندون گردد.. این موارد می تواند موجب درد و ضعف شانه در مفصل شود.

تاندونیت کلسیفیه

گاهی اوقات التهاب تاندون در طی یک دوره زمانی طولانی می تواند موجب  رسوب کلسیم در ساختار تاندون گردد این امر منجر به درد و از دست دادن قدرت و حرکت شانه می گردد .به بیان ساده تر می توان گفت، به عللی تاندون روتاتور کاف ملتهب می شود. بدنبال این التهاب املاح کلسیم در تاندون رسوب می کنند. بعد از مدتی این کلسیم به توسط خود بدن مجددا" جذب می شود.در حین جذب کلسیم حداکثر درد در ناحیه شانه ایجاد می شود.

پارگی روتاتور کاف

تاندونیت شدید از برخورد طولانی مدت، انحطاط، یا صدمات ناگهانی می تواند به صورت جزئی یا کامل باعث پارگی تاندون روتاتور کاف شود.نتیجه ی آن  می تواند درد شدید شانه، ضعف و منجر  به از دست دادن حرکت و عملکرد طبیعی شود.

عوامل مؤثر

  • ناشی از تکرار فعالیت های  زیاد حرکتی در  بالای سر که شایع ترین علت مشکل هستند می باشد.
  •  عضلات ضعیف می شود.
  •  هنگامی که عضلات ضعیف است، نیروی بیشتری بر روی تاندون ها و کیسه ی مفصلی  اعمال می گردد و باعث التهاب و درد می شود.
  •  انجام تکنیک های نادرست و نا مناسب در شنا و یا پرتاب.
  •  تمرینات شدید،  یا یک پرتاب سخت و  یا بلند کردن وزنه ممکن است باعث  شروع مشکل گردد.
  •  صدمات قبلی به شانه.
  •  سست بودن مفصل شانه.

درمان

هنگام ایجاد این آسیب ورزشکار  باید  به استراحت بپردازد و از انجام اعمالی که باعث صدمه زدن به شانه می شود و یا درد را بدتر از روز بعد می کند دوری کند. همچنین اجتناب از فعالیت هایی که مشکل را شروع می کند. پزشک شما ممکن است استفاده از  یک باند جهت ثابت نگه داشتن شانه را توصیه کند.

گذاشتن یک کیسه یخ (پیچیده شده در  یک حوله) روی شانه، حداقل دو بار در روز  به مدت ۲۰ دقیقه.همچنین گذاشتن یخ پس از هرگونه فعالیت هایی که باعث تشدید درد شانه می گردد.

پزشک شما ممکن است دارو ی ضد التهاب و  یا مسکن ( به شکل قرص)  برای از بین بردن درد و التهاب در روند  بهبودی طبیعی بدن شما تجویز نماید. ممکن است تزریق کورتیزون با بی حس کننده ی نواکایین به شانه توصیه شود. پس از دریافت تزریق، از انجام هر فعالیت شدید برای حداقل دو هفته خودداری کنید.

پزشک شما ممکن است شما را  به یک فیزیوتراپ برای تمرین یا سایر درمان های فیزیکی معرفی کند. تمرین های درمانی  برای تقویت شانه به جلوگیری از پیشرفت آسیب کمک می کند.

یکی دیگر از گزینه های درمان جراحی است.اگر این عارضه به آسیب مزمن تبدیل شده باشد و یا پارگی روتاتور کاف رخ داده باشد، جراحی برای درمان کیسه های مفصلی و التهاب تاندون شانه لازم باشد.

بازگشت به فعالیت

در موارد شدید، از انجام هر نوع فعالیت ورزشی که منجر به استفاده از  بازو و  یا کتف می شود خودداری کنید.در این مرحله باید فعالیت های ورزشی که هچگونه فشاری را  به ناحیه آسیب دیده وارد نمی کند انجام دهید همچنین بدن خود را به خوبی گرم کنید و از تمرینات انعطاف پذیری قبل از شروع فعالیت استفاده کنید.در طول دوران بازگشت به فعالیت و بهبودی کامل به تدریج شدت فعالیت ورزشی را افزایش دهید.



ارسال شده در : دو شنبه 17 مرداد 1393 ا 23:25
نویسنده :علی آرمین



ارسال شده در : یک شنبه 7 مرداد 1393 ا 1:17
نویسنده :علی آرمین

 



ارسال شده در : پنج شنبه 6 مرداد 1393 ا 2:17
نویسنده :علی آرمین

 قوز پشت, حرکت های ورزشی برای درمان قوز پشت, درمان قوز پشت

 

قوز پشت را با ورزش درمان کنید

 قوز پشت را با ورزش درمان کنید

قوز نکن ! صاف بشین.اگر به دوران کودکی خود فکر کنید شاید به خاطر بیارید که بزرگ تر ها همیشه به بچه ها تذکر می دادند که درست بشینید تا به قوز کردن عادت نکنند. اما امروزه قوز کردن یکی از چالش های بسیاری از والدین با فرزندانشان است، قوز کردن کودکان و نوجوانان هنگام نشستن، تماشای تلویزیون و حتی در حال ایستادن است.


قوز کردن عادت بسیار غلطی است چرا که گذشته از نامناسب بودن وضعیت فیزیکی فرد باعث فشار آمدن به ریه و قلب می شود و همچنین قد فرد را کوتاه تر نشان می دهد. قوز کردن مشکلی است که خیلی ها با اون درگیر هستند خصوصا" خانم ها. لازم است بدانید در ستون فقرات سه انحنا وجود دارد که ستون فقرات را به شکل S نشان می دهد. وقتی که انحنای پشت از حد معمول خود خارج شد و بدن به شکل C در آید به آن قوز می گویم.

 

اصطلاح قوز کردن یک اصطلاح عامینه برای این ناهنجاری است چرا که در واقع نام اصلی این ناهنجاری کیفوز است.راجب به کیفوز به طور کامل توضیحاتی را ارائه داده ایم.اما در این مطلب روی سخن ما با همان اصطلاح قوز است.
قوز کردن همیشه به شیوه و الگوی غلط زندگی باز نمی گردد، بلکه در برخی موارد علت بروز آن مادرزادی یا شخصیتی است و در سنین کهنسالی نیز بسیاری را گرفتار می کند.بد قرار گرفتن بدن بخصوص هنگام نشستن، تلویزیون دیدن، کار کردن با کامپیوتر یا حتی انجام تکالیف از سوی دانش آموزان از دلایل اصلی قوز کردن است.


چرا پیری با قوز کردن همراه می شود؟
متاسفانه افراد مسن به دلیل ضعف عضلانی هنگام ایستادن، نگران آن هستند که نتوانند تعادل خود را حفظ کنند و به همین علت قوز می کنند و این برایشان عادت می شود.به علاوه، پوکی استخوان و فرسودگی استخوان ها نیز به ضعف عضلانی آن ها دامن می زند و آن ها را ناگزیر به استفاده از عصا می کند که در بسیاری موارد به علت کوتاه بودن به وضع قرارگیری بدن حالت قوز کرده می بخشد.


اصلاح الگوی زندگی یعنی نحوه نشستن و راه رفتن، استفاده از عصا با طول قد مناسب، انجام ورزش هایی برای تقویت عضلات و نیز اصلاح داروهای مصرفی که به درمان پوکی استخوان کمک کند، در جلوگیری از قوزکردن افراد مسن بسیار موثر است. در برخی موارد نیز استفاده از قوز بند و در موارد حاد، جراحی ضروری می شود.


حرکت های برای درمان قوز کردن
قبل از اینکه حرکت ها رو مشاهده کنید و سریع مشغول به انجام بشید باید به شما بگیم دست نگه دارید! قبل از اون شما باید وضعیت صحیح نشستن، راه رفتن، ایستادن و  مهمتر از همه درست نشستن پشت کامپیوتر رو یاد بگیرید .

 

 

قوز پشت, حرکت های ورزشی برای درمان قوز پشت, درمان قوز پشت

 قوز پشت را با ورزش درمان کنید

 قوز پشت, حرکت های ورزشی برای درمان قوز پشت, درمان قوز پشت

 

قوز پشت را با ورزش درمان کنید

 

 

 

استفاده از بریس

 

 

قوز پشت, حرکت های ورزشی برای درمان قوز پشت, درمان قوز پشت

 

قوز پشت را با ورزش درمان کنید

 درمان‌های غیرجراحی و جراحی برای درمان کیفوز ستون فقرات وجود دارد ولی بیمار باید حتما" نرمش‌های طبی خاصی انجام دهد. اگر فرد همچنان در حال رشد باشد، ممکن است پزشک معالج استفاده از بریس‌های خاصی (قوزبند) را تا زمان اتمام رشد و پایان بلوغ تجویز کند ولی اگر قوس ستون مهره بیش از ۷۵ درجه باشد، معمولا" از درمان جراحی استفاده می‌شود.درمان کیفوزهای مادرزادی نیز عمل جراحی است.



ارسال شده در : یک شنبه 2 مرداد 1393 ا 22:26
نویسنده :علی آرمین

به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود دارند و در آنها هوا وجود دارد،سینوس گفته می شود.در سینوزیت حاد سینوسها ملتهب و متورم می شوند.التهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود.این بیماری شایع است و تنفس عادی فرد، ا ز طریق بینی را با مشکل مواجه می کند.اگر دچا ر سینوزیت شوید ممکن است نواحی اطراف بینی و چشمها متورم شوند و احساس کنید صورت شما کمی متورم شده است. ممکن است در صورت خود درد ضربان داری حس کنید و یا دچار سردرد شوید.بیشتر اوقات سینوزیت حاد به دنبال سرماخوردگی رخ میدهد.

از کجا بفهمیم بیماری سینوزیت داریم؟

سینوزیت یکی از بیماری هایی می باشد که افراد زیادی را دچار مشکل می کند بخصوص در فصول سرما،اما از کجا بفهمیم که بیماری سینوزیت داریم یا نه ؟

سایر عللی که موجب ایجاد سینوزیت می شوند شامل :
ویروسها که بیشتر سینوزیتها را ایجاد می کنند،باکتریها،آلرژی و حساسیتها ، پولیپ و تومورهای بینی ، انحراف بینی ، عفونتهای قارچی و در مواردی عفونتهای دندانی هستند.درمان سینوزیت حاد به عامل ایجاد کننده بستگی دارد.التهاب سینوسها اگر ادامه پیدا کند ممکن است به عفونتهای شدید و عوارض جدی تری منجر شود.در مواردی که سینوزیت بیشتر از 8 هفته طول بکشد یا مکرراً عود کند به آن سینوزیت مزمن گفته می شود.

منتظر ادامه این مطلب در روزهای آتی باشید



ارسال شده در : جمعه 2 مرداد 1393 ا 17:9
نویسنده :علی آرمین

دردهای ناحیه کمر و ستون فقرات از مهمترین مشکلات اقشار مختلف جامعه میباشند. باید بدانید که تمرینات ورزشی برای این نوع از دردها به مانند شمشیر دو لبه میباشند. در این مقاله سعی میکنیم تا هر یک از تمرینات ورزشی که میتوانند مفید یا مضر باشند برای این نوع از دردها را برایتان معرفی نمائیم

سعی نکنید تا نوک انگشتان خود را لمس نمائید

از انجام تمریناتی که در آن باید تا لمس نوک انگشت خود خم گردید بپرهیزید. این تمرین متواند به دیسکهای شما فشار مضاعف وارد نماید

توجه نمائید که اگر تمرینی که انجام میدهید باعث دردی شده که بیش از 15 دقیقه بطور کشید باید حتما به پزشک خود مراجعه فرمائید

 

درازو نشست کوتاه

این نوع دراز و نشست برای تقویت عضلات شکم و دوری جستن از دردهای کمری برایتان بسیار مفید میباشد

 

در صورتی که درازو نشست به صورت کامل صورت گیرد و فشار به عضلات جلوی ران نیز داشته باشیم میتواند کمر درد شما تشدید گردد.

 

پای صاف کشیده

پای خود را با یک بند پارچه ای صاف و کشیده بالا بیاورید. این تمرین باعث کشش عضلات پشت و کاهش فشار بر دریسکها میگردد

 

بالا آوردن دو پا

 

تمرینات مختلفی میتوانند موجب بهبود عضلات ناحیه کور گردند ولی باید بدانید که انجام برخی از این تمرینات باعث دردهای ناحیه کمر خواهند گردید. آوردن دو پا به بالا نیز از این دسته تمرینات میباشند. توصیه میکنیم این تمرین را با یک پا انجام دهید و از انجام آن با دو پا بپرهیزید

تکیه دادن به دیوار

این تمرین برای بهبود عضلات ناحیه کور بدون ایجاد دردهای مضمن بسیار مفید میباشد. با استفاده از زمانسنج سعی کنید تحمل خود را در انجام این تمرین افزایش دهید

 

بالا اوردن تنه

با فشار دستها به زمین تنه را از زمین بالا بیاورید. سعی کنید زمان نگه داشتن تنه را بهبود دهید. این تمرین بسیار مفیدی برای تقویت عضلات کور در شما میباشد

 

پرنده

این تمرین با افزایش تعادل در تنه شما باعث بهبود در توان عضلات ناحیه کور میشود. به صورت تناوب و با مکثهای حداقل 20 ثانیه ای این تمرین را با پای کشیده انجام دهید

 

پای خم در سینه

یک پا را خم در روی زمین نگه دارید و دیگری را خم کرده و به داخل سینه بیاورید. به طور متناوب تغییر در پا داده و باید برای هر پا حداقل 6 بار حرکت را انجام دهید

 

پل

پاشنه پاها بر روز زمین باشد. دستها را صاف در دو طرف بدن قرار دهید و با فشار دستها و پاهها تنه را از زمین به مانند شکل زیر بالا بیاورید. وضعیت پل را به خود بگیرید.

این تمرین را 10 ثاینه نگه دارید و سپس کمی استراحت نمائید و دوباره تکرار کنید. باید تمرین را 10 تا 12 بار انجام دهید

 

تمرینات با وزنه

در اینجام تمرینات با وزنه باید بسیار مراقب باشید. در وهله اول با پزشک خود  مشورت نمائید. هرگز با دردهای مزمن به تمرین با وزنه نپردازید

 

شنا و آب درمانی

تمریناتی که باعث کاهش وزن میشوند مانند دویدن برای شما مفید میباشند. در عین حال تمرین در آب مانند شنا کردن باعث بهبود وضعیت بدن شما میگردد. در عین حال مراقب ضربات پا در شنا باشید. از انجام ضربات قدرتمند بپرهیزید زیرا میتوانند موجب ایجاد دردهای کمری گردند

 

از اینکه در دراین مقاله ما را همراهی نموده اید سپاسگذاریم. سایر تمرینات برای بهبود دردهای کمری به زودی در سایت قرار میگیرند. لطفا با نظرات خود ما را در بهبود کار مجله یاری رسانید



ارسال شده در : پنج شنبه 2 مرداد 1393 ا 12:22
نویسنده :علی آرمین

4اشتباه رایج درباره ورزش 

 

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت آموزش بدنسازی و پرورش اندام- 4اشتباه رایج درباره ورزش

 

ورزش
 

درباره اینکه هدف شما از ورزش کردن لاغر شدن باشد، یا به طور ایده‌آل تناسب اندام پیدا کنید و سلامت خود را بهبود ببخشید، عقاید درست و غلطی وجود دارد.

  
اشتباه اول: ورزش، مرا از شکم بزرگم خلاص می‌کند.

 

واقعیت: هر کسی به گونه‌ای اضافه وزن پیدا می‌کند، اما چاقی شکمی‌ مشکل رایج آقایان است. حتی اگر ورزش کنید و دراز و نشست انجام دهید، شما برای از دست دادن چربی اطراف شکم‌تان به اندازه ی کافی نمی‌سوزانید و نمی‌توانید ماهیچه‌هایی را که رشد کرده‌اند، ببینید. برای قامت صاف‌تر و عضلات شکمی‌خوشایندتر، نیاز دارید که کالری کمتری مصرف کنید و بیشتر ورزش کنید. در حالی که ترکیبی از ورزش‌های قلبی و استقامتی انجام می‌دهید، رژیم کم‌چربی و کم کربوهیدرات داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که هنوز به برخی ورزش‌های شکمی‌ نیاز دارید.

 
اشتباه دوم: سریع‌ترین راه برای ساخت ماهیچه‌ها، تمرین بیشتر با وزنه‌های سبک‌تر است.

 

واقعیت: اگر دنبال این هستید که سریعا عضلانی شوید، از قوانین زیر تبعیت کنید:

 

وزنه‌های سنگین‌تر با تکرار کمتر، ماهیچه‌های شما را سریع‌تر عضلانی می‌کند. اگر فقط دنبال خوش‌هیکلی هستید، تکرار بیشتر با وزنه سبک‌تر نیز همان اثر را دارد که باعث بهبود قدرت ماهیچه‌هایتان می‌شود. (وزنه سنگین وزنه‌ای است که تنها برای هشت تکرار یا کمتر می‌توانید استفاده کنید. وزنه سبک را می‌توانید برای 12 تا 20 تکرار استفاده کنید).

 

بهترین برنامه ی بدن‌سازی شامل ترکیبی از بالا بردن قدرت و استقامت بدن است. دلیل دیگر انجام هر دو تمرین این است که اگر همیشه از یک وزنه (سنگین یا سبک) با یک تکرار ثابت استفاده کنید، بدن شما عادت می‌کند و در نتیجه پیشرفت، کم و یا حتی متوقف می‌شود.

 
ورزش

 

اشتباه سوم: مردم عادی به کلاس 

یوگا

 نمی‌روند.

 

واقعیت: کسالت یکی از اصلی‌ترین دلایل ترک ورزش است و هنوز اغلب مردم در مقابل رفتن به کلاس ورزشی مقاومت می‌کنند. علی‌رغم این واقعیت که کلاس ورزشی بهترین روش‌های فعال و تنومند بودن هستند و امتیازات آنها تنها روانی نیست. وقتی یک ورزش را همیشه انجام دهید، ماهیچه‌هایتان تناسب می‌یابند و شما به اوج می‌رسید. تغییر وزنه‌هایی که بلند می‌کنید، ماهیچه‌هایتان را تغییر می‌دهد و آنها را قوی‌تر می‌سازد.

 

 روابط اجتماعی نیز بسیاری از مردم را از ترک ورزش باز می‌دارد. کسانی که فکر می‌کنند

یوگا

 تنها برای خانم‌های لاغر و کشیده است، دوباره فکر کنند. حتی یک جلسه در هفته، 

یوگا

، کمک می‌کند تا بدنی انعطاف‌پذیر داشته باشید، استرس را کاهش دهید و از صدمات و آسیب‌ها پیشگیری کنید. (آیا نیاز به دلیل دارید؟ بسیاری از ورزشکاران آن را انجام داده‌اند).

اشتباه چهارم: سخت فعالیت کردن در پایان هفته، تناسب اندام را حفظ خواهد کرد.

 

واقعیت: فعال بودن در آخر هفته برای کسانی که در طول هفته مشغول کار هستند، شاید برنامه خوبی به نظر برسد، اما این فکر که بدن‌تان را فقط برای چند ساعت وادار به تحرک و ورزش کنید تا یک هفته کم فعالیتی را جبران نماید، اشتباه است. این کار باعث آسیب رساندن به بدن نیز خواهد شد.

 

اینکه آخر هفته بسکتبال‌بازی کنید، یا مسافتی طولانی را بدوید و یا بیش از حد ورزش کنید تا جبران استراحت در طول هفته را کرده باشید، هم غیرموثر و هم خطرناک است.شما نمی‌توانید ماهیچه‌ها، قلب یا شش‌هایتان را به طور موثر تمرین دهید و درد حاصل ممکن است باعث شود نتوانید روزها از رخت‌خواب برخیزید.

 

کلید رسیدن به تناسب اندام واقعی، تمرین منظم و مرتب است، حتی اگر این تمرین به اندازه ی 30 دقیقه فعالیت در بیشتر روزهای هفته باشد.



ارسال شده در : پنج شنبه 2 مرداد 1393 ا 12:20
نویسنده :علی آرمین

طرز تقویت عضلات شکم و کمر 

 

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت 

بدنسازی بانوان

- طرز تقویت عضلات شکم و کمر

 

طرز,تقویت,عضلات

 

طرز تقویت عضلات شکم و کمر

  طرز تقویت عضلات شکم و کمر

آیا شما هم احساس می کنید که در ناحیه ی کمرتان دارای دردهای عضلانی هستید؟ پس خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.
حرکت اول،خم به جلو با پاهای باز :
1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را باز کنید.
2. یکی از دستان را جلو قرار داده و دیگری را پشت سر بگذارید.سپس باسن را بلند کرده و در بهترین حالت ممکن بنشینید.
3. یک کشش به پاها بدهید و سپس آنها را به سمت داخل و خارج بچرخانید تا وقتی که زانوها رو به سقف قرار بگیرند و کف پاها عمود شوند.
4. از قسمت پایین ستون فقرات شروع کرده و بدن خود را به سمت بالا بکشید.با بالا کشیدن قسمت پایین بدن ستون فقرات عمود می‌شوند و قوز از بین می‌رود.سپس قفسه ‌سینه را بالا بکشید و شانه‌ها را عقب برده و رها کنید.شکم را داخل برده و دست‌ها را به شکل نیایش روی هم قرار دهید.
5. به جلو خم شوید و دست‌های‌تان را روی زمین بگذارید.سپس باسن را عقب کشیده و به راحتی روی زمین بنشینید.برای انجام این حرکت به توانایی بدن خود توجه کنید و بیش از توانایی بدنتان خم نشوید زیرا این عمل به پاها و زرد پی آسیب می‌رساند.
 حرکت دوم، نیلوفری:
1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف بر روی زمین قرار دهید.
2. پای راست خود را روی کشاله ران چپ قرار دهید.
3. با دست راست زانوی راست خود را بگیرید در صورتی که دست چپ‌تان پای راست را گرفته است.
4. وقتی پای راست‌تان در جای درست خود روی ران چپ قرار گرفت پای چپ را با هر دو دست گرفته و روی ران پای راست قرار دهید.
 5. شما می‌توانید کف دستان خود را برای انرژی گرفتن رو به بالا قرار دهید و یا برای اینکه راحت‌تر بنشینید آنها را روی زمین قرار دهید.
این حرکت یکی از معمولی‌ترین حرکات

یوگا

 می‌باشد.جدا از تاثیرات فیزیولوژیکی که دارد به شما در پیشرفت کردن در بقیه وضعیت‌های 

یوگا

 کمک می‌کند.
محل تاثیر حرکت: ستون فقرات،
موارد درمانی: سیاتیک
فواید: آرامش ذهن، تحریک لگن،ستون فقرات،شکم و مثانه،کشش در زانوها و قوزک پا،کم کردن درد در دوران قاعدگی و درد سیاتیک.
موارد منع: صدمه‌دیدگی قوزک پا، صدمه‌دیدگی زانو.

حرکت سوم، کبری
 1. روی شکم بخوابید و سر خود را روی پشت دستان‌تان بگذارید.
2. کف دستان‌تان را کنار سر قرار داده و سرتان را بالا بیاورید (قبل از انجام این حرکت باسن خود را منقبض کنید.این حرکت بسیار مهم است و در صورت منقبض نکردن باسن در هنگام حرکت کبری، به کمر شما صدمه وارد می‌شود).
 3. سعی کنید با فشار آوردن بر کف دستان قفسه سینه را تا لگن بالا بیاورید (لگن حتماً باید منقبض باشد).
4. آرنج خود را صاف کنید و به بدن کشیدگی بیشتری دهید. (لازم نیست که این حرکت را به صورت کامل انجام دهید.سعی کنید به اندازه توانایی بدن‌تان به آن کشش دهید).
 5. آرنج خود را خم کنید و به ترتیب لگن،قفسه سینه و سر خود را به حالت اول برگردانید.
این طبیعی است که در طول انجام این حرکت به علت سفتی ستون فقرات و پشت خود احساس درد در این دو ناحیه داشته باشید.با انجام مکرر حرکات 

یوگا

 این مشکل برطرف می‌شود.
فواید حرکت: قوی کردن ستون فقرات،کشیدگی در قفسه‌ سینه و شش‌ها،شانه‌ها و ماهیچه‌های شکمی،سفت کردن باسن،تحریک ارگان‌های شکمی،کمک به از بین بردن خستگی و استرس، باز کردن قلب و شش‌ها، تسکین عصب سیاتیک، درمان آسم.


ارسال شده در : پنج شنبه 2 مرداد 1393 ا 12:19
نویسنده :علی آرمین

چربی های شکمتان را از بین ببرید

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت ورزش بانوان- چربی های شکمتان را از بین ببرید

شکم, کوچک کردن شکم, آب کردن چربی شکم

 

چربی های شکمتان را از بین ببرید

 

 


به نظرتان آشنا می آید؟ شـما ورزش می کــنید و تغذیه تان هم درسـت است، امــا سایـز دور کمرتان هیچ تفاوتـی نمــی کند. و متاسفانه بعد از 40 سالگـی، بـایـد خیـلی بیشتـــر کـــار کنید تا بتوانید میان تنه تان را صاف و متناسب کنید. اما با برنامه علمی سه قسمتی ما می توانید در 3 الی 6 هفته شکمتان را صاف تر کرده و چربی های آن را از بین ببرید. تحـقیـقات جدید نشان می دهد که برنامه ای که شامل تمرینات بدنسازی شدید، تمرینات کاردیو/ ایروبیک شدید، و ایجاد تغییرات کوچـک در انتخـاب هـای غـذایی (البـــته نه رژیـم غذایی) باشد،
چربی های شکم را دو برابر برنامه هایی که شامل رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و تمرینات ایروبیک است، از بین می برد. برنامه ما شامل تمرینات موضعی pilate، پیاده روی های خیلی قدرتی، و موادغذایی چربی سوز برای لاغر کردن قسمت میان تنه برای کم کردن احتمال ابتلای شما به دیابت، بیماری های قلبی، و سایر مشکلات و بیماری های خطرناک، می باشد. 

در این 3 هفته باید چربی سوزی و عضله سازی کنید. در 6 هفته، خواهید دید که سانتیمتر ها از دور کمرتان کم می شود و شاید وزنتان هم در این مدت 5 تا 7 کیلو پایین آمد. و با ادامه این برنامه برای 6 ماه خواهید دید که شکمی کاملاً تخت و سفت پیدا می کنید. 

برنامه در یک نگاه 

هفته اول 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 20 دقیقه 

پیاده روی سه مرحله ای: یک روز، 18 دقیقه 

حرکت های pilate : سه روز، حرکات اولیه و اصلی 

هفته دوم 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 25 دقیقه 

پیاده روی سه مرحله ای : یک روز، 24 دقیقه 

حرکت های pilate : پنج روز، حرکات اولیه و اصلی 

هفته سوم 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 30 دقیقه 

پیاده روی سه مرحله ای: یک روز، 30 دقیقه 

حرکت های pilate : سه روز، حرکات اصلی 

هفته چهارم 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 30 دقیقه 

پیاده روی سه مرحله ای: 2 روز، 18 دقیقه 

حرکت های pilate : پنج روز، حرکات اصلی 

هفته پنجم 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 30 دقیقه + 

پیاده روی سه مرحله ای: 2 روز، 24 دقیقه 

حرکت های pilate : سه روز، حرکات شدیدتر 

هفته ششم (به بعد) 

پیاده روی قدرتی: سه روز، 30 دقیقه + 

پیاده روی سه مرحله ای:2 روز، 30 دقیقه + 

حرکت های pilate : پنج روز، حرکات شدیدتر 

5 نکته ساده، 7 روز در هفته: تغییرات ساده ای در انتخاب های غذاییتان انجام دهید تا بدون احساس گرسنگی چربی های شکمتان سریعتر از بین برود. 


پیاده روی های قدرتی 

توانایی کالری سوزی بدنتان و جمع شدن سلول های چربیتان را ارتقاء دهید. با بیست دقیقه شروع کنید اما اگر توانایی بیشتر از این را دارید، با هر مدت زمان که راحتید شروع کنید. مهم این است که با تمرکز راه بروید، و برای کالری سوزی بیشتر، دست ها و کلیه عضلات بدن را منقبض کنید. 

قدم هایتان را بلند بردارید. ابتدا روی پاشنه رفته، بعد کف پا و بعد روی پنجه. تنفستان باید منظم و کنترل شده باشد. سرعت راه رفتنتان هم باید تا حدی باشد که دنبال کردن یک مکالمه برایتان دشوار باشد. 

سرعت پیاده رویتان را با توانایی و آمادگی جسمانی خود کنترل کنید. برای شدیدتر کردن تمرینتان می توانید پله نوردی کنید یا اگر پیاده روی را روی تردمیل انجام میدهید، شیب آن را افزایش دهید. 

پیاده روی سه مرحله ای 

این سه مرحله باعث می شود برای مدت زمان طولانی تری کالری بیشتری بسوزانید. 

گرم کردن، 3 دقیقه: با سرعت ملایم شروع کنید به حدی که بتوانید به راحتی آواز بخوانید. 

مرحله 1، 2 دقیقه: به راحتی اما با تمرکز قدم بزنید. سرعتتان نباید آنقدر زیاد باشد که نتوانید به مکالمه تان ادامه هید. 

مرحله 2، 2 دقیقه: با بالا رفتن از پله یا افزودن شیب تردمیل، ضربان قلبتان را بالا ببرید. 

مرحله 3، 2 دقیقه: شیب را کمی بیشتر کرده یا سرعتتان را افزایش دهید. 

سرد کردن، 3 دقیقه: آرام قدم بردارید به حدی که بتوانید حین راه رفتن به راحتی آواز بخوانید. 

هفته 1 و 4: هر مرحله را دو بار تکرار کنید. 

هفته 2 و 5: هر مرحله را 3 بار تکرار کنید. 

هفته 3 و 6: هر مرحله را 4 بار تکرار کنید. 


6 حرکت pilate قدرتی 

این 6 حرکت تمرینی علیرغم سادگی بسیار قدرتی و شدید هستند. دقت و تمرکز نقش بسیار مهمی دارد، پس آرام شروع کنید. ابتدا حرکات اصلی را امتحان کنید، اگر برایتان شدید بود، با انواع ساده تر شروع کنید و حول و حوش هفته سوم کمی شدت تمریناتتان را بالا ببرید. 

در مقایسه به حرکات درازنشست، حرکات pilate فشار بیشتری روی عضلات شکم وارد می کند. برای سریعتر و شدتی کردن تمرینات، توصیه می کنیم که حرکات را با کش ورزشی انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که افزودن مقاومت بیشتر به حرکات بدنسازی، فواید آن را سه برابر می کند. 

1. قیچی 

(روی شکم، عضلات چهارسر زانو، عضلات پشت پا، عضلات جلوبازو و سرشانه کار میکند) 

حرکت اصلی: در حالت نشسته، کش را دور مچ پای چپ ببندید، و سر دیگر را با دست بگیرید. به پشت روی زمین بخوابید، پاها کاملاً باز و کشیده باشد. سر، گردن و شانه ها را به سمت بالا خم کنید و شکمتان را خیلی خوب تو بکشید. با قرار دادن بازوها روی زمین،آرنج ها را خم کنید و مچ ها را به سمت سینه بکشانید. پای چپ را صاف بالا ببرید. حرکت را سریع و کاملاً تمرکزی انجام دهید. نفس را داخل ریه کرده و پای چپ را دوباره به سمت زمین برگردانید تا جایی که فقط چند سانتیمتر با زمین فاصله داشته باشد. حرکت را 8 بار تکرار کنید. کش را باز کرده و دور پای راست ببندید و همین حرکت را تکرار کنید. 



ارسال شده در : سه شنبه 20 تير 1393 ا 23:57
نویسنده :علی آرمین
محمد ابراهیمی در رقابت های جوانان جهان شرکت می کند
با اعلام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران کشتی گیر کردستانی به رقابت های قهرمانی جهان به کرواسی اعزام می شود.
محمد ابراهیمی در رقابت های جوانان جهان شرکت می کند

 به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، رقابت های کشتی جوانان قهرمانی جهان روزهای 12 تا 20 مردادماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار می شود.

 

محمد ابراهیمی کشتی گیر جوان کردستانی این بار نیز با اعلام کمیته فنی نماینده شایسته وزن 96 کیلوگرم کشورمان در مسابقات جهانی خواهد بود.
 
ابراهیمی طی روزهای 15 و 16 خردادماه سال جاری در رقابت های کشتی فرنگی جوانان آسیا در کشور مغولستان موفق شد با شایستگی تمام مدال طلای وزن 96 کیلو گرم را به خود اختصاص دهد.
 
این قهرمان کردستانی برای بالا بردن سطح آمادگی همراه با تیم منتخب کشتی فرنگی جوانان برای حضور در رقابت های بین المللی واختانگادزه با شش کشتی گیر در اوزان 60 ، 66 ، 74 ، 84 و 96 کیلوگرم ، طی روزهای 12 لغایت 15 تیرماه عازم گرجستان می شود.

 تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی بهرقابت های کشتی جوانان قهرمانی جهان به سرمربیگری عبدالله چمن گلی از کردستان شرکت خواهد کرد.



ارسال شده در : شنبه 20 تير 1393 ا 22:31
نویسنده :علی آرمین

مرحله اول کشتی آزاد جایزه بزرگ باشگاه های کشور- قزوین

گاز مازندران قهرمان مرحله اول کشتی آزاد جایزه بزرگ باشگاه های کشور شد

پرشین مازندران و صنایع غذایی سحر همدان دوم و سوم شدند

 

 تیم گازمازندران با پیروزی مقابل پرشین مازندران به عنوان نخست مرحله نخست رقابت های جایزه بزرگ باشگاه های کشور در قزوین دست یافت .

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در دیدار فینال این رقابت ها تیم گاز با امتیاز مثبت 20 – 13 تیم پرشین مازندران را شکست داد و قهرمان شد.

رده بندی تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:
1- گاز مازندران 2- پرشین مازندران 3- صنایع غذایی سحر همدان 4- بیمه رازی دانسفهان 5- گروه ساختمانی کفایتی مشهد 6- شورای شهر و شهرداری کرج 7- توفیق جهانبخت تهران

نتیجه انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است:

دیدار فینال: گاز مازندران 20 – پرشین مازندران 13

57 کیلوگرم: یونس سرمستی 3- رضا اطری 2 (امتیاز مثبت 3- 1)
61 کیلوگرم: مصطفی آقاجانی 14- آرش دنگسرکی 8 (امتیاز مثبت 3- 1)
65 کیلوگرم: صائب کلانتری 10- محمد یوسفی صفر (امتیاز مثبت 4- صفر)
70 کیلوگرم: مسعود کمروند 5- سعید داداش پور 2 (امتیاز مثبت 3- 1)
74 کیلوگرم: علیرضا قاسمی 1- ایمان محمدیان 2 (امتیاز مثبت 1- 3)
86 کیلوگرم: احسان امینی 9- جواد ابراهیمی 5 (امتیاز مثبت 3- 1)
97 کیلوگرم: عباس طحان 4- اباذر اسلامی یک (امتیاز مثبت 3- 1)
125 کیلوگرم: جعفر شمس ناتری حاضر نشد- عبداله قمی (امتیاز مثبت صفر- 5)
جمع امتیاز مثبت: 20- 13

برد انفرادی: 6- 2



ارسال شده در : جمعه 7 تير 1393 ا 23:24
نویسنده :علی آرمین

قهرماني کشتی آزاد سال 2014 جوانان آسیا- مغولستان

 

وزن کشی اوزان 50 و 120 کیلوگرم انجام شد

 

آزادكاران جوان كشورمان از صبح فردا شنبه به روي تشك مي روند

 

رقابت هاي 6 وزن دوم روز يكشنبه برگزار خواهد شد

وزن کشی اوزان 50 و 120 کیلوگرم رقابت های قهرماني کشتی آزاد سال 2014 جوانان آسیا عصر امروز در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد و نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، وضعيت جدول نمايندگان ايران به شرح زير است:

در وزن 50 کیلوگرم که 10 کشتی گیر حضور دارند صابر خانجانی در دور نخست به مصاف یریسکلدی باسیلبکوف از قرقیزستان می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده کشتی گیران ژاپن و کره شمالی رو به رو می‌شود.

در وزن 120 کیلوگرم، رامین طاهری در دور نخست با ژیانگ تائو از چین کشتی می گیرد و در صورت پیروزی در مرحله نیمه نهایی به مصاف مونخباتار انخاتور از مغولستان می‌رود در این وزن 7 کشتی گیر حضور دارند.

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از فردا (شنبه) و با برگزاری مسابقات اوزان 50 و 120 کیلوگرم آغاز می‌شود، رقابت های اوزان 55 تا 96 کیلوگرم (شش وزن) نیز روز یکشنبه برگزار خواهد شد.



ارسال شده در : جمعه 7 تير 1393 ا 22:12
نویسنده :علی آرمین
محمد ابراهیمی جوان طلائی کشتی فرنگی آسیا
کشتی گیر کردستانی در رقابت های کشتی قهرمانی جوانان آسیا در مغولستان صاحب گردن آویز طلا شد.
محمد ابراهیمی جوان طلائی کشتی فرنگی آسیا

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در صبح روز نخست رقابت های کشتی قهرمانی آسیا در شهر اولان باتور مغولستان صاحب شش فینالیست شد.

براساس این گزارش از شش فینالیست راه یافته تیم ملی کشورمان کشتی گیران پنج وزن 60 ، 66 ، 74 ، 84 و 96 کیلوگرم مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی جوانان آسیا را برگردن آویختند و کشتی گیر وزن 55 کیلو گرم نیز به مدال نقره دست یافت.
 
محمد ابراهیمی کشتی گیر فرنگی کار کردستانی در دور اول با قرعه استراحت رو برو شد و در دور دوم توانست با یک نتیجه قابل قبول کشتی گیر مغولستان را 8 بر صفر شکست دهد و به مرحله نیمه نهائی این رقابت ها راه یافت.
 
کشتی گیر جوان کردستانی در مرحله نیمه نهائی در مقابل کشتی گیری از کشور کره جنوبی قرار گرفت و موفق شد با ضربه فنی کیونگ کیم را شکست دهد و به دیدار نهائی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا صعود کرد.
 
محمد ابراهیمی در فینال این مسابقات با علیم خان سیزدیکوف کشتی گیری از کشور قزاقستان سر شاخ شد و توانست  7 بر 4 حریف را غلبه کند و پنجمین طلائی آوردگاه رقابت های کشتی قهرمانی جوانان آسیا در مغولستان برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با کسب 5 مدال طلا و یک نقره با اختلاف زیاد نسبت به کشورهای شرکت کننده در صدر جدول این رقابت ها قرار دارد.
 
همچنین کشتی گیران اوزان 50 و 120 کیلوگرم روز جمعه 16 خردادماه بر روی تشک خواهند رفت.
 
گفتنی است عبدلله چمن گلی قهرمان اسق آسیا از کردستان و حسن بابک به عنوان سرمربی و مدیر فنی ، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور را در رقابت های قهرمانی آسیا همراهی می کنند.




تعداد کل صفحات : 12



درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 137
بازدید ماه : 131
بازدید کل : 14751
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content