کشتی کامیاران
Hell In A Cell 2014
Night Of Champions 2014



( تاریخ برگزاری :26 اکتبر ( 5 آبان
: مسابقات ثبت شده
John Cena --- Dean Ambrose
Seth rollins --- Cena VS Ambrose Winner
: مسابقات احتمالی
Aj Lee --- Brie Bella
Rusev --- Shamus
Goldust & Stardust --- Usos
Hell In A Cell 2014 Timer :


John Cena --- Brock Lesnar
Seth Rolins --- Roman Reigns
Shamus --- Cesaro
Dust Brothers --- Usos
The Miz --- Dolph Zigler
Rusev --- Mark Henry
صفحه اصلی عناوین مطالب آر اس اس آرشیو تماس با ما پروفایل طراح قالب
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کشتی کامیاران و آدرس koshti.kamyaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قهرمانان فعلی




World Heavyweight Champion
Brock Lesnar




Intercontinental Champion
Dolph Zigler





United States Champion
Shamus






Tag Team Champions
Dust Brothers





WWE Divas Champion
Aj LEE


ارسال شده در : چهار شنبه 21 خرداد 1393 ا 11:36
نویسنده :علی آرمین

ركورد الكساندر كارلين شكسته شد/ يوشيداي ژاپني، پرافتخارترين كشتي‌گير تاريخ شد

saori-fccc12c71bed6aaea2f1b85e46a0bd20.jpg

كشتي گير زن ژاپني از ركورد 12 مدال طلاي جهان و المپيك الكساندر كارلين گذشت.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در جريان رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني زنان جهان، سائوري يوشيدا از ژاپن موفق شد نهمين مدال طلاي جهاني خود در وزن 55 كيلوگرم را بر گردن بياويزد. اين سيزدهمين مدال طلاي جهان و المپيك يوشيدا به حساب مي‌آيد تا از ركورد تاريخي 12 مدال طلاي جهان و المپيك الكساندر كارلين كشتي‌گير افسانه‌اي روسيه عبور كند.

 

يوشيدا از سال 1998 كشتي را از رده نوجوانان شروع كرد و تا به حال هيچ شكستي در مسابقات المپيك، جهاني، قاره اي و بازيهاي آسيايي جلوي نام او ثبت نشده است تا عملكردي جاودانه از اين ژاپني 30 ساله به جا بماند و عنوان پرافتخارترين كشتي گير تاريخ جهان را به خود اختصاص دهد.



ارسال شده در : چهار شنبه 21 خرداد 1393 ا 11:31
نویسنده :علی آرمین

یوشیدای ژاپنی با کسب 13 مدال طلای جهان و المپیک رکورد الکساندر کارلین فرنگی کار برتر روس را شکست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از سایت فیلا، در جريان رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني زنان جهان، سائوري يوشيدا از ژاپن موفق شد دهمین مدال طلاي جهاني خود در وزن 55 كيلوگرم را بر گردن بياويزد. اين سیزدهمین مدال طلاي جهان و المپيك يوشيدا به حساب مي‌آيد تا از ركورد تاريخي 12 مدال طلاي جهان و المپيك الكساندر كارلين كشتي‌گير افسانه‌اي روسيه عبور كند.

يوشيدا از سال 1998 كشتي را از رده نوجوانان شروع كرد و تا به حال هيچ شكستي در مسابقات المپيك، جهاني، قاره اي و بازيهاي آسيايي جلوي نام او ثبت نشده است تا عملكردي جاودانه از اين ژاپني 30 ساله به جا بماند و عنوان پرافتخارترين كشتي گير تاريخ جهان را متعلق به خود سازد.

گفتنی است که الکساندر کارلین روس 9 طلای جهان و 3 مدال طلا و یک مدال نقره المپیک را در کارنامه خود دارد و اما یوشیدا 10 مدال طلای جهان و 3 مدال طلای المپیک کسب کرده است.



ارسال شده در : جمعه 16 خرداد 1393 ا 21:58
نویسنده :علی آرمین

به منظور بررسی و رفع مشکلات ورزش در شهرستان کامیاران

  

گردهمائی هیات های ورزشی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان ، نماینده مردم شهرستان های سنندج ، کامیاران و دیواندره برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران، این نشست که در روز 13 خرداد ماه با حضور حامد جولائی ، سالار مرادی ، کریم پیری ، رضاباجلانی و کلیه روسا و نواب رئیسان هیات های ورزشی و مدیران سازمان های مردم نهاد کامیاران در محل فرمانداری این شهرستان برگزارگردید.

 در ابتدای این گردهمائی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران به ارائه فعالیت های انجام شده پرداخت و گفت: شهرستان کامیاران با 27 هیات ورزشی و 15 هیات ورزشی بانوان در رشته های مختلف مشغول به فعالیت است.

 رضا باجلانی در ادامه حضور و شرکت ورزشکاران در رقابت های و رویداد های مهم را عنوان کرد و به میزبانی جشنواره بومی محلی پالنگان ، مسابقات لیگ دوم فوتسال بانوان کشور و رقابت های دو همگانی پیشکسوتان انتخابی استان اشاره کرد.

 وی موفقیت ها ، عناوین کسب شده ورزشکاران در رقابت های کشوری و حضور در اردهای تیم ملی را ثمره تلاش شبانه روزی هیات های ورزشی و مجموعه اداره ورزش و جوانان شهرستان دانست.

 باجلانی افزود: اداره ورزش وجوانان شهرستان کامیاران با توجه به فرا رسیدن هفته جوان اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار نمود تا اعضای ستاد بتوانند با برنامه ریزی در این هفته در حوزه های فرهنگی ، علمی ، آموزشی و ورزشی فعالیت کنند.

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران در پایان مشکلاتی همچون کمبود نیروی انسانی و اعتبارات هیات های ورزشی ، عدم وجود اسپانسر ، خوابگاه ، استخر ، خانه های تخصصی و کمبود اعتبارات بخش عمرانی را اعلام کرد.

 

رسیدن به نتیجه دلخواه نیازمند امکانات مطلوب و بیشتر است

 

سرپرست فرمانداری کامیاران در این جلسه با اشاره به فعالیت بیش از 2500نفر در رشته های مختلف ورزشی واستعدادهای فراوان در این شهرستان رسیدن به نتیجه دلخواه را نیازمند امکانات مطلوب وبیشتر دانست وبر توسعه وارتقاء سطح این امکانات تاکید کرد.

 کریم پیری گفت : انتظارات ورزشکاران و جمعیت جوان انتظار بجایی است وبایستی با در اولویت قراردادن فعالیتهای ورزشی وفرهنگی پاسخگوی نیازها ودغدغه های آنان بود.

 وی افزود هرچند نسبت به گذشته زیرساخت های خوبی در شهرستان فراهم شده اما کمبود اعتبارات ومشکلات مالی چند سال اخیر محدودیت هایی ایجاد کرده که انتظار می رود با تدبیروهمراهی نمایندگان محترم ، مسئولان امر واستفاده از ظرفیت های مردمی بتوان بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه ورزش را مرتفع ودرجهت حمایت از ورزشکاران گام های اساسی برداشت.

 پیری موفقیت ورزشکاران را مایه دلگرمی دانست واظهار داشت به منظور تداوم موفقیت ورزشکاران و توسعه فعالیتهای ورزشی  درصدد خواهیم بود با تداوم جلسات وبرنامه ریزی لازم مشکلات سطح شهرستان را با همکاری مسئولان حل وبخشی را که نیاز به پیگیری داشته باشد از مراجع مربوطه پیگیری نماییم.

 سرپرست فرمانداری کامیاران درخاتمه اظهار امیدواری کرد باتوجه به بهبود تخصیص اعتبارات درسال جاری نیازهای این حوزه مهم به بهترین صورت برآورده شود.

 

 توجه به ورزش شهرستان ها در اولویت برنامه هاست

 در ادامه گردهمائی هیات های ورزشی شهرستان کامیاران ، حامد جولائی مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد که توجه به هیات های ورزشی و قهرمانان در اولویت و برنامه های کاری ما قرار دارد.

 وی در پاسخ به سوال تعدادی از هیات های ورزشی نسبت به بالا بودن شهریه سالن های ورزشی گفت: کلیه مسئولین ورزشی و روسای هیات ها در بین خانواده ها نسبت درست هزینه کردن در بخش ورزش فرهنگ سازی کنند ، چون پرداخت شهریه سالنهای ورزشی در قبال هزینه های آموزش و پرورش و دیگر کلاس های آموزشی فابل مقایسه نیست.

 جولائی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر خانواده ها با ورزش بیگانه هستند و نباید شرایط سخت و دشواری را در ورزش فراهم کنیم.

 وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با یک رویکرد جدید در تقسیم و توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان های تابعه استان اعمال می کند.

 جولائی تصریح کرد: اعتبارات ورزشی کل استان در اواخر سال مالی 92 حدود 800 میلیون ریال بوده است که سهم هیات های ورزشی شهرستان کامیاران از این مبلغ 100 میلیون ریال بود.

 وی در ادامه از تخصیص اعتبار عمرانی مصوب سفر مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار داشت که مبلغ 55 میلیارد ریال جهت ساخت پروژهای ورزشی استان اختصاص داده شده که مبلغ 2000 میلیون ریال برای تکمیل و راه اندازی سالن سقف کوتاه شهرستان کامیاران در نظر گرفته شده است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در بحث واگذاری اماکن ورزشی گفت: سیاست مجموعه استان این است که برای توجه و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی هیات های ورزشی در اولویت واگذاری می باشند.

 حامد جولائی در ادامه اجرای ساماندهی ورزش استان را در دستور کار خود عنوان کرد و افزود:شهرستان ها می توانند با تشکیل یک شورا در خصوص شرکت یک هیات در مزایده اماکن ورزشی برنامه ریزی شود و درآمد و سودآوری آن با نظارت اداره ورزش و جوانان شهرستان در بین چند هیات جهت امورات خود تقسیم گردد.

 وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران یک قطب در رشته های دوومیدانی و وزنه برداری در استان به شمار می رود و ادامه داد که وجود چنین استعدادها و پتانسیل هایی ، می توان با برنامه ریزی های درست در رشته های دیگر نیز موفق باشیم.

 در پایان مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در جهت کمک به هیات های ورزشی مبلغ 50 میلیون ریال به 27 هیات و مبلغ 50 میلیون ریال به تیم فوتسال بانوان کامیاران که به رقابت های لیگ دسته دوم صعود کردند و همچنین مبلغ 20 میلیون ریال جداگانه به هیات های کوهنوردی و سایت پروازی گاوشان اهداء کردند.

 

 برای رفع مشکلات به مدیرکل ورزش و جوانان استان کمک خواهیم کرد

 سالار مرادی نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در این گردهمائی از حمایت و پشتیبانی خود از مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس شهرستان خبرداد و گفت: برای رفع مشکلات موجود در ورزش استان و شهرستان ها این حمایت صورت خواهد گرفت.

 وی در ادامه افزود: تغییرات در شهرستان در بخش ورزش محسوس بوده و بیشتر سعی بر آن داریم از نیروهای بومی در جهت ارتقاء استفاده نمائیم.

 مرادی اظهارداشت: ملاک و معیار در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران در بخش های مختلف ، شایستگی و توانائی و بومی بودن آن است.

نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث جذب اعتبارات ورزشی در چند ماه گذشته با وزیر و معاونین وزارت ورزش و جوانان ارتباط برقرار کردیم و توانستیم مبالغی در جهت کمک به ورزش شهرستان جذب کنیم.

 وی با بیان اینکه رایزنی ها و ارتباطات صورت گرفته با مقامات عالی رتبه وزارت ورزش و جوانان توانستیم در سال جاری اعتبارات قابل توجهی برای ادامه ساخت استخر شنا ، زورخانه پهلوانی و سالن 1200 نفره کامیاران تزریق کنیم.

 سالار مرادی تصریح کرد: توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی باید بصورت عادلانه در بین هیات ها تقسیم گردد تا به یک رضایت جمعی برسیم.

 وی در ادامه توجه و ارزش نهادن به سازمان های مردم را مهم دانستند و گفت باید سمن ها را فعال کنیم تا مشکلات مردم به دست خود مردم حل و فصل شود.

مرادی افزود: سازمان های مردم نهاد در کنار دستگاه ها و ارگان های دولتی بصورت یک بازوی توانمند ظاهر شوند و به آنها در جهت اجرای برنامه ها ، فکر و ایده بدهند.

نماینده مردم سنندج ، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی مبلغ 150 میلیون ریال به هیات فوتبال و همچنین به 24 هیات ورزشی هر کدام مبلغ 5 میلیون ریال و به هیات ورزشهای همگانی و عشایری و بومی محلی هر کدام 30 میلیون ریال و به سایت پروازی گاوشان و هیات کوهنوردی هرکدام 10 میلیون ریال اهداء کردند.



ارسال شده در : یک شنبه 11 خرداد 1393 ا 20:3
نویسنده :علی آرمین
سامان عزیزی به اردوی تیم ملی فرا خوانده شد
با اعلام فدراسیون و نظر کادر فنی ، کشتی گیر کردستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد.
سامان عزیزی به اردوی تیم ملی فرا خوانده شد

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان ، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان از روز 8 خرداد ماه در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود.

سامان عزیزی کشتی گیر فرنگی کار عنوان داروزن 85 کیلوگرم کردستانی توسط کادر فنی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به این اردو دعوت شد.
 
این کشتی گیر کردستانی در اواخر سال 92 توانست با ارائه یک کشتی قابل قبول در رقابت های بین المللی جام فجر در تهران مدال نقره را به خود اختصاص دهد.

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورتا روز 20 خردادماه سال جاری زیر نظر احد پازاج سرمربی جدید تیم ملی به تمربن خواهند پرداخت.

 



ارسال شده در : یک شنبه 18 ارديبهشت 1393 ا 22:14
نویسنده :علی آرمین

نوجوانان ایران با کسب 6 مدال نقره و 5 برنز به کار خود پایان دادند

هیچ کدام از نفرات اعزامی موفق به کسب مدال طلا نشدند که باید مورد بررسی قرار گیرد

از این تعداد 5 مدال نقره و یک برنز سهم کشتی فرنگی است

و حاصل کار کشتی گیران آزاد نیز یک مدال نقره و 3 برنز بود

در پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان پیروزی که در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شد، نمایندگان ایران بدون دستیابی به مدال طلا، صاحب 6 مدال نقره و 5 برنز شدند.

به گزارش سایت اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در این رقابت ها فرنگی کاران صاحب 5 مدال نقره و 2 مدال برنز و آزادکاران صاحب یک مدال نقره و 3 مدال برنز شدند که به نظر می رسد، عملکرد نفرات اعزامی و عدم کسب مدال طلا از سوی هر 2 تیم باید به دقت از سوی فنی ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

تیم های منتخب کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان ایران در آخرین روز رقابت های بین المللی کشتی نوجوانان جام پیروزی در ترکیه، چهار مدال کسب کردند که  ارسلان تاتاری، هاشم محمودی، محمدرضا آقانیا و علی خلیل زاده دو مدال نقره و دو برنز برای کشورمان کسب کردند.

در سومین و آخرین روز رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان جام پیروزی که با شرکت تیم های 12 کشور از جمله ایران در شهر آنتالیای ترکیه برگزار شد، عصر امروز (یکشنبه) ارسلان تاتاری کشتی گیر وزن 85 کیلوگرم تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان در دیدار پایانی مغلوب کشتی گیر روسیه شد و از دست یافتن به مدال طلا بازماند.

در رقابت های کشتی فرنگی و در وزن 63 کیلوگرم، هاشم محمودی در دیدار پایانی برابر کشتی گیر ترکیه شکست خورد و به مدال نقره قناعت کرد، محمدرضا آقانیا و علی خلیل زاده کشتی گیران وزن های 50 و 85 کیلوگرم تیم منتخب کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان نیز به مدال برنز رسیدند.

پیش از این، نعیم حسن زاده آزادکار وزن ۱۰۰ کیلوگرم مدال  برنز، احمد بذری در وزن ۶۹ کیلوگرم، نقره و  در وزن ۴۲ کیلوگرم علیرضا گودرزی مدال برنز در روزهای گذشته در رشته کشتی آزاد در این رقابت ها صاحب مدال شدند.

در کشتی فرنگی نیز، پویا ناصر پور در وزن ۴۶ کیلوگرم فرنگی نقره، در وزن ۵۸ کیلوگرم کرامت عبدولی نقره، در وزن ۴۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری مدال برنز، امین قلاوند فرنگی کار وزن ۵۴کیلوگرم مدال نقره کسب کرده بودند.



ارسال شده در : پنج شنبه 18 فروردين 1393 ا 22:34
نویسنده :علی آرمین

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که کنار غذا از آن استفاده می کنیم ماست است. این خوراکی معمولا می تواند در کنار هر غذایی سرو شود و سرشار از خواص مختلف است.


البته عده ای از آن به عنوان خوراکی بیحال صحبت می کنند و چیزی جز سستی را در آن نمی بینند ولی این افراد کاملا در اشتباه هستند چرا که ماست خواصی دارد که  نادیده گرفتن آن برای بدن مشکل ساز می شود.

1- ماست یکی از خوراکی های است که در عین بی رمق بودن ظاهرش برای افزایش انرژی بسیار عالیست. راحت هضم می شود و می تواند بیماری های مختلف بدن از جمله بیماری های عفونی را از بین ببرد.

2- ماست به دلیل داشتن فسفر برای تقویت حافظه مفید است همچنین با توجه به اینکه از کلسیم زیادی نیز برخوردار است می تواند استخوان های شما را سفت و محکم کند. این خوراکی همیشه به سالخورده ها توصیه شده است تا بدنی سالم و سرحال داشته باشند.

3- ماست به روده ها کمک می کند تا به حالت عادی خودشان بازگردند. همچنین باکتری های مضری که درون روده دیده می شود را از بین می برد و هضم غذا را برای انسان آسان تر می کند. ماست همچنین می تواند سموم بدن را از این طریق به راحتی دفع کند.

4- باکتری های ماست بسیاری از ویتامین های گروه ب را دارا می باشند و به خون می فرستد. هرچه ماست ترش تر باشد سردی آن نیز بیشتر است. ماست ترش برای درمان برحی بیماری ها مانند اسهال از ماست شیرین بهتر است. همچنین بیشتر سعی کنید از ماست کم چرب استفاده کنید تا فواید بیشتری داشته باشد.

5- شسشوی سر با ماست می تواند موها را تقویت کرده و ریزش آن ها را کم می کند مالیدن ماست به دست و صورت نیز سبب نرمی و لطافت پوست می شود و از بیماری های پوستی به خصوص جوش های متفاوت جلوگیری می کند.



ارسال شده در : شنبه 12 فروردين 1393 ا 12:47
نویسنده :علی آرمین

3 کشتي گير فرنگي کار کردستاني به اردوي تيم ملي فرا خوانده شدند

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان : مرحله جديد اردوي تدارکاتي تيم ملي كشتي فرنگي رده سني جوانان ، طي روزهاي 11 تا 20 اسفندماه جاري در خانه كشتي شماره 2 تهران برگزار مي‌شود.

بر اين اساس از سوي " عبدالله چمن گلي " سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي جوانان در وزن 60 کيلوگرم " پيام رحيمي " ، در وزن 84 کيلوگرم " ادريس ابراهيمي " و در وزن 96 کيلوگرم " محمد ابراهيمي " ، فرنگي کاران جوان کردستاني به اين مرحله از اردوي آماده سازي دعوت شده اند .

بدون تصویر


ارسال شده در : شنبه 12 فروردين 1393 ا 12:45
نویسنده :علی آرمین

به مسابقات جايزه بزرگ فيلا در مجارستان اعزام شد

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان : مرحله دوم رقابت هاي کشتي فرنگي جايزه بزرگ فيلا ، با حضور تيم منتخب کشتي فرنگي ايران ، طي روزهاي 10 و 11 اسفندماه در شهر زومباتلي در کشور مجارستان برگزار مي‌شود .

در اين مسابقات " سامان عزيزي " کشتي گير ملي پوش و عنوان دار کردستاني در وزن 85 کيلوگرم به اين رقابت ها اعزام مي شود .

گفتني است تيم 12 نفره منتخب کشتي فرنگي کشورمان در 8 وزن و با سرمربيگري خليل رشيد محمد زاده در اين مسابقات حضور مي يابد.

 بدون تصویر

 



ارسال شده در : چهار شنبه 24 اسفند 1392 ا 2:12
نویسنده :علی آرمین

شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایع

بعضی عادت دارند با فشار به انگشتان دست، حرکات سریع گردن یا فشار پا بر روی ستون فقرات کمری، این صداها را ایجاد کنند. در یک تقسیم بندی ساده می توان این صداها را به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته صداهای حاصل از حرکات مفصلی و دسته دیگر صدای حاصل از قولنج کردن مفاصل است که طی یک فشار شدید در انتهای دامنه حرکتی ایجاد می شود.

شکستن قولنجآنچه امروز به‌ عنوان قولنج می ‌شناسیم، بیشتر از آن که نام بیماری خاصی باشد، یک شکایت مبهم است. قدیم‌ ترها به درد و کشیدگی در هر قسمت از بدن قولنج می ‌گفتند، اما چیزی که امروزه بیشتر به کار می‌ رود "قولنج عضلانی" استالبته قولنج عضلانی هم نشانه یک بیماری خاص نیست، طوری که گاهی علت آن گرفتگی و اسپاسم ناگهانی و دردناک گروهی از عضلات بدن است. عضلاتی که بیشتر دچار این حالت می ‌شوند، عضلات اطراف ستون مهره ‌ها و عضلات گردن هستند. در این حالت عضله نسبت به لمس دردناک و حساس می‌ شود و به همین خاطر فرد نمی ‌تواند مثل قبل، بدن خود را حرکت دهد.

تقریبا همه آدم ‌ها در طول زندگی خود گرفتگی عضلانی را تجربه می ‌کنند. اسپاسم ‌های عضلانی می‌ توانند به علت : کم‌ آبی پس از انجام ورزش ‌های سنگین، استفاده زیاد و طولانی مدت از عضلات، آسیب‌ های جسمی و همچنین کمبود بعضی مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم رخ دهند. علاوه بر این، اسپاسم عضلانی می‌ تواند نشانه ‌ای از یک بیماری اعصاب و روان باشد، مخصوصا اگر به طور متناوب و در شرایط خاص تکرار شود. هر چند اسپاسم عضلانی در اغلب اوقات ناشی از علل چندان خطرناکی نیست، اما در صورت تکرار باید وجود آسیب ‌های مغزی، فشار روی نخاع در ستون فقرات و حتی بیماری‌ هایی چون ام.‌اس را از نظر دور نداشت.

این صدا از کجا می ‌آید؟

تمام آنچه ما از قولنج می شناسیم، به گرفتگی‌ های عضلانی ختم نمی ‌شود.در حقیقت بیشتر اوقات، قولنج را با صدای شکستن قولنج می‌ شناسیم، اما این صدا از کجا می‌ آید؟ و چرا ما از شنیدن آن احساس لذت و راحتی می ‌کنیم؟   اولین بار در سال ۱۹۷۱ دو دانشمند آلمانی، پس از وارد آوردن یک نیروی کششی به مفصل بین انگشت و کف دست، تشکیل‌ حباب ‌های گازی را در مفصل اثبات کردند.مفاصل بدن ما به وسیله یک بافت پوششی احاطه شده اند که به آن کپسول مفصلی می ‌گوییم.

در داخل این کپسول، مایعی وجود دارد که با ایجاد حالت لغزندگی، باعث حرکت آسان ‌تر استخوان ‌ها در کنار هم می ‌شود.   مواد معدنی و گازهای گوناگونی در این مایع محلول‌ هستند. حرکات مفصلی در طی فعالیت ‌‌های معمول بدنی، موجب افزایش حجم مفصل و کاهش فشار مایع مفصلی می ‌شود. کاهش فشار باعث یک حالت مکش در داخل فضای مفصل شده و گاز‌های محلول در مایع به صورت حباب درمی ‌آیند.ایجاد این حباب‌ ها باعث تحریک گیرنده‌ های عصبی داخل مفصل می ‌شود و به این ترتیب، مغز از ایجاد یک حالت غیرطبیعی در مفصل اطلاع پیدا می ‌کند.  

حال می‌ توان فهمید که چرا ما پس از مدتی فعالیت، دوست داریم قولنج مفاصل خود را بشکنیم. در حقیقت ما به طور ناخودآگاه تلاش می‌ کنیم پیام ناراحت‌ کننده ‌ای را که از مفاصل‌ به مغزمان فرستاده شده است، رفع کنیم. به این ترتیب با کشش مفاصل خود در حداکثر دامنه حرکت آن ها (شکستن قولنج) سعی می‌ کنیم که این حباب‌ گازی را بترکانیم و وقتی حباب گازی ترکید، همان صدای معروف و خوشایند شنیده می ‌شود.

به خاطر فرآیند تشکیل حباب است که پس از شکستن قولنج و یا همان ترکاندن حباب، تا مدتی با هر حرکتی هم، هیچ صدایی از مفصل ما بیرون نمی ‌آید، چون تشکیل دوباره حباب نیازمند گذشت زمان است. و اما ماجرا برای برخی افراد به همین جا ختم نمی ‌شود. آرام آرام با تکرار این کار، برخی از ما نه به خاطر روان ‌تر شدن حرکت مفصل‌ های خود، بلکه تنها برای لذت بردن از صدای شکستن، به جان مفاصل خود می ‌افتیم، طوری که تا صدای جدیدی از مفاصل خود نشنویم، دست ‌بردار نیستیم.



ارسال شده در : شنبه 17 اسفند 1392 ا 12:41
نویسنده :علی آرمین

کشتي گيران فرنگي کار کردستاني صاحب يک مدال نقره و يک برنز شدند

کشتي گيران فرنگي کار کردستاني در رقابت هاي انتخابي تيم ملي بزرگسالان يک مدال نقره و يک برنز را بدست آوردند.

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان کردستان ، مرحله اول رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان با حضور 115  کشتي گير از 14 استان در 6 دور و با انجام 135 کشتي به مدت دو روز برگزار شد.

درپايان اين رقابت ها در وزن 75 کيلو گرم  سيروان فقيه سليماني  بعد از کشتي گير تهراني در جايگاه دوم ايستاد و ديگر کشتي گير فرنگي کار کردستاني فواد کريمي در همين وزن مقام سوم را به خود اختصاص داد.

روح الله عزيزخاني کشتي گير وزن  98 کيلو گرم  نيز به  مقام پنجم  دست پيدا کرد.

گفتني است رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان طي روزهاي 15 و 16 اسفندماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار گرديد.

بدون تصویر
 


ارسال شده در : شنبه 10 اسفند 1392 ا 10:27
نویسنده :علی آرمین

 

حاج خليفه صابر نيلوفري از پيشکسوتان ورزش هاي باستاني و از چهره هاي متبحر و سرشناس در طب سنتي در منطقه، دارفاني را وداع گفت.

، وي مـتـولـد 1304 از اهالـي مـحـلـه سـرپـه چـه از خاندان حاجي حکيم نيلوفري از مشروطه خواهان نامدار کرد ايـمان و بـسـيار مـشـهـور و مـورد تـوجه مردم بود، که در دوران جواني به تصوف گرايش پيدا کرد و مدارج عالي تصوف را پيمود.

حاج خليفه صابر نيلوفري از سال 1320 به ورزش باستاني پرداخته و بنيانگذار ورزش باستاني در سقز و بانه بوده است.

وي در عرصه هاي مختلف ازجمله دستگيري از فقرا و نيازمندان، طب سنتي، ترويج ورزش، اخلاق و جوانمردي، بازسازي مساجد و تکيه ها و... نقش ارزنده اي ايفا مي کرد.

خليفه صابر، 4 بار ازدواج کرده که حاصل آن 7 فرزند (5 پسر و 2 دختر) بوده که 2 تن از پسرانش نيز قبل از اين فوت نموده اند.

گفتني است به همين مناسبت در روز شنبه 26 بهمن ماه در زورخانه شرستان سقز مراسم ختمي با حضور مدير کل ورزش و جوانان کردستان و جامعه  ورزش اين شهرستان برگزلر شد.

بدون تصویر


ارسال شده در : شنبه 10 اسفند 1392 ا 10:21
نویسنده :علی آرمین
 

به گزارش پايگاه خبري اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان : مرحله جديد اردوي تدارکاتي تيم ملي كشتي فرنگي رده سني جوانان ، طي روزهاي 11 تا 20 اسفندماه جاري در خانه كشتي شماره 2 تهران برگزار مي‌شود.

بر اين اساس از سوي " عبدالله چمن گلي " سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي جوانان در وزن 60 کيلوگرم " پيام رحيمي " ، در وزن 84 کيلوگرم " ادريس ابراهيمي " و در وزن 96 کيلوگرم " محمد ابراهيمي " ، فرنگي کاران جوان کردستاني به اين مرحله از اردوي آماده سازي دعوت شده اند .

بدون تصویر


ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:26
نویسنده :علی آرمین

فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید !

 
- فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید !

 فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید

 

فقط 10 قدم تا لاغری فاصله دارید

  همانند ورزش‌های دیگر ‌این ورزش نیز دارای تنوع زیاد در میزان فشار وارده بر بدن است که میزان  سوختن کالری را به شدت تغییر می‌دهد؛

 می‌خواهید لاغر شوید؟ می‌دانید که باید بروید سراغ حرکات ایروبیک. اما بهترین فعالیت‌هایی که موجب سوختن چربی می‌‌شوند، کدامند؟
 ۱۰ فعالیت زیر را پیشنهاد می‌کنیم. امتحانش ضرر ندارد.
 ۱) بالارفتن از پله یا دورتر پارک کردن ماشین

  این کار نباید تنها حرکت ورزشی شما باشد، اما نتایج آن قطعا مفید خواهد بـود. به جای استفاده از پله برقی یا آسانسور با پای خود از پله بالا بروید. عادت کنید اتومبیل خود را دورتر از محلی که کار دارید پارک کنید تا مجبور شوید بیشتر پیاده‌روی نمایید. سعی کنید بعد از خوردن غذا حداقل به مدت ۱۵ دقیقه راه بروید.‌ این عمل هر روز بر مقدار کالری سوخته شده می‌افزاید.

 ۲) قدم زدن

 شما باید سعی کنید کـه پیاده‌روی خود را به «پیاده‌روی قدرتی» تبدیل کنید. برای سوزاندن واقعی کالری باید میزان فشار را در انجام فعالیت‌ها به مقدار قابل‌توجهی افزایش دهید. ‌این عمل را می‌توان از طریق پیاده‌روی در سربالایی و یا قدم زدن با سرعت‌های متفاوت در دوره‌های زمانی معین انجام داد. ‌این فعالیتی است که در هر زمانی از سال قابل انجام است، حتی زمانی که به مسافرت می‌روید. پس‌این ورزشی برای تمام عمر است. اگر قدم‌های خود را سریع و تند بردارید می‌توانید ظرف نیم ساعت تا ۱۸۰ کالری بسوزانید.

 ۳) کار با دمبل

 ورزش وزنه برداری فقط میزان محدودی کالری را می‌سوزاند امـا هیچ چیزی بهتر از کار با وزنه موجب تقویت بافت‌های عضلانی بدن نمی‌شود و هیچ چیزی بهتر از عضلات قوی باعث سوختن کالری نمی‌شود. در واقـع تقریبا هر نیم کیلو عضله بین ۵۰ تا ۶۰ کالری در روز می‌سوزاند. بنابراین در طول یک سال ۵ کیلوگرم عضله جدید حداقل بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم از وزن کم می‌کند!

 از میان ‌این ۱۰ ورزش موثر برای کاهش چربی، حداقل باید یکی از آنها مورد علاقه شما باشد. سعی کنید یک یا دو دوست که می‌توانند شما را در حفظ انگیزه یاری نمایند، پیدا کنید.
 
 ۴) استفاده از دستگاه ورزشی دوچرخه و دویدن درجا

 دستگاه‌های دویدن درجا هنوز هم بسـیار مـتداول بوده و بهتر از آن دوچرخه درجا نیز فوق‌العاده است. دوچرخه‌های درجا می‌توانند به ‌عنوان تمرین‌دهنده تمامی ‌اعضای بدن مورد استفاده قرار گیرند. ‌این ماشین‌ برای دوندگانی که می‌خواهند از آسیب دیدن مفاصل خود جلوگیری کنند نیز مفید هستند. با آنها می‌توانید ظرف نیم ساعت تا ۳۰۰ کالری بسوزانید.

 ۵) صخره‌نوردی و قایق‌رانی

 دوست دارید در حین ورزش از بالا‌تنه‌ای تنومند نیز برخوردار گردید؟ صخره‌نوردی و قایق‌رانی راه‌حل این مساله است. ‌این دو فعالیت بـه بالاتنه‌ای قوی نیاز داشته و کالری زیادی را می‌سوزانند. یکی را انتخاب کرده و در هر نیم ساعت بین ۳۰۰ تا ۳۸۰ کالری از دست دهید. برای ‌این کار به تجهیزات مخصوص ‌این دو ورزش نیاز خواهید داشت.

 ۶) اسکی

 اسکی یکی از ورزش‌های موثر برای سوزاندن کالری است. ‌این ورزش بالاتنه و پایین‌تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می‌برد. به طور متوسط نیم ساعت آن تا ۳۳۰ کالری می‌سوزاند.

 ۷) کیک بوکسینگ (بوکس همراه با ضربات پا)

 وقتی صحبت از ورزش‌های تقویت نفس می‌شود، کیک بوکسینگ بـه‌صورت بارز مطرح می‌شود. به عنوان یک مزیت مضاعف، بسیاری از کلاس‌های ‌این ورزش شامل تمرینات قدرتی و انعطاف‌پذیری نیز می‌شوند. شما می‌توانید به ازای هر جلسه، بسته به میزان فشردگی تمرین، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید.

 ۸) دوچرخه‌سواری

 این ورزش چه با دستگاه‌های ثابت خانگی و چه به وسیله دوچرخه‌های واقعی خارج از منزل، یک فعالیت تنفسی عالی است. کلاس‌های دوچرخه‌سواری ثابت امروزه بسیار متداول شده است؛ همانند ورزش‌های دیگر ‌این ورزش نیز دارای تنوع زیاد در میزان فشار وارده بر بدن است که میزان سوختن کالری را به شدت تغییر می‌دهد؛ با این ورزش می‌توانید به ازای هر نیم ساعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری بسوزانید.

 ۹) دویدن

 دویدن تقریبا در هر محلی آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده‌رو و یک جفت کفش مناسب دو است. می‌توانید میزان قابل توجهی کالری را از دست بدهید. تقریبا ۳۰۰ کالری یا بیشتر در هر نیم ساعت. حتی می‌توانید ‌این مقدار را با ‌ایجاد وقفه و دویدن در مناطق سربالایی افزایش دهید. برای‌ این منظور باید پاهایی قوی داشته باشید. پرورش قدرتی اندام مهم‌ترین مساله برای پیشگیری از صدمات حاصل از ورزش دو است.

  ۱۰) بلند کردن وزنه

 اگر زمان تمرینات وزنه‌برداری به صورت صحیح انجام گیرد کوتاه خواهد بود بنابراین مقدار کالری سوخته شده کمتر است. اما احساس رضایت و سلامت به دلیل آزاد شدن اندورفین ناشی از فعالیت سنگین، در نوع خود محرک‌هایی بسیار شگفت‌انگیز به شمار می‌آید. به علاوه بلند‌کردن وزنه پی‌ریزی خوبی برای انجام فعالیت‌های دیگر است.



ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:11
نویسنده :علی آرمین

داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران 

 

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت تغذیه ورزشکاران و اصول تغذیه در ورزش- داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران
داروهای نیروزا و دام اعتیاد ورزشکاران -آکا,داروهای نیروزا,اعتیاد در ورزشکاران

یک متخصص فیزیولوژی ورزشی معتادان با اعلام اینکه گرایش به اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلیل کمبود حمایت‌های اجتماعی و در بین ورزشکاران کنونی به علت گسترش مصرف داروهای نیروزا، رو به افزایش است، تأکید کرد: "بازار داغ داروهای نیروزای غیرمجاز، دام اعتیاد را برای ورزشکاران گسترده‌تر کرده است."

مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسکن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد.

دکتر مسعود حاج رسولی اظهارداشت: "اعتیاد در بین قهرمانان قدیمی ورزش به دلایل روانی یا کمبود حمایت‌های اجتماعی و همچنین در ورزشکاران کنونی به علت افزایش مصرف داروهای نیروزا که عمدتاً از نیازهای روانی و فیزیولوژیک ناشی می‌ شود،‌ در حالی رو به افزایش است که متأسفانه اقدامات لازم برای مقابله با این امر انجام نمی‌ شود." وی ضمن هشدار نسبت به افزایش ورود داروهای نیروزای غیرمجاز به کشور،‌ تصریح کرد: "اعمال نکردن کنترل و نظارت لازم بر این بازار از سوی دستگاه‌های مسئول، گسترش اعتیاد در ورزشکاران را در پی داشته است، زیرا مصرف داروهای نیروزا گرایش به مصرف داروهای مسکن و مخدر را حتی در سطح قهرمانی افزایش می ‌دهد."

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همچنین به برخی از داروهای مورد سوء مصرف در ورزشکاران اشاره کرد و با بیان اینکه همه داروهای مخدر و مسکن مورد سوء مصرف ورزشکاران، به ویژه ورزشکارانی که ورزش‌های تصادمی و برخوردی مانند بوکس انجام می ‌دهند، زمینه ساز اعتیاد به مسکن‌های بسیار قوی در آنهاست، افزود: "از جمله داروهای مخدر و مسکن مورد سوء مصرف در ورزشکاران،‌ داروهای نارکوتیکی یعنی داروهای ساخته شده از ترکیبات کدئین، تریاک، حشیش و مرفین است که ورزشکاران آنها را برای از بین بردن دردهای جسمی خود مصرف می‌ کنند."



ارسال شده در : پنج شنبه 1 اسفند 1392 ا 12:0
نویسنده :علی آرمین

 

شاهوخبر: تعدادی از پروژه های ورزشی در کامیاران که در حسرت سوت آغاز یک بازی همچنان خاک می‌خورند. کلنگ احداث این طرحها از دولت نهم بر زمین زده شده ولی شاید بدبینانه‌ترین گمانه‌زنی‌ها هم چندین ساله شدن ساخت این ورزشگاه ها و پروژه ها را پیش‌بینی نمی‌کرد.

 

 

به گزارش شاهوخبر، سال‌هاست که ورزشگاهها، سالن ها و استخرهای کامیاران به سوژه تکراری رسانه‌ها تبدیل شده و اهالی فوتبال و شهر کامیاران عادت کرده‌اند، سال کهنه را با این آرزو نو کنند که شاید در سال جدید طلسم این طرح های ورزشی شکسته شود.
سالن 1200 نفری هندبال کامیاران پروژه‌ای است که در حسرت سوت آغاز یک بازی یا هیاهوی جمعیتی مشتاق، همچنان خاک می‌خورد. این استادیوم یادگاری از دولت نهم است و از سال 85 با هزار امید و آرزو کلنگزنی شد ولی شاید بدبینانه‌ترین گمانه‌زنی‌ها هم 7 ساله شدن ساخت این ورزشگاه را پیش‌بینی نمی‌کرد.
این پروژه همچون دیگر پروژه های کامیاران اعم از استخرها وزمین های ورزشی نیمه تمام  با چندین و چند مورد وعده و اعلام زمان افتتاح روبه‌رو بوده‌ که هیچ‌کدام عملی نشده است.این سالن 1200 نفری در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار باید تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسید. اما متاسفانه عملی نشد ،حال این امید به همت دولت یازدهم بسته شده است.
 کاش مسئولین می دانستند که ورزش از شاخصه های  مهم تعلیم و تربیت نیروی انسانی به شمار می آید تا سالم ترین راه در رسیدن به کمال را به تمامی اقشار جامعه نشان دهد. و همین امر، سهم چشمگیر تربیت بدنی  را در تأمین سلامت عمومی  پیشگیری از آسیب های جسمانی و روانی و نیز دستیابی به پویایی، شادابی و نشاط و کسب مهارت های حرکتی را برای کلیه آحاد جامعه روشن می سازد.
به علاوه اینکه تربیت بدنی و ورزش در کنار سایر آموزش ها و مسایل دیگر به خصوص عوامل مذهبی و فرهنگی در تقویت روحیه ورزشکار کارساز خواهد بودو او را در مسیر درست فکری قرار خواهد داد و نه تنها یک قهرمان، بلکه پهلوانی به معنای واقعی خواهد ساخت.
ورزشکاران باید در کنار فعالیت های جسمی و ورزشی از جهات روحی و فرهنگی نیز تربیت شده و به پیشرفت های  قابل ملاحظه ای در زمینه شخصیتدست یابند.
امروزه می بینیم محبوبیت ورزشی روز به روز رو به افزایش بوده و میلیون ها ورزشکار رقیب در تلاش برای درخشش و تک ستاره شدن هستند و میلیون ها طرفدار ورزش، قهرمانان خود را تشویق می کنند.
روز پنجشنبه 24/11/92رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران در دیدار با سید احسن علوی نماینده مردم کامیاران ،دیواندره و سنندج در مجلس از پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی کامیاران  که در انتظار اختصاص اعتبارات هستند سخن گفت.
رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان کامیاران دارای بیش از 3 هزار ورزشکار بیمه شده در قالب 27 هیئت ورزشی اعم از 13 هیئت بانوان و17هیئت آقایان است.
باجلانی با اشاره به تعداد زیاد ورزشکاران دارای مقام استانی و کشوری در این شهرتصریح کرد: کامیاران دررشته‌های وزنه‌برداری، وشوو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، موی تای و ورزش‌های رزمی جزو برترین‌های استان  با داشتن مقام‌های استانی بوده و همچنین دارای دو تیم موفق فوتبال در دسته سه کشوری است که نیازمند حمایت مالی هستند.
وی مهم‌ترین مشکل ورزش این شهرستان راعدم حمایت مالی و نبود اسپانسرهای قوی در حمایت از ورزشکاران دانست که همین امر موجب شده است بسیاری از تیم‌های  کامیارانی با عنوان تیم استان‌های دیگر عناوین برتر را به خود اختصاص دهند.
باجلانی همچنین کمبود پرسنل اداری، عدم تخصیص اعتبارات تصویب شده، کسری بودجه در تکمیل پروژه‌های درآمدزا برای این اداره و صرف هزینه‌های شخصی از سوی ورزشکاران برای رفتن به مسابقات را از دیگر مشکلات ورزش این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: پروژه‌های ناتمام اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران برای اتمام سالن 1200 نفری با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و استخر واقع در استادیوم با پیشرفت فیزیکی 30 درصد به اعتبار نیاز دارد.
نماینده مردم سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مدیریت ناصحیح اماکن ورزشی کردستان را به متروکه تبدیل کرده است وعدم مدیریت صحیح در اطلاع‌رسانی مشکلات و جذب سرمایه‌گذار از عوامل تبدیل شدن این اماکن و فضاهای ورزشی استان به متروکه است.
سید احسن علوی با تاکید بر ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان برای فعالیت در عرصه‌های ورزشی تصریح کرد: تنها کمبود منابع و امکانات در ورزش منجر به مشکل نمی‌شود بلکه مدیریت ضعیف هم مانع از رسیدن به اهداف خواهد شد و استان ما از نظر مدیریت ورزشی واقعاً با مشکل مواجه است.
وی در جریان بازدید از طرح‌های ورزشی شهرستان کامیاران با ابراز تاسف از کمبود امکانات و مشکلات عدیده ورزشی قول داد از تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرستان در حوزه ورزش حمایت کند و تصریح کرد: مدیران در فراهم کردن امکانات و گسترش فرهنگ ورزش باید ریسک کنند و بدانند که انجام کار در این زمینه با این شیوه موفق‌تر است.
علوی افزود: ورزش عامل اصلی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است و جامعه‌ای موفق است که تعداد ورزشکاران در آن بیشترین  از سایر اقشار باشد.
لازم به ذکر است که رشد و توسعه ورزش نیازمند زیرساخت‌ها زیادی از جمله زمین، تجهیزات، نیروی انسانی، آموزش صحیح و سازمان ‌دهی است که همه اینها در گرو مدیرت خوب قابل مشاهده است. ، کمبود، ضعف و نبود در هر یک از ان موارد، موانع بزرگبرای پیشرفت ورزش کامیاران محسوب می‌شود.
مسئولین باید بدانند که ایجاد شور و نشاط ورزشی در بین جوانان و نوجوانان باید به عنوان یک وظیفه شناخته شود زیرا ما زمانی می‌توانیم با بلای خانمان سوز مواد مخدر و فساد اجتماعی مبارزه کنیم که بتوانیم شور و نشاط فرهنگی و ورزشی را در جامعه ایجاد کنیم.



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:49
نویسنده :علی آرمین

ورزش و بدنسازی

 بخش ورزش قسمت کشتی- لطفا از روس ها یاد بگیرید

لطفا از روس ها یاد بگیرید


روسیه قدرت بلامنازع کشتی دنیاست، حرفی در این مساله نیست و در حقیقت روس ها این سزاواری و شایستگی را دارند که هر بار در عرصه رقابت های جهانی و المپیک بیشترین مدال ها را درو کنند.

روس ها به عنوان یکی از کشورهای صاحب کشتی,دانلود موزیک یوگا,بدنسازی برنامه غذایی

اما حتما با این مساله هم موافقید که ایران، ترکیه، بلغارستان و حتی ژاپن، قدرت های سنتی این رشته را در کنار روس ها تشکیل می دهند. سوال اینجاست؛ چرا روس ها به عنوان یکی از کشورهای صاحب کشتی همیشه ثابت قدم و پیروز در عرصه رقابت های مختلف حاضر می شوند و در طرف مقابل، ایران با این پیشینه خوب و مهد کشتی بودن، همیشه افتان و لرزان در عرصه رقابت ها حاضر شده و نتوانسته است متناسب با این جایگاه در جهان کشتی، مانور قدرت دهد.

اوج ناکامی کشتی ایران هم در المپیک ۲۰۰۸ پکن رقم خورد تا در شرایطی که اساسا باید نتیجه تمام سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های خود را در این میدان بزرگ شاهد می بودیم، کشتی، شکستی بزرگ را متحمل شود و منهای یک برنز سیدمراد محمدی، دستش از مدال های توزیع شده کوتاه باشد.

اما براستی چرا روس ها موفق می شوند و ما با این همه پشتوانه و استعدادهای ناب در کشتی، همیشه در جا می زنیم و سقف آرزوهایمان کوتاه است؟ یعنی همیشه به حداقل ها بسنده می کنیم و از این که آسانسوری نیز در جدول تیم های برتر بالا و پایین شویم، خم به ابرو نمی آوریم.

بی شک نیاز به گفتن نیست که روس ها اگر موفق می شوند و در همه وزن ها مدعی اند، این توفیق بزرگ را مرهون داشتن تشکیلاتی قوی هستند که هر کس در جای خود، ایفای نقش می کند و براساس برنامه ریزی های محوری صورت گرفته، به جلو قدم برمی دارد. بدیهی است؛ در چنین شرایطی روس ها هیچ موقع ناز هیچ قهرمانی ولو با کلکسیونی از مدال های جهانی و المپیک را هم نمی کشند تا دیگ پرجوشش کشتی گیر روسیه همواره قهرمانان ممتازی را تحویل تیم های ملی دهد.

برای همین هم کشتی گیر نخبه و اعجوبه ای چون حاجی مراد گاتسالف به صرف باخت در مسابقه های انتخابی به شیروان مراداف جوان وجویای نام، حضور در المپیک ۲۰۰۸ پکن را از دست می دهد تا همین کشتی گیر با پر کردن جای خالی وی در ترکیب تیم ملی کشورش، مدال طلا را در اولین حضور رسمی اش در میدان رقابت ها، صید کند.

در روسیه هر کشتی گیر پرآوازه ای که از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند، به ترکیب کادر فنی تیم ملی کشورش اضافه می شود تا تجارب ارزشمند خود را در اختیار جوانانی قرار دهد که شور و اشتیاقی بالا جهت دستیابی به افتخارات تازه برای کشتی کشورشان دارند.

این چنین است که با حضور مربیانی همه فن حریف که مدارج عالیه کشتی را پشت سرگذاشته و به دنیای پررمز و راز مربیگری وارد شده اند، کشتی گیران روس ره چند ساله را طی چند ماه می روند تا پشتوانه هایی ناب و بکر همواره پشت خط ترافیکی قهرمانان روسیه، مترصد فرصتی برای عرض اندام باشند.

این چنین است که روس ها به هیچ وجه کشتی گیران و ستارگان نخبه خود را لای پر قو نمی خوابانند و آنان نیز نیک واقف اند که برای حضور در ترکیب تیم ملی کشورشان باید از گذرگاه رقابت های انتخابی بگذرند حتی در چنین شرایطی هیچ فرقی بین بوایسار سایتی اف معروف و دارنده ۸ مدال طلای جهانی و المپیک نیست تا او با حضور در رقابت های انتخابی که به واسطه حضور قهرمانان ریز و درشت، کم از مسابقه های جهانی نداشت و گذر از سد حریفی قدر و اسمی به نام ماخاچ مرتضی علی اف صاحب پیراهن تیم ملی کشورش در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن شود و نهمین مدال طلایش را با قدرت کسب کند.

اما در کشتی ایران، همه چیز پنداری برعکس است، یعنی نه برنامه ریزی ما درست است و نه از قهرمانان بزرگ خود به بهترین شکل بهره می گیریم. تصور کنید؛ کشتی مازندران به تنهایی می تواند تیم ملی ما را پوشش دهد، اما چون برنامه ریزی کلان و بلند مدتی برای حضور در مسابقات مختلف نداریم، باری به هر جهت گام به میدان می گذاریم تا در آخر نیز شکست را به اظهارنظری مضحک و خنده دار ربط دهیم که چون بی پشتوانه هستیم، بهتر از این نمی توان نتیجه گرفت و صحبت هایی از این دست که باعث تاسف است.

در کشتی ایران بیش از ۲۰ سال است که به نام هایی تکراری در راس تیم های ملی عادت کرده ایم و معیارمان برای مربیگری در سطح ملی مشخص نیست. به عبارتی، هدایت تیم ملی را طی این همه سال، بین چند نفر خاص دست به دست کرده ایم تا آنان نیز هر بار توپ را به زمین دیگری انداخته و از خویش سلب مسوولیت کنند.

براستی باید پرسید که امروز چرا باید قهرمانانی بزرگ و برجسته ای چون رسول و امیر خادم، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری، محمد طلایی، غلامرضا محمدی و ... از هدایت تیم های ملی محروم باشند و دیگرانی که کارنامه شان چنگی به دل نمی زند، باید همه کاره باشند؟

آنچه مسلم است؛ اگر به دنبال احیای کشتی ایران و مجد و عظمت دوباره آن در دنیای کشتی هستیم، باید راه را برای حضور اهل فن و ممتازان این رشته در همه سطوح باز کنیم تا کشتی ایران که می تواند همیشه بزرگ باشد، روی اهمال و غفلت یک عده، به فترت و ناخوشی دچار نشود.



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:46
نویسنده :علی آرمین

جوانمردی جهان پهلوان تختی

 اما غلامرضا تختی نوه حاج قلی سال ها بعد چنین موقعیتی پیدا کرد. سال ۱۳۲۹، ۲۰ سال بیشتر نداشت که در مسابقات کشتی ایران به مقام قهرمانی رسید. او این مقام را تا سال ۱۳۳۸ هشت بار از آن خود کرد. او در سال ۱۹۵۱ در مسابقات المپیک شرکت جست و صاحب مدال نقره شد. او با سه تن از هم تیمی هایش اولین کسانی بودند که برای ایران مدال جهانی کسب کردند. پنج سال بعد تختی اولین مدال طلای المپیک برای ایران را کسب کرد. نام او در این سال ها موجب مباهات هر ایرانی با هر گرایش سیاسی بود.

اما عظمت تختی تنها در زور بازوی او نبود. آنچه بیش از همه او را در دل مردم جای داد نه عنوان قهرمانی و پهلوانی که مردانگی و آزادگی و خلقیات انسانی و کریمانه او بود.

شاید همین خصائل بود که او را به سمت دکتر مصدق کشاند. با وجود موقعیت حرفه ای و شهرت جهانی اش که با همسویی با حکومت می توانست آینده او را تضمین کند، به جریان های سیاسی منتقد حاکمیت پیوست و در کنار مردم قرار گرفت. سال ۱۳۴۲ حاکمیت نام تختی را در شورای مرکزی جبهه ملی دید. از همین رو مورد غضب حکومت واقع شد و آنها تلاشی جدی را برای انزوای وی و مانع تراشی برای حضورش در مجامع داخلی و بین المللی و حتی باشگاه ها آغاز کردند.

بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ علیه حکومت ملی مصدق حاکمیت تلاش وسیعی کرد تا این واقعه را به عنوان قیام ملی و نه کودتا قلمداد کند. هر سال به این مناسبت جشن های زیادی در همه شهرها برپا می کردند و چنین وانمود می کردند که مردم حکومت مصدق را ساقط کرده و شاه را برگرداندند. نهضت مقاومت ملی را هم سرکوب کرده و بسیاری از اعضای آن را دستگیر کرده بودند. طرفداری قهرمانی ملی چون تختی از دکتر مصدق و حمایت مردم از وی، پس از همه این تلاش ها نشان می داد مردم آن تبلیغات را نپذیرفته و همچنان به آرمان های خود پایبند بودند. این مساله برای حاکمیت بسیار گران می آمد.

جالب اینکه در کودتای ۳۲ شعبان جعفری و چند تن از نوچه هایش به عنوان پهلوان ورزش باستانی به خیابان ها ریختند و به غارت و تخریب اماکن حامی دولت ملی پرداختند و کودتا را به سرانجام رساندند. با وجود امکاناتی که رژیم در اختیار این ناجوانمرد گذاشته بود و تبلیغات زیاد، هیچ گاه مردم شعبان را به عنوان پهلوان خود نپذیرفتند و همواره جامعه از او گریزان بود.

مردم تهران نقش تختی را در جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آنها برای مردم زلزله زده بویین زهرا به چشم دیده بودند، بزرگواری و گذشت او را در روی تشک کشتی به یاد داشتند و نمی توانستند این پهلوان جوانمرد را از خود جدا دانسته و به شرافت و مردانگی او پشت کنند.

از همین رو تختی که نمی توانست همچون گذشته در باشگاه ها حضور یافته و تمرین کند در سال های میانی دهه ۴۰ دیگر نتوانست مدال های طلا را تجدید کند و در مسابقات بدرخشد. اما این عدم موفقیت نه تنها او را از چشم مردم نینداخت بلکه محبوبیت او روز به روز بیشتر می شد. دکتر مصدق در اسفند سال ۱۳۴۵ درگذشت. رژیم که از مشارکت وسیع مردم در تشییع و مراسم درگذشت دکتر وحشت داشت تختی را هم از رفتن به احمدآباد و شرکت در مراسم منع کرد اما تختی به این دستورات گوش نداد و با اعلام اینکه من می روم، شما مرا دستگیر کنید در این مراسم شرکت جست و وفاداری اش را نسبت به نهضت ملی و آرمان های بلندش اثبات کرد.

سال بعد درحالی که یک سال از ازدواج پهلوان می گذشت و فرزندش بابک تازه به دنیا آمده بود، در ۱۸ دی ماه ۱۳۴۶ روزنامه ها اعلام کردند روز گذشته غلامرضا تختی در هتلی در تهران دست به خودکشی زده است.



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 11:44
نویسنده :علی آرمین

آسیب های شایع ورزشی کشتی

▪ آیا تفاوتی در میزان بروز شدت آسیب های زانو درکشتی گیران با سایر ورزشکاران وجود دارد؟

میزان بروز آسیب های زانو در کشتی گیران بالا است ( تقریبا مثل فوتبال ) ، اما شدت آن کمتر است، احتمالا به دلیل حرکات پیچشی و خم شدن بیش از حد زانوها ، آسیب منیسک ( خصوصا قسمت خارجی آن) در این ورزش از همه رشته های دیگر شایعتر است .

آسیب های زانو درکشتی گیران,دانلود رایگان ایروبیک,قویترین ورزش رزمی

▪ شایعتر ین محل آسیب در کشتی گیران کجاست و اصولا مکانیسم آسیب در ورزش کشتی شامل چه مواردی است؟

ـ زانوها بیشترین احتمال آسیب را دارند. اگر چه صدمات شانه ، سر و گردن هم به طور معمول مشاهده می شوند . در کل تماس مستقیم با حریف یا تشک کشتی ، ضربات مستقیم به سر و صورت تحت فشار قرار گرفتن یا کشیده شدن گردن و شانه ، برخورد زانو در هنگام زیر گیری یا افتادن روی تشک ازجمله علل آسیب در ورزش کشتی می باشند.

▪ منظور از زمان آسیب یا Injury time چیست؟

ـ در جریان مسابقه به هر کشتی گیر صدمه دیده حداکثر ۲ دقیقه وقت درمان داده می شود تا به رقابت بازگردد( و گرنه نتیجه به سود حریف اعلام خواهد شد، مگر اینکه آسیب در اثر مانور غیر قانونی حریف باشد).

این زمان حالات خونریزی دهنده را شامل نمی شود ( مثلا برایخونریزی از بینی ) ، ولی میزان وقتهایی که برای مقابله و درمان خونریزی گرفته خواهد شد بر عهده داری مسابقه است. اگر خونریزی بیش از ۵ دقیقه طول بکشد. داور می تواند بازی را خاتمه یافته اعلام کند. پس تصمیم سریع و صحیح در مرود توانایی ادامه کشتی توسط کشتی گیر برعهده پزشک تیم است .

از سال ۱۹۹۲ به بعد تصویب شد که استفاده از داروهای بی خطر در طی این زمان مجاز باشد: البته گلوکز خوراکی و یا مواد استنشاقی برای آسمی ها هم از جمله استثناء ها هستند. داروهای غیر مجاز ، در این شرایط غیر مجازند و استفاده از هر گونه دارویی در جهت کاستن از شدت درد( مثلا بی حس کنده های موضعی ممنوع است.

▪ در مورد نحوة برخورد با پارگی ها و یا بریدگی های در حین مسابقه شرح دهید.

ـ پس ازپاک کردن خون ،برای جلوگیری از خونریزی بیشتر به روی ناحیه فشار وارد می کنند. سپس می توان روی زخم را با چسب های بیشتر به روی ناحیه فشار وارد می کنند سپس می توان روی زخم را با چسب های استریل پوشانید. کشتی گیر می تواند سریعا به مسابقه بازگردد. چون احتمال کنده شدن چسب های استریل پوشانید . کشتی گیری میتواند سریعا به مسابقه بازگردد . چون احتمال کنده شدن چسب و خونریزی مجدد وجود دارد ، بهتراست ، مقداری از زمان مجاز آسیب را ذخیره کند تا برای دفعات احتمال بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

▪ چگونه باید خونریزی از بینی را متوقف کرد؟

ـ اگر خونریزی شدید و غیر قابل کنرتل باشد ، داور حق دارد بازی را متوقف کند برای مقابل با این معضل. کستی گیر را خوانده ( در هر وضعیتی که راحت تر است ) و از او میخواهند که با فین کردن خون و لخته های موجود را در دستمالی تخلیه کند. میتوان پس از این کار ، دستمال را روی پره های بینی فشار داد تا مواد باقیمانده تخلیه شود. حال با استفاده از پنبه و یا کتان یک تکه و کافی سوراخ بینی را مسدود یا به اصطلاح تامپون می کنند. در بعضی موارد تامپون را به پماد یا ماده ای روغنی هم آغشته می کنند. اما استفاده از مواد نقض کنندة عروقی ممنوع است.

▪ اصلاح گوش گل کلمی به چه معناست ؟ چگونه نمی توان از ایجاد آن جلوگیری کرد؟

ـ ضربات و تروماهای مکرر به گوش سبب جدا شدن غضروف از بافت دور آن شده و در فاصله پدید آمده خون و سرم تجمع پیدا می کند. درصورت باقی ماندن این وضعیت ، هماتوم بوجود آمده ودر جریان خون غضروف اختلال ایجاد کرده و سبب غضروف سازی جدید در این ناحیه شده که خود سبب بد شکل شدن گوش می شود.

شاید مناسب ترین درمان ، تخلیه از راه ایجاد برشی کوچک باشد و پس از آن از مواد فشارنده ای استفاده می کنند تا این فضای بوجود آمده را مسدود نماید . استفاده از محافظهای سر در جلوگیری از ضربه های مکرر به گوش نقش موثری خواهند داشت .

▪ آیا در کشتی خطر انتقال عفونت از فردی به دیگر وجود دارد ؟ چگونه می توان از احتمال آن کاست؟

ـ اصولا احتمال انتقال عفونت از کشتی گیری به کشتی گیردیگر اندک است ولی غیر مکن نیست ، تماس مکرر بدنی در کشتی گیران سبب انتقال آسان عفونت ها به خصوص انواع پوستی آنها می شود. برای کاستن از احتمال خطر ، رعایت دقیق بهداشت فردی لازم است در صورت مشاهده هر گونه خونریزی باید آنرا سریعا متوقف کرد و علائم را پاک نمود. تشک کشتی باید با مادة ضد عفونی کننده شسته شود. لباسهایی که روزانه پوشیده می شوند باید تمیز بوده و پس از تمرین یا مسابقه بلافاصله شسته شوند کشتی گیران باید قبل و بعد از هر مسابقه دوش گرفته وبا صابون خود را بشویند. اگر کشتی گیر از لحاظ عفونی علامت دار باشد، تا رفع آن مجاز به انجام مسابقه یا تمرین نخوهد بود.

▪ در مورد عفونت ویروس هرپس ( تب خال) در کشتی گیران توضیح دهید راه درمان و پیشگیری از آن چیست؟

ـ واژمه Herpes gladiatorum به معنی یک عفونت پوستی ویروسی شایع در کشتی گیران است که در اثر تماس نزدیک بدنی بین فرد آلوده با فرد سالم ایجاد می شود . در صورت ابتلا ، طبیعی عموم کننده دارد.

جداسازی فرد مبتلا از سایر کشتی گیران تا رفع علائم اجباری بوده و معاینة دقیق و منظم برای ارزیابی سیر ضایعات لازم است داوران هم باید با نوع ضایعات آشنا شوند و در حین وزن کشی از انجام مسابقه افراد مبتلا جلوگیری شود. برای درمان با تجویز پزشک و برای دوره های ۱۰ روزه از داروهای ضد ویروس استفاده می شود . درصورت عود با صلاحدید پزشک می توان برای مدت طولانی تری هم از دارو استفاده کرد



ارسال شده در : چهار شنبه 23 بهمن 1392 ا 10:43
نویسنده :علی آرمین

مروری کوتاه بر زندگی تختی


امروز که خورشید، تکرار پرتو افکنی هر روزه اش را آغاز کرد، ورزش ایران و تاریخ پهلوانی این دیار بار دیگر همچون هرسال در چنین روزی، داغدار داغی کهنه اما در عین حال تازه شد. امروز بود که دل شیر خون شد... پوریای ولی زمانه غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه ۱۳۰۹ در خانواده ای متوسط و مذهبی در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد.

ورزش ایران,زندگینامه تختی,كانون يوگا

رجب خان پدرتختی غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه آنها از غلامرضا بزرگتر بودند.حاج قلی، پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده خواروبار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده های رجب خان منتقل شد و به نام خانوادگی تبدیل شد.

رجب خان با پولی که از ماترک پدرش به دست آورده بود، در محل پیشین انبار راه آهن زمینی خریده و یک یخچال طبیعی احداث کرده بود و از همین راه مخارج زندگی خانوادگی پرجمعیت خود را تأمین می کرد.

نخستین واقعه ای که در کودکی غلامرضا روی داد و ضربه ای بزرگ و فراموش نشدنی در روح او وارد کرد، آن بود که مرحوم پدرش برای تأمین معاش خانواده ناچار شد خانه مسکونی خود را گرو بگذارد.

تختی سال ها بعد در آخرین مصاحبه خود با یادآوری این ماجرای تلخ می گوید:« یک روز طلبکاران به خانه ما آمدند و اثاثیه خانه و ساکنینش را به کوچه ریختند، ما مجبور شدیم که دو شب را توی کوچه بخوابیم. شب سوم اثاثیه را بردیم به خانه همسایه ها و دو اتاق اجاره کردیم. چندی بعد روزگار عرصه را بیشتر بر پدرم تنگ کرد تا این که مجبور شد یخچال طبیعی اش را نیز بفروشد. این حوادث تأثیر فراوانی در روحیه پدرم گذاشت و باعث اختلال روحی اش در سال های آخر عمر شد.»

در چنان شرایطی، غلامرضا تنها ۹ سال به تحصیل پرداخت. وی خود می گوید:« مدت ۹ سال در دبستان و دبیرستان منوچهری که در همان خانی آباد قرار داشت، درس خواندم، ولی تنها خاطره ای که از دوران تحصیل به یاد دارم، این است که هیچ وقت شاگرد اول نشدم، اما زندگی در میان مردم و برای مردم درس هایی به من آموخت که فکر می کنم هرگز نمی توانستم در معتبرترین دانشگاه ها کسب کنم.

زندگی همچنین به من آموخت که مردم را دوست بدارم و تا آن جا که در حد توانایی من است، به آنان کمک کنم، حال این کمک از چه طریقی و از چه راهی باشد، مهم نیست. هر کس به قدر تواناییش...»

تختی که به دلیل فقر مالی دیگر نتوانست به تحصیل ادامه دهد، نزد شیخ ابراهیم نجار مشغول به کار شده و به تدریج به کشتی روی آورد و عضو زورخانه گردان شد. غلامرضا، ورزش را از نوجوانی آغاز کرد. ورزش ابتدا برای او نوعی تفنن و سرگرمی بود. در همان اوان، خیال قهرمان شدن، مدتی وی را به وسوسه انداخت اما از همان نوجوانی که تازه به فکر باشگاه رفتن افتاده بود، اعتقاد داشت که ورزش برای تندرستی و سلامت جان و تن هر دو لازم است.

شادروان تختی در مصاحبه ای با اشاره به فقر و مشقت زمان نوجوانی اش می گوید:« با آن که علاقه فراوانی به ورزش داشتم، مجبور بودم که در جستجوی کاری برآیم. زندگی، نان و آب لازم داشت. برای مدتی به خوزستان رفتم و در ازای روزی هفت یا هشت تومان، کار کردم. دنیا در حال جنگ (جنگ جهانی دوم) بود، زندگی به سختی می گذشت.»

آشنای حقیقی تختی با ورزش و کشتی در باشگاه پولاد آغاز شد. وی که پیش از این گودها و زورخانه های فراوانی دیده بود و شیفته تواضع و افتادگی پهلوانانی کشتی و ورزشی باستانی شده بود. برای نخستین بار درسال ۱۳۲۹ به باشگاه پولاد (واقع در خیابان شاهپور پیشین) رفت و به دلیل علاقه و استعداد وافری که نسبت به کشتی نشان داد مورد توجه مرحوم حسین رضی زاده مدیر آن باشگاه قرار گرفت.

تختی، خود می گوید:« رضی خان آدم خوبی بود، اگر کسی را نشان می کرد و می دید که استعداد کشتی دارد، دست از سرش بر نمی داشت. در گرمای تابستان لخت می شدیم و هر روز از ساعت دو بعدازظهر تا چندین ساعت کشتی می گرفتیم، از دوش آب گرم و حمام خبری نبود . کشتی گیران برای وزن کم کردن، به خزینه می رفتند تشک های کشتی را با پنبه پر می کردند، اما خاک و خاشاک آن، بیش از پنبه بود.»

در ابتدا خیلی لاغر و خجالتی و با حجب و حیاء بود و تحمل شکست برایش دشوار، اما به تدریج شکست را مقدمه پیروزیهای درخشانش کرد، تاجائیکه درطول حیاتش روی تمام تشکهای دنیا اکثر موفقیتها را درآغوش گرفت، که این از هر جهت استثناء است.

تختی که پس از بازگشت از خوزستان (مسجد سلیمان) روانه خدمت سربازی شده بود، در سربازخانه با استفاده از فرصت ها و توجهات فراهم شده، به ویژه تشویق و حمایت دبیر وقت فدراسیون کشتی که در دژبان ارتش فعالیت داشت، تمرینات کشتی خود را بار دیگر آغاز کرد. تختی خود در این مورد تصریح کرد:« وقتی در سال ۱۳۲۸ در مسابقه بزرگ ورزشی(کاپ فرانسه) شرکت کردم، در همان اولین مسابقه ضربه فنی شدم. اما تمرین های جدی و سختی که در پیش گرفتم، مرا یاری کرد تا حقیقت مبارزه را درک کنم، اگر چه شور پیروزی در سر داشتم، اما کار و کوشش را سرآغاز پیروزی می دانستم.»

به این ترتیب تختی با تمرین و پشتکار مثال زدنی رفته رفته خود را از میان بازنده ها بیرون کشید و سرانجام در سال ۱۳۳۰ در وزن ششم (۷۹ کیلوگرم) به عضویت تیم ملی درآمد. وی در نخستین دوره مسابقه های کشتی آزاد قهرمانان جهان(هلسینکی ۱۹۵۱) با وجود آن که هنوز ۲۱ سال داشت، نایب قهرمان جهان شد.

درخشش خیره کننده تختی در رقابت های کشتی هلسینکی که در نخستین حضورش در مسابقه های قهرمانی جهان در فاصله کمتر از دو سال از ورودش به میادین ورزشی داخلی اتفاق افتاد، بیش از هر چیز نمایانگر ایمان و تلاش و اراده کم نظیر تختی و همچنین استعداد و مهارت فوق العاده او در زمینه کشتی بود.

در نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان که از لحاظ تاریخی میدان معتبر و تعیین کننده ای برای کشتی ایران و جهان بود، تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب کامل و در هر هشت وزن آن زمان حضور پیدا کرد و با کسب دو نشان نقره (محمود ملاقاسمی و غلامرضا تختی) و دو نشان برنز، (عبدالله مجتبوی و مهدی یعقوبی) در نتیجه درخشان و غیرقابل تصور پس از تیم های ملی ترکیه و سوئد عنوان سوم جهان را به دست آورد.

مسابقات سال ۱۹۵۱ هلسینکی (فنلاند) برای تختی آغار راهی بود که طی ۱۵ سال آینده با کسب ده ها پیروزی و فتح سکوهای متعدد قهرمانی در بزرگترین میادین بین المللی کشتی ادامه یافت.



ارسال شده در : جمعه 18 بهمن 1392 ا 15:8
نویسنده :علی آرمین

 

شما از پرتال آکاایران در سایت ورزش و بدنسازی آکا بخش ورزش قسمت نکات مهم در ورزش- چه حرکاتی برای اصلاح افتادگی شانه ها موثر است؟ بازدید می کنید امیدواریم بپسندید

 

شانه,افتادگی شانه,نکات مهم در ورزش

چه حرکاتی برای اصلاح افتادگی شانه ها موثر است؟

 

 


در این ناهنجاری شانه ها به صورت رها شده هستند و به اصطلاح فرد از حالت چهار شانه بودن خارج می شود .
 
 انواع افتادگی شانه ها:
الف)دوطرفه
ب)یک طرفه
عوامل ایجاد کننده ناهنجاری:
 ۱-ضعف عضلات بالابرنده کتف ها
 ۲-ضعف عضلات اطراف شانه ها
 ۳-وضعیت های کاری
 ۴-تنبلی و قرارگیری در وضعیتهای غلط
عوارض ناشی از این ناهنجاری
 ۱-ایجاد درد در اطراف شانه ها و گردن
 ۲-ایجاد درد در عضلات بالابرنده شانه ها
 ۳-ایجاد نقاط دردناک روی عضلات بالابرنده شانه ها خصوصا” در قسمت پشت گردن و عضله فوق خاری
 ۴-ایجاد ظاهر ناخوشایند در اثر خارج شدن شانه ها از وضعیت طبیعی( از دست دادن حالت چهارشانه)
  تشخیص :
 ۱-شکایت فرد از وجود نقاط دردناک بر روی عضلات بالابرنده کتف
 ۲-مشاهده افتادگی یا نامتقارن بودن شانه ها بوسیله صفحه شطرنجی
 حرکات اصلاحی:
 (نکته):بایستی توجه داشت در حرکات اصلاحی همواره حرکات کششی بر حرکات تقویتی مقدم می باشد.
 الف)حرکات کششی:
(مدت کشش ها: یک دقیقه)(مدت استراحت: ۳۰ ثانیه)(تکرار تمرین ۳تا ۵مرتبه در هر جلسه)(تعداد جلسات: ۳تا ۵جلسه در هفته)
 ۱-فرد در حالت ایستاده دستهایش را از پشت روی میز قرار داده و در این حالت سعی می کند به حالت نشسته نزدیک شود.
 ۲-فرد دستها را پشت سرقلاب کرده و سعی می کند آنها را به طرفین بصورت متناوب (چپ و راست) کشش دهد.
 ۳-در حالت ایستاده دستها را روی هم گذاشته و سعی می کند هرچه بیشتر آنها را بطرف بالا بکشد.
 ب)تمرینات تقویتی:
  تعداد جلسات:( ۳تا ۵ جلسه تمرین در هفته)
۱-در حالت ایستاده در حالیکه دستها آویزان است ،فرد سعی میکند شانه ها را تا حد امکان در سطح لاله گوش بالابرده و تا حد امکان پایین آورد و این تمرین را بین ۸تا ۱۲ بار تکرار نماید.
۲-تمرین قبل را در حالیکه وزنه هایی مساوی (حداقل ۲کیلو گرمی) در دستها دارد انجام دهد.
۳-در حالت ایستاده در حالیکه دستها کاملا” آویزان است شانه ها را تا حد امکان بالابرده و برای مدت زمانی (حدود ۳۰ ثانیه)بصورت ایستا نگه می دارد و پس از ۳۰ ثانیه استراحت دوباره انجام میدهد و این تمرین را ۳ تا ۵مرتبه انجام دهد.
۴- تمرین قبل را در حالیکه وزنه هایی مساوی ( حداقل ۲کیلوگرمی)در دستها دارد انجام دهد.
 نکته: تمرینات فوق را می توان در حال نشسته روی صندلی که دو طرف آن آزاد باشد انجام داد و بجای استفاده از وزنه می توان شخص کمکی خواست روی شانه ها ایجاد مقاومت کند.
 تذکر: برای تثبیت وضعیت طبیعی شانه ها توصیه می شود فرد هنگام ایستادن و راه رفتن دقت نماید شانه های خود را در حالت طبیعی نگه دارد و هنگام نشستن های طولانی مدت از صندلی های دسته دار استفاده نموده و ساعدهای خود را روی دسته ها قرار دهد.
 یاد آوری: ممکن است این ناهنجاری بصورت یکطرفه باشد که بایستی فرد از نظر وضعیت اسکولیوز ستون مهره ها نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
 ۲-گاهی در وضعیت نامتقارن بجای افتادگی ،یکی از شانه ها بالاتر قرار گرفته باشد که در شانه برتر ورزشکاران رشته های والیبال و تنیس بصورت مشهود تر دیده می شود و همچنین در خانمهایی که عادت دارند بند کیف خود را بطور دائم روی یک شانه خود قرار دهند ،دیده می شود که جهت جلوگیری از سر خوردن بند کیف بطور ناخواسته شانه را بالاتر نگه دارند و در طولانی مدت بصورت عارضه شانه های نامتقارن مشاهده خواهد شد.



ارسال شده در : چهار شنبه 16 بهمن 1392 ا 21:59
نویسنده :علی آرمین

افزایش خطر مرگ با نشستن های طولانی

پژوهشگران اعلام کردند نتایج تحقیقات نشان می دهد در بررسی های جدید خود متوجه شدند، نشستن طولانی خطر مرگ را افزایش می دهد حتی در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند.آلپا پاتل محقق انجمن سرطان آمریکا می گوید: صرف نظر از فعالیت بدنی ؛ مدت زمانی که فرد در حالت نشسته قرار دارد؛ می تواند خطر مرگ را افزایش دهد.این بررسی نشان داد نشستن زیاد در اوقات فراغت ؛ با افزایش خطر مرگ به ویژه در زنان مرتبط است.زنانی که روزانه بیش از شش ساعت در وضع نشسته قرار دارند؛ در مقایسه با آن هایی که فقط سه ساعت می نشینند؛ ۳۷ درصد بیشتر در خطر مرگ قرار دارند.

خطر مرگهمچنین احتمال مرگ در بین مردانی که روزانه بیش از شش ساعت می نشینند ۱۸ درصد بیشتر از آنهایی است که روزانه کمتر از سه ساعت در روز می نشینند.مجری این تحقیقات گفت: بررسی ها نشان داده است صرف نظر از فعالیت بدنی، نشستن طولانی مدت، پیامدهای سوخت و سازی مهمی دارد و می تواند تری گلیسیرید، لیپوپروتئین تراکم بالا، کلسترول، گلوکز پلاسمای ناشتا، فشار خون در حال استراحت و لپتین را افزایش دهد. این عوامل همگی زیست نشانگر های چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن هستند .و زمینه ساز بیماری های یاد شده می باشند.

ارتباط مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بیش تر از مرگ ناشی از سرطان بود.نتایج این تحقیقات در نشریه اپیدمیولوژی منتشر شده است.همچنین دانشمندان تاکید کردند که نشستن برای مدت‌های طولانی- حتی در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند- می تواند برای سلامتی شما بد باشد.مهم نیست که نشستن در اداره، مدرسه، ماشین، یا پشت کامپیوتر یا جلوی تلویزیون باشدتنها ساعات زیاد نشستن ممکن است فرد را دچار دردسر کند.پژوهش‌ها در این مورد هنوز مقدماتی است، اما چندین بررسی نشان می‌دهد که افرادی که بیشر روز خود را در حال نشسته می‌گذرانند، با احتمال بیشتری چاق می‌شوند،‌ دچار حمله قلبی می‌شوند و یا حتی می‌میرند.

الین اکلبوم- باک از دانشکده سوئدی ورزش و علوم بهداشتی در مقاله تفسیری در شماره این هفته ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا توصیه کرد که مقامات بهداشتی به فکر این موضوع باشند که چگونه دستورالعمل‌هایی برای فعالیت جسمی تعیین کنند تا در آنها بر خطرات نشستن طولانی‌مدت تاکید شود.اکلبوم- باک گفت: “بعد از ۴ ساعت نشستن بدن انسان شروع به فرستادن پیام‌‌های زیانبار می‌کندتیم آرمسترانگ ، متخصص فیزیوتراپی در سازمان جهانی بهداشت گفت افرادی که هر روز ورزش می‌کنند- اما زمان زیادی را در حال نشسته می‌‌گذرانند- در صورتی که ورزش‌شان را به یک باره انجام دهند،‌ بهتر است تمرین‌های جسمی‌شان در طول روز توزیع کنند.

ورزش کنید، اما حواستان باشد!

افراد باید به ورزش کردن ادامه دهند چرا که منافع بسیاری برای آن ها دارد، اما هنگامی که ادراه هستند، باید سعی کنید هر وقت که ممکن است از حالت نشسته خارج شوند. مثلا" بلند شوید راه بروید و با همکارتان صحبت کنید.همچنین نشستن طولانی مدت ضررهای بسیار دیگری برای سلامت بدن دارد و می‌تواند باعث بروز مشکلات اسکلتی نیز شود.در ضمن تحرک و فعالیت بدنی ضامن سلامتی کامل شما نیست اگر به این نشستن ها ادامه دهید.

نشستن طولانی



ارسال شده در : سه شنبه 8 بهمن 1392 ا 21:39
نویسنده :علی آرمین

یک فن جدید در کشتی

http://iliketowastemytime.com/sites/default/files/imagecache/blog_preview/best-gifs-part5-wrestling-like-a-boss.gif

 به این میگن کشتی گیر



ارسال شده در : یک شنبه 6 بهمن 1392 ا 21:27
نویسنده :علی آرمین
فرارو- مدرسه شیخ شلتوت مریوان، دانش آموزی با بیماری ناشناخته ای دارد که جثه نحیفش را آزار می دهد، موهایش را، شیطنت ها و بازی های کودکانه اش را گرفته و اگر فرشته ای برای نجاتش نمی رسید، روح و روانش هم در این بازی سخت زندگی، او را به خاطره ها می سپرد.
 به گزارش ایرنا، ماهان رحیمی تنها هشت سال دارد، در کلاس دوم ابتدایی مدرسه شیخ شلتوت مریوان درس می خواند، یک سال و نیم است از بیماریی که ناشناخته است، رنج می برد و از وقتی دکترها دارویی برایش تجویز کردند و خورد، موهای سر و صورتش ریخت، درد ماهان تنها خودش نیست خواهرش دریا 13 ساله نیز به بیماری دیابت مبتلا است و از این هم رنج می برد. 
 معلم ماهان برای اظهار همدردی با شاگردش و جلوگیری از افت شدید تحصیلی و از بین رفتن روحیه این کودک، موهای سرش را از ته زد و به شکل ماهان در آمد و به شاگردانش گفت: موهای سر من و ماهان در زمستان به دلیل حساسیت خودش می رود و در بهار به هنگام رویش گل ها و شکوفه درختان از نو رشد می کند. 
 به دنبال انتشار این گزارش رسانه های داخلی و خارجی آن را مورد توجه قرار دادند و به تجلیل از این معلم نمونه پرداختند. همچنین استاندار کردستان از تماس حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر قدردانی از معلم مریوانی و حمایت از دانش آموز بیمارش خبر داد.
 عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان از طرف رییس جمهوری با «محمد علی محمدیان» معلم فداکار مریوانی تماس گرفت و ضمن قدردانی از این عمل فداکارانه و خیرخواهانه وی، جویای احوال دانش آموز بیمارش «ماهان رحیمی» نیز شد.
 معلم مریوانی با اشاره به تماس تلفنی استاندار کردستان گفت: استاندار در این تماس از وضعیت ماهان رحیمی پرسید و وی را در جریان وضعیت جسمانی وی قرار دادم.
 محمدعلی محمدیان که هم اکنون به همراه خانواده ماهان رحیمی در تهران بسر می برد، گفت: استاندار کردستان با اظهار همدردی با این خانواده آمادگی دولت را برای هرگونه کمک و حمایتی از این دانش آموز بیمار اعلام کرد.
 عکس های تسنیم از این معلم فداکار و کلاس درس او را در زیر می بینید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


ارسال شده در : پنج شنبه 26 دی 1392 ا 21:41
نویسنده :علی آرمین

 

شاهوخبر: ظهر امروز جلسه ی برنامه ریزی برنامه های ورزشی با حضور شهردار، شورای شهر و روسای  هیئت های ورزشی کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شاهوخبر، رضا باجلانی رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران در جلسه ی برنامه ریزی و ساماندهی مسابقات ورزشی دهه مبارکه فجر ضمن تبریک هفته ی وحدت و فرارسیدن ایام الله دهه فجر عنوان کرد: نقش جامعه ی ورزشی در اجرای مراسمات دهه فجر بسیار پررنگ است که امیدواریم امسال هم شما ورزشکاران با حضور حداکثری خود در گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران موفق تر از همیشه ظاهر شوید.

باجلانی از مسئولین هیئت های ورزشی خواست تا در صورتی وجود برنامه آنها را معرفی کنند.

برنامه ریزی و سرمایه گذاری در زمینه ی ورزش جوابگوی بسیاری از نیازهاست / درخواست راه اندازی جاده های سلامتی در پارک های شهرستان

رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران ضمن تاکید بر حضور پررنگ ورزشکاران در راهپیمایی 22 بهمن از برگزاری مسابقات بومی محلی در روستاهای رمشت و تیلکو خبر داد.

باجلانی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات بودجه نداریم و باید از طریق منابع داخلی تیم ها یعنی اخذ ورودی و یا کمک های شهرداری، خیرین و ستاد گرامیداشت دهه فجر برای برگزاری این مراسمات اقدام کنیم.

وی با اشاره به تنظیم نامه برای خارج کردن اماکن ورزشی از ماده ی 88 با توجه به عدم درآمد زایی تصریح کرد: امیدواریم مشکلات هیئات ورزشی به همت مسئولین حل شود.

باجلانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باشگاه چند منظوره واقع در شهرک بعثت که بناست در مواقع ضروری در اختیار شهرداری و دربقیه ی موارد در اختیار اداره ورزش و جوانان باشد  را لطفا تکمیل فرمائید.

وی با اشاره به  طراحی نقشه ی پیست کوهستانی دوچرخه سواری واقع در نزدیکی پارک شهربازی کامیاران توسط هیئت مربوطه خواستار کمک مسئولین و شهرداری برای تکمیل آن شد.

باجلانی اضافه کرد: چنانچه این پیست تکمیل و احداث شود می توانیم در آنجا میزبانی مسابقات استانی کوهپیمایی و دوچرخه سواری را عهده دار شده و منبع  در آمدی برای شهرستان باشد.

وی در خصوص ایجاد جاده های سلامتی برای پارک ها عنوان کرد: چنانچه در پارک های ما جاده های سلامتی ایجاد شود می تواند اقدام موثری برای اقدامات مربوطه باشد.

باجلانی همچنین درباره ی کمبود اعتبار در زمینه ی تقدیر از ورزشکاران اعلام کرد: ما با توجه به کمبود اعتبار می توانیم با اهداء لوح تقدیر به پیشرفت جوانان کمک کرده و مشوقی برای آنان باشیم.

وی ادامه داد: هیئت های رزمی ما می توانند با آرم و لوگوی شهرداری در مسابقات شرکت کنند چرا که این هیئت ها با وجود کم هزینه بودن در عرصه ی جهانی بسیار موفق عمل می کنند.

باجلانی با تاکید بر نقش انکارناپذیر حضور جامعه ی ورزشی در برنامه های مختلف سرنوشت ساز کامیاران عنوان کرد: برنامه ریزی و سرمایه گذاری در زمینه ی ورزش می تواند جوابگوی بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی شهرستان کامیاران باشد.

وی در خصوص پیشنهاد شهردار کامیاران مبنی بر تشکیل صندوق ورزش گفت: در بسیاری از برنامه های شهر حضور خیرین نقش مهمی داشته است که با راه اندازی صندوق خیرین در صورت تخصیص اعتبار به بخش های مربوطه می توان برای امورات اجرایی ورزش اقدامات موثری را انجام داد.

باجلانی همچنین خواستار تشکیل تعاونی ورزشکاران برای خرید منزل و زمین شد.

راس اول هرم ورزش کامیاران همچنین خواستار تشکیل جلساتی باحضور صاحبنظران و کارشناسان ورزشی برای توسعه ی ورزش شهرستان کامیاران شد.

وی افزود: در صورتی که بودجه ای برای ما بیاید یقینا آنها را برای ورزش شهرستان هزینه خواهیم کرد.

باجلانی در خصوص تدارک خوابگاه برای برگزاری مسابقات گفت: ما یک خوابگاه داریم که شاید در خور ورزشکاران نباشد ولی با تعامل با آموزش و پرورش شاید بتوانیم این مسابقات را برگزار کنیم.

درصورت تامین خوابگاه مسابقات استانی کاراته در کامیاران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار شاهوخبر، محمدکریم صادقی رئیس هیئت کاراته کامیاران در این جلسه ضمن تبریک هفته ی وحدت عنوان کرد: ما آمادگی برگزاری مسابقات را در شهرستان کامیاران داریم ولی در صورتی که خوابگاه برای ما در نظر گرفته شود می توانیم از تیم های دیگر نیز دعوت کرده و مسابقات را در سطح استانی برگزار کنیم.

وی از اعلام آمادگی هیئت کاراته کامیاران برای اجرای حرکات نمایشی در روز اختتامیه ی مسابقات گرامیداشت دهه فجر خبر داد.

به خاطر مشکلات مالی دو نفر از جودوکاران ما به مسابقات جهانی ارمنستان اعزام نشدند

به گزارش خبرتگار شاهوخبر، پرویز کرامتی رئیس هیئت جودو کامیاران در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ی مشکلات بودجه ی باشگاه کشتی و جودو عنوان کرد: ما سه ماه است که به دلیل کمبود بودجه و عدم پرداخت بدهی های آب و برق قادر به تمدید قرارداد نبوده ایم چه برسد به اینکه مسابقه اجراء کنیم.

وی افزود: برای گرامیداشت این ایام و تقویت روحیه ی ورزشکاران حداقل برگزاری مسابقات و دعوت از تیم های ورزشی بسیار مهم بوده و در اولویت کار ماست.

کرامتی ضمن بیان این مطلب گفت: علی رغم اینکه 6 نفر برای مسابقات ارمنستان معرفی شدند، ما به دلیل مشکلات مالی توانستیم فقط دو نفر را به این مسابقات اعزام کنیم.

برگزاری مسابقات ورزشی معلولین در دهه فجر

به گزارش خبرنگار شاهوخبر، مظفر قیطاسی رئیس هیئت ورزشی معلولین و جانبازان کامیاران در این جلسه با اشاره به تعداد کم اعضاء این هیئت در کامیاران، از برگزاری مسابقه با حضور خانواده های معلولین به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

برگزاری مسابقه ی کوهپیمایی بانوان و دو صحرانوردی آقایان فرهنگی

به گزارش خبرنگار شاهوخبر،حسن امانی کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش کامیاران در این جلسه عنوان کرد: ما در نظر داریم که مسابقات رابه صورت همه گیر برگزار کنیم و همه بتوانند شرکت داشته باشند.

وی از برگزاری مسابقه ی کوهپیمایی بانوان و دو صحرانوردی آقایان فرهنگی به مناسبت ایام دهه فجر خبر داد.

امانی ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: باتوجه به اینکه دانش آموزان در فصل امتحانات قرار گرفته اند و مسابقات آنها قبلا برگزار شده است.

وی افزود: هدف ما ترویج ورزش و بزرگداشت این مراسمات است که بحمدالله تعامل خوبی بین شهرداری و جامعه ی ورزشی به وجود آید تا بتوانیم کارهای مفیدی برای جوانان انجام دهیم.

وجود مشکل خوابگاه برای برگزاری مسابقات استانی کشتی در کامیاران / درخواست برای مستقل کردن خانه ی کشتی و جودو

به گزارش خبرنگار شاهوخبر، علی آرمین رئیس هیئت کشتی کامیاران در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر تشک جودو با کشتی فرقی ندارد و خواهشمندیم که خانه ی کشتی و جودو را جدا کنید.

وی با اشاره به وجود قشر ضعیف کامیاران از نظر مالی گفت: مردم قدرت تامین شهریه ی فرزندان خود را ندارد و حتی به ازاء هر ماه هشت هزار تومان شهریه، آنها قادر به تامین فرزندان خود برای شرکت در کلاسها نیستند.

آرمین اضافه کرد: ما برای برگزاری مسابقات استانی به خوابگاه احتیاج داریم که متاسفانه برای این مسئله همیشه مشکل داریم.

وی همچنین ضمن انتقاد از نبود مکان برای استقرار هیئت های ورزشی کامیاران، خواستار تشکیل جلسات با حضور روسای هیئات ورزشی هر سه ماه یک بار شد.

آرمین در پایان به بیان موفقیت ها و مقامات مختلف نوجوانان و جوانان کشتی کار کامیارانی در مسابقات مختلف طی دو سال گذشته پرداخت.

وی افزود: تا بحال اگر خیرین نبودند ما قادر به پرداخت هزینه ها برای امورات و مسابقات نبودیم و در صورت تامین خوابگاه آمادگی برگزاری مسابقات به صورت استانی را خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرنگار شاهوخبر، درعیشی رئیس هیئت وشوو کامیاران در این جلسه با اشاره به پیشنهاد استان برای برگزاری مسابقات استانی در کامیاران عنوان کرد: با توجه به اینکه پنجاه درصد مسابقات وشوو با حاشیه برگزار می شود ما نمی توانیم مسئولیت مسابقات استانی را بر عهده بگیریم.

وی افزود: مشکل بعدی ما این است که بعد از برگزاری مسابقات باید دو هفته به دنبال دریافت مجوز برای نصب پلاکارد باشیم که برای برخی رشته ها اینگونه نیست.

درعیشی با اشاره به پرداخت سالانه ی دومیلیون تومان به حساب شهرداری برای نصب پلاکارد خواستار حمایت شهرداری از ورزش های دیگر شد.

وی ادامه داد: در سطح کشور بهاء بسیاری به وشوو داده می شود ولی در کردستان اینگونه نیست به علاوه از ورزش پرهزینه ی فوتبال حمایت بیشتری انجام می شود.

 

ظهر امروز جلسه ی برنامه ریزی برنامه های ورزشی دهه مبارک فجر با حضور شهردار، شورای شهر و روسای هیئت های ورزشی در دفتر رئیس اداره ورزش و جوانان کامیاران برگزار شد.



ارسال شده در : پنج شنبه 26 دی 1392 ا 21:40
نویسنده :علی آرمین

 

تهران و لرستان هم دوم و سوم شدند

 

نفرات و تيم‌هاي برتر مشخص شدند

فني‌ترين كشتي‌گير: محمد پيامني (لرستان) 50 كيلوگرم

كشتي گير نمونه: نبي‌اله كريمي (مازندران) 55 كيلوگرم

مربي نمونه: فريبرز غيبي (كرمانشاه)

كاپ اخلاق: استان قم

رقابت هاي قهرماني كشتي فرنگي جوانان سال 92 كشور سه شنبه 24 دي ماه در شهر نوشهر مازندران در حالي به پايان رسيد كه تيم مازندران الف به مقام نخست دست يافت و تهران و لرستان هم دوم و سوم شدند.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران www.iwn.ir و به نقل از فدراسيون كشتي، اين رقابت ها طي روزهاي 23 و 24 دي ماه با شركت 183 كشتي گير از 26 استان در قالب 28 تيم، طي 8 دور و با انجام 213 كشتي در شهرستان نوشهر استان مازندران برگزار شد.

رده‌بندي انفرادي و تيمي اين رقابت ها به شرح زير است:

رده‌بندي انفرادي:

50 کیلوگرم: 1- محمد پیامنی (لرستان) 2- علی همتی (کرمانشاه) 3- هادی تختایی (خوزستان) و سعید زارع (هرمزگان) 5- سینا شیرازی (اصفهان) و رضا عباسی (البرز)

55 کیلوگرم: 1- نبی اله کریمی (مازندران الف) 2- محمدعلی گرائی (فارس) 3- مصطفی بهرامی (لرستان) و امیر قلاوند (تهران) 5- جواد رحمت (خراسان رضوی) و مجید حسین لو (قزوین)

60 کیلوگرم: 1- علی ارسلان (مازندران ب) 2- مهران داداشی (گیلان) 3- علیرضا غلام حسینی (تهران) و میلاد تیموری (لرستان) 5- علی کلاوی (خراسان رضوی) و بهروز ملکی (خوزستان)

66 کیلوگرم: 1- حسین خواجه وند (مازندران الف) 2- پرهام قنبری (فارس) 3- بهنام افشارنیک (تهران) و جلال طاهری (مازندران ب) 5- علی ابراهیمی (خوزستان) و علی بزرگزاده (توابع تهران)

74 كيلوگرم: 1- سجاد فرح‌پور (مازندران الف) 2- بهروز هدايت (كرمانشاه) 3- مهدي فلاح (تهران) و مهدي ابراهيمي (قم) 5- محسن رضايي (خراسان شمالي) و حميد شكوهي (همدان)

84 كيلوگرم: 1- فاضل غفاري (مازندران الف) 2- وحيد نامداري (كرمانشاه) 3- يونس زيدوند (اصفهان) و ادريس ابراهيمي (كردستان) 5- مهرداد امان‌زاده (خراسان شمالي) و بهرام بهرامي (البرز)

 

96 كيلوگرم: 1- محمد ابراهيمي (كردستان) 2- يحيي جصاس (قم) 3- سبحان نعيمايي (مازندران ب) و سجاد منوچهري (كرمانشاه) 5- علي كنعاني (اردبيل) و سعيد حوري‌نژاد (توابع تهران)

120 كيلوگرم: 1- آرش عرب (گلستان) 2- بابك رزم‌پوش (مازندران الف) 3- آرمان نظري (لرستان) و امير زرين‌چگيني (تهران) 5- سيامك سليماني (كردستان) و ايمان فاريابي (كرمان)

رده‌بندي تيمي:

 

 

1- مازندران الف 54 امتياز-  2- تهران 40 امتياز- 3- لرستان 27 امتياز- 4- كرمانشاه 35 كرمانشاه - 5- خوزستان 34 امتياز - 6- مازندران ب 28 امتياز

كاپ اخلاق: استان قم

فني‌ترين كشتي‌گير: محمد پيامني (لرستان) 50 كيلوگرم

كشتي گير نمونه: نبي‌اله كريمي (مازندران) 55 كيلوگرم

مربي نمونه: فريبرز غيبي (كرمانشاه)





تعداد کل صفحات : 12



درباره وب

کارشناس تربیت بدنی ودکتری مدیریت ازدانشگاه تهران 1-مربی درجه 2ازجنوب غرب تهران ومربی کشتی تهران وکرج ونظرآباد 2-مربی درجه 2ژیمناستیک 3-داور فوتبال ,والیبال 4-مربی آمادگی جسمانی وشرکت درکنفرانس آسیایی تهران درمورد آمادگی تیم های ورزشی5-مدرس دانشگاه آزاداسلامی وعلمی کاربردی درشرق تهران toofanlight@yahoo.com
Power Ranking

Power Ranking

پاور رنکینگ به تاریخ 10 اکتبر:
1. Brock Lesnar
2. John Cena
3. Seth Rollins
4. Dean Ambrose
5. Dolph Ziggler
6. Randy Orton
7. The Usos
8. Sheamus
9. Aj Lee
10. Paige
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 14580
تعداد مطالب : 286
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content